• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

رسانه‌های غربی خسارت سنگین حمله به پایگاه عین‌الأسد را پنهان کردند/واهمه آمریکا از آرایش نظامی ایران

  • کد خبر : 174659
  • 17 دی 1401 - 11:23
رسانه‌های غربی خسارت سنگین حمله به پایگاه عین‌الأسد را پنهان کردند/واهمه آمریکا از آرایش نظامی ایران

جعفر قنادباشی با بیان اینکه به صحنه آمدن مردم در شهادت قاسم سلیمانی و وجود قدرت و آرایش نظامی ایران باعث شد که آمریکا علی رغم تهدید، جرأت پاسخ مجدد در حمله موشکی سپاه به عین‌الأسد را نداشته باشد، گفت: کار رسانه‌های آمریکایی همواره کتمان حقیقت خسارت و تلفات پایگاه نظامی‌اش بود. جعفر قنادباشی، کارشناس […]

جعفر قنادباشی با بیان اینکه به صحنه آمدن مردم در شهادت قاسم سلیمانی و وجود قدرت و آرایش نظامی ایران باعث شد که آمریکا علی رغم تهدید، جرأت پاسخ مجدد در حمله موشکی سپاه به عین‌الأسد را نداشته باشد، گفت: کار رسانه‌های آمریکایی همواره کتمان حقیقت خسارت و تلفات پایگاه نظامی‌اش بود.

جعفر قنادباشی، کارشناس امور بین‌الملل و منطقه‌ای در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با یادآوری جزئیاتی از حمله موشکی سپاه در سال ۹۸ به پایگاه عین‌الأسد آمریکا در عراق، اظهار کرد: آمریکایی‌ها اشتباه بزرگ محاسباتی را در به شهادت رساندن قاسم سلیمانی انجام دادند و به خیال و تصور خودشان با این اقدام هم می‌توانند مقاومت را زمین‌گیر بکنند، هم از آینده‌ای که به وسیله سردار سلیمانی و دوستانش در منطقه رقم بخورد، جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی را در ایجاد داعش داشتند، افزود: از این سو سردار سلیمانی تصورش این بود که داعش در سه دهه می‌تواند مزاحمت‌هایی برای ما و محور مقاومت انجام دهد، و کاری که آنان می‌خواستند در سه دهه انجام دهند را شهید سلیمانی با از میان بردن داعش زمینه حضور آمریکایی‌ها را در منطقه از میان برد، لذا آنان سعی بر پاسخ داشتند و نگران آینده بودند.

این کارشناس امور بین‌الملل و منطقه‌ای با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با به شهادت رساندن سردار سلیمانی و واکنش های مردم در ایران و کشورهای مختلف در حمایت از ایشان متوجه اشتباهات خود شدند، افزود: این موج بزرگ انسانی عجیب در تشییع پیکر شهید سلیمانی باعث شد آمریکایی‌ها از آینده که از آن می‌ترسیدند، رقم بخورد، حتی گسترده از آنچه در تصورشان بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر توانمندی‌های نظامی ایران مسئله‌ای بود که آمریکایی‌ها از آن واهمه و ترس داشتند، و همین هم دلیل ساختن داعش از سوی آنان بود، چرا که توان روبرویی با دفاع نظامی ما را نداشته و ندارند.

قنادباشی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر با اقدام نظامی با ایران روبرو بشوند، ضربات مهلکی را در انتقال نفت از منطقه و سرمایه‌گذاری‌های که در آن منطقه دارند، خواهند دید، یادآور شد: درواقع آنچه باعث شد که آمریکا علی رغم تهدید، جرات پاسخ مجدد نداشته باشد، اولا” موج بزرگ مردمی و توانمندی ایران در مقابله نظامی است که می‌تواند ضربات شدیدتری را ببیند.

وی گفت: آمریکا فهمیده بود که اگر پاسخ حمله موشکی سپاه به عین‌الأسد را بدهد، قطعا” ضربات شدیدی را می‌خورد بنابراین در این زمینه عکس‌العملی را نداشت و خفت و خواری را برای خود به ثبت رساند.

این کارشناس تأکید کرد: به صحنه آمدن مردم و پشتیبانی آنان از نظام و وجود قدرت و آرایش نظامی ایران در مقابل دشمن بی نظیر است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا خسارت و تلفات در پایگاه عین‌الأسد را آمریکایی‌ها مخفی کردند؟ گفت: این طبیعی است و رسانه های آمریکایی همواره برای این امر ایجاد شدند که اگر موفقیتی دارند چند برابر آن روی آن مانور دهد و اگر ضربات و زیان‌هایی می بینند، پنهان کاری کنند، درواقع رسانه های غربی این تصور را در افکار عمومی به وجود آورده‌اند که همه آنچه در جهان اتفاق می‌افتد را منعکس می‌کنند و این در حالی است که همه چیز را در خصوص پنهان می‌کنند.

قنادباشی تأکید کرد: آمریکایی‌ها آمار و تلفات رویداد پایگاه عین‌الأسد را اعلام نکردند که ضعف‌های خودشان پنهان بماند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174659
  • دیدگاه‌ها برای رسانه‌های غربی خسارت سنگین حمله به پایگاه عین‌الأسد را پنهان کردند/واهمه آمریکا از آرایش نظامی ایران بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.