• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

رونق تولید آری، حمایت خیر!/ صدای پای بند (پ) در صنف کیف و کفش

  • کد خبر : 13281
  • 13 مرداد 1398 - 10:16
رونق تولید آری، حمایت خیر!/ صدای پای بند (پ) در صنف کیف و کفش

اگر نگاهی به تولیدی های داخل کشور داشته باشیم خواهیم دید بسیاری از این تولیدی ها در تلاش هستند تا بهترین اجناس را با قیمت هایی مناسب به بازار عرضه کنند و باعث ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان شوند اما موضوعی که در اینجا مورد بحث می باشد این است که چرا همه […]

اگر نگاهی به تولیدی های داخل کشور داشته باشیم خواهیم دید بسیاری از این تولیدی ها در تلاش هستند تا بهترین اجناس را با قیمت هایی مناسب به بازار عرضه کنند و باعث ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان شوند اما موضوعی که در اینجا مورد بحث می باشد این است که چرا همه انتظار بهترین کالا را دارند اما کسی به فکر مشکلات این تولیدی ها نیست؟

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، یکی از سیاست هایی که طی چندسال اخیر در کشور در حال اجراست حمایت از کالای ایرانی و اجناس داخلی است که علاوه بر ایجاد اشتغال در کشور باعث می شود به خودکفایی رسیده و دیگر نیازی به اجناس سایر کشور ها نداشته باشیم.

وقتی صحبت از تولید کالای ایرانی می شود اولین مسئله ای که به ذهن افراد میرسد این است که آیا این تولیدات و کالاها از کیفیت مناسبی برخوردار هستند یاخیر؟

اگر نگاهی به تولیدی های داخل کشور داشته باشیم خواهیم دید بسیاری از این تولیدی ها در تلاش هستند تا بهترین اجناس را با قیمت هایی مناسب به بازار عرضه کنند و باعث ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان شوند اما موضوعی که در اینجا مورد بحث می باشد این است که چرا همه انتظار بهترین کالا را دارند اما کسی به فکر مشکلات این تولیدی ها نیست؟

یکی از کالاهایی که در کشور بسیار مورد نیاز افراد جامعه می باشد کیف و کفش است که تولید کنندگان زیادی نیز دارد و با افزایش قیمت ارز و گرانتر شدن اجناس خارجی واردات این کالا کمتر شده و حالا اکثر مردم به اجناس ایرانی روی آوردند.

به توجه به این موضوع به یکی از مراکزی که تعداد زیادی تولیدی کفش در آن جا واقع شده رفتیم تا از نزدیک شاهد مشکلات تولیدکنندگان باشیم و پای درد و دل آن ها بشینیم.

توانایی پرداخت حق بیمه را نداریم

تولید کنندگان کفش مشکل واحدی به نام بیمه داشتند؛ بیمه از جمله مسائل مهمی محسوب میشود که لازمه زندگی هر شخص است اما متاسفانه به جرات میتوان گفت ۹۵ درصد تولید کنندگان توانایی بیمه کردن کارگران خود را نداشتند و از طرفی خود کارگران نیز بیان کردند نمیتوانند خود را بیمه کنند چرا که با حقوق اندک توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند.

یکی از کارگران تولیدی با اشاره به این که در شرایط اقتصادی این روز ها همین که بتوانند مبلغی جهت سیر کردن شکم زن و بچه اش را کسب کند افزود: مبلغی که هرماه در می آورم فقط برای خوراک خانواده ام آن هم تا اواسط ماه کفایت میکند و دیگر پولی باقی نمیماند که بخواهم حق بیمه پرداخت کنم.

کارگر دیگری با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است در تولیدی کفش کار میکند تصریح کرد: بعداز گذشت ۱۵ سال هنوز بیمه نیستم چراکه خودم توانایی پرداخت ندارم و با دستمزد اندک باید مشکلات خانواده را برطرف کنم.

تعداد زیادی از کارگران و تولید کنندگان علاوه بر اینکه مشکل بیمه را مهمترین مشکل دانستند به مسئله فروش تولیدات با کمترین سود اشاره کردند و گفتند: ما یک کفش را ۵۰ هزار تومان به بازار عرضه میکنیم و همین کفش در مغازه های داخل بازار با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به بالا به فروش می رسد و ما سود بسیار اندکی از کالا میبریم.

وام برای کسانی است که پارتی دارند

در ادامه این بازدید از تولیدی ها یکی از تولید کنندگان با سابقه با اشاره بر اینکه مشکل تولیدی ها این است مه نمیتوانند وام بگیرند تا کار و کسب خود را گسترش دهند گفت: متاسفانه وام را به افرادی مثل ما نمیدهند و اگر بخواهند موافقت کنند آنقدر شرایط سخت و مسیرهای طولانی پیش پایمان می گذارند تا پشیمان شویم.

وی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از تولیدی ها با افرادی در ارتباط هستند که به راحتی از طریق آن ها وام دریافت میکنند افزود: پارتی بازی در این صنف باعث شده است افرادی مثل ما ضعیف بمانند و به جای کسب سود به این فکر کنیم همین تعداد تولید به فروش می رود یا خیر؟

یکی دیگر از تولید کننده ها با بیان اینکه بسیاری از تولیدی های دیگر به دلیل عدم سود تصمیم براین گرفتند که درب تولیدی های خود را ببندند و دیگر کار نکنند اظهار کرد: مشکل اساسی دیگری که داریم اجاره هایی است که روز به روز گرانتر شده و دیگر برای بسیاری از ما صرف ندارد به کار ادامه دهیم.

اجاره بهای ملک بزرگترین مشکل تولیدی ها است

احمد گازرانی، رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، در گفتگویی که چندی پیش با خبرنگار این رسانه داشته است بابیان اینکه بسیاری از رسته های شغلی دیگر درهمدان از بازار ضعیفی که دارند اعلام نارضایتی میکنند گفت: این در حالی است که  بازار کیف و کفش شاید عالی نباشد اما درحد متوسط است وتولید کننده ها اگر جنسی تولید کنند فروش میرود.

وی، با تاکید بر اینکه مشکلات زیادی در حوزه تولید کیف و کفش وجود دارد افزود: مسئله بیمه یک از مشکلاتی است که تولید کننده ها دارند و اگر تخفیف ویژه برای کارگران داشته باشند میتوانند کارگر بیشتری بیمه کنند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، مالیات را یکی دیگر از مشکلات اساسی تولید کنندگان دانست و ادامه داد: تولید کننده ها با کمترین سود تولیدات خود را میفروشند و در این میان مالیات باید جوری نباشد که انگیزه را از تولید کننده گرفته و باعث شود دیگر فعالیت نکنند.

گازرانی، با بیان اینکه بحث اجاره بهای ملک از همه مشکلات تولید کنندگان بزرگتراست گفت: اگر واحد صنفی کاسبی اش در ملکی که اجاره کرده بگیرد صاحب ملک از سال بعدش اجاره ای که دلش میخاهد را میگیرد و تولید کننده مجبور است به ملکی دیگر برود و این درحالی است که قیمت ها بالا میباشند وهیچکس نمیتواند کاسبی مناسبی داشته باشد.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان،با اشاره بر اینکه شرایط دریافت وام برای تولیدی ها زیاد است اظهار کرد: خوشبختانه وام خیلی زیاد است اما متاسفانه شرایط و ضوابط دادن تسهیلات برای یک تولید کننده سخت است.

وی، در پایان بابیان اینکه به تولید کننده میگویند بروید وام روستایی بگیرید و زمانی که به بانک مراجعه میکنند بانک سند شهری درخواست میکند گفت: کسی که وام روستایی میخواهد چگونه سند شهری بیاورد؟ ضوابطی که بانک برای دریافت تسهیلات ایجاد میکند بسیار سخت است.

در پایان موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که رونق تولید در کشور بسیار آسان است ولی حمایت از تولیدات وجود ندارد و این حرف بسیاری از تولید کنندگان است.

قطعا در وهله اول مسئولین زیربط میتوانند بیشتر حمایت را از این تولیدی ها داشته باشند و پس  از حمایت مسئولین مردم و جامعه نیز با تقاضای کالا ها از تولید کنندگان حمایت خواهند کرد.

مسئولین باید بدانند که تولیدات داخلی افزایش آمار حقیقی اشتغال را در پی دارد و همین موضوع آثار روانی بسیاری از جمله افزایش امید در جامعه را در پی دارد.

اگر پای بند (پ) در بسیاری از میادین این روز های جامعه قطع شود و همه تولید کنندگان یکسان در نظر گرفته شوند و دوستی و رفاقت بین آنها حفظ شود بدون شک چرخ اقتصاد کشور روز به روز بیشتر میچرخد و رونق بیشتری میگیرد.

پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، در آینده موشکافانه تر در حوزه حمایت از  تولید کنندگان کالای ایرانی ورود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=13281
  • دیدگاه‌ها برای رونق تولید آری، حمایت خیر!/ صدای پای بند (پ) در صنف کیف و کفش بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.