• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان:

رسانه‌ها، اجرای قانون جوانی جمعیت را مطالبه گری کنند

  • کد خبر : 214812
  • 02 اردیبهشت 1403 - 14:05
رسانه‌ها، اجرای قانون جوانی جمعیت را مطالبه گری کنند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت با هدف پایش و ارزیابی مراجع مرتبط با خانواده و قانون جوانی جمعیت برگزار می‌شود، گفت: رسانه‌ها در کنار تبلیغ این رویداد به مطالبه‌گری اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور نیز بپردازند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» پیش از ظهر امروز فاطمه ستاری‌نوید در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳، گفت: این سیاست‌ها در دولت قبل مورد مغفول واقع شد اما در سال ۱۴۰۰ قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که ۷۳ ماده دارد.

وی با بیان اینکه ماده ۱۹ این قانون، ستاد ملی جمعیت را مکلف کرده است تا در هفته جمعیت رویدادی با نام رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت برگزار کند، افزود: در این رویداد ملی جوایزی به افراد برگزیده که در حوزه جمعیت تأثیرگذار بودند اهدا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان خاطرنشان کرد: اولین رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت در سال گذشته در سطح کشور برگزار شد و امسال در سطح استان‌ها و کشور برگزار می‌شود.

ستاری‌نوید با بیان اینکه رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: نخبگان، مؤسسات، شرکت‌های خصوصی، مدیران دستگاه‌های دولتی، رسانه‌ها، خانواده‌های باشکوه و سازمان های مردم نهاد در برگزاری بخش‌های این رویداد حضور دارند‌.

وی با اشاره به اینکه پوستر این رویداد در شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد، گفت: آدرس ارسال آثار روی پوستر درج شده است که یکی از طریق وبگاه بوده که آثار ارسالی به آن در سطح کشوری بررسی می‌شود و دیگری محل تحویل مستندات و آثار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: این رویداد در سال گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد اما امسال قرار است شخص رئیس‌جمهور در این رویداد حضور داشته باشند و از نفرات برتر تقدیر کنند.

ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت، پایش و ارزیابی مراجع مرتبط با قانون خانواده و قانون جوانی جمعیت است.

وی در پایان با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم از بعد فرهنگی و اجتماعی به سمت فرزندآوری نمی‌روند، گفت: رسانه‌ها باید در کنار تبلیغ این رویداد در جامعه به مطالبه‌گری اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور نیز بپردازند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214812
  • دیدگاه‌ها برای رسانه‌ها، اجرای قانون جوانی جمعیت را مطالبه گری کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.