• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

نهاوند؛ رتبه نخست در نوسازی با بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی

  • کد خبر : 196681
  • 19 شهریور 1402 - 10:49
نهاوند؛ رتبه نخست در نوسازی با بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی
بنیاد مسکن در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منشأ برکات و خدمات زیادی برای مردم بوده است و در شهرستان نهاوند نیز در بخش نوسازی مسکن‌های روستایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش عصر همدان، انقلاب شکوهمند اسلامی در طول بیش از چهار دهه که از پیروزی آن می‌گذرد در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است که بر کسی پوشیده نیست.

انقلاب اسلامی در حوزه‌های پزشکی، هسته‌ای، موشکی، نانو، جاده‌سازی، کشاورزی، دفاعی، ساخت و مقاوم‌سازی مسکن و بسیاری دیگر از بخش‌ها پیشرفت‌های شگرفی داشته است. یکی از این نهادها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که منشأ خدمات بزرگ و بسیاری شده است و در شهرستان نهاوند نیز اقدامات بسیار ارزنده‌ای داشته است که به برخی از توفیقات این نهاد اشاره می‌کنیم.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدابیر و دوراندیشی امام راحل تأسیس نهادهای انقلابی و خدمت رسان برکات بسیار زیادی داشته و دارد و بسیاری از مشکلات مردم را حل کرده است.

شهرستان نهاوند دارای ۱۶۹ روستای دارای سکنه،  در قالب ۲۳ هزار و ۴۵۰ خانوار و ۲۶ هزار و ۳۷۱ واحد مسکونی روستایی است.

حوزه فعالیت‌های بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در روستاها شامل تهیه و اجرای طرح‌های هادی، نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی و همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، صدور اسناد مالکیت، واگذاری زمین به افراد واجد شرایط در روستاها و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به این عزیزان است.

در بخش نوسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی شهرستان نهاوند در سطح کشور رتبه اول را دارد.

از مجموع ۲۶۳۷۱ واحد مسکونی روستایی تا امروز در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز تاکنون ۲۲ هزار و ۲۵۰ متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات نوسازی به بانک‌های عامل معرفی‌شده که تاکنون عملیات ساخت ۲۱ هزار و ۲۰۰ واحد به اتمام رسیده و مالکان پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

درصد نوسازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند به میزان ۸۹ درصد است. اعتبار پرداختی به متقاضیان در این حوزه از سال ۸۴ تاکنون بالغ‌بر ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است.

تاکنون ۲۳۶۸۵ جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان صادر و تحویل مالکان شده است که معادل ۹۷ درصد املاک روستایی است.

جمعیت روستایی شهرستان بیش از ۸۷ هزار نفر بوده و همه ۱۶۹ روستای این شهرستان تعیین محدوده شده و دارای طرح هادی هستند.

در حوزه اجرای طرح‌های هادی این بنیاد تاکنون فاز اول بهسازی ۱۰۰ روستا را بااعتباری بالغ‌بر ۸۶ میلیارد تومان به انجام رسانده است که از این تعداد طرح هادی ۶۳ روستای آن به اتمام رسیده و به بهره‌برادری رسیده و ۳۷ روستا در دست اقدام است.

انتهای پیام/ س

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196681
  • دیدگاه‌ها برای نهاوند؛ رتبه نخست در نوسازی با بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.