• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

راهیابی انیمیشن “من یک درخت هستم” به ۲۸ جشنواره بین المللی/ رابطه، معضل بزرگ صنعت انیمیشن

  • کد خبر : 72358
  • 07 تیر 1399 - 8:42
راهیابی انیمیشن “من یک درخت هستم” به ۲۸ جشنواره بین المللی/ رابطه، معضل بزرگ صنعت انیمیشن

امید سیفی با تاکید براینکه انجام کار انیمیشن براساس رابطه و فقط با این شرط می توان کار گرفت، گفت: انیمیشن من یک درخت هستم به ۲۸ جشنواره از جمله به کشور آمریکا راه یافته است و در کشور ما رابطه، معضل بزرگ صنعت انیمیشن است. به گزارش عصر همدان؛ با پیشرفت تکنولوژی های روز […]

امید سیفی با تاکید براینکه انجام کار انیمیشن براساس رابطه و فقط با این شرط می توان کار گرفت، گفت: انیمیشن من یک درخت هستم به ۲۸ جشنواره از جمله به کشور آمریکا راه یافته است و در کشور ما رابطه، معضل بزرگ صنعت انیمیشن است.

به گزارش عصر همدان؛ با پیشرفت تکنولوژی های روز صنعت انیمیشن در ایران رشد روز افزونی داشته و به تبع آن بسیاری از جوانان در سطح کشور و استان ها وارد عرصه ساخت انیمیشن شدند در این میان انیمیشن شاهزاده روم، رستم و سهراب و من یک درخت هستم برخی از انیمیشن های ساخته شده در کشورمان است.

انیمیشن کوتاه “من یک درخت هستم” به نویسندگی و کارگردانی امید سیفی است که در راستای حفظ محیط زیست با زبان ساده برای کودکان آموزش می دهد و قصه این اثر در مورد تلاش یک پسر نوجوان در برابر دوستانش برای حفظ یک درخت است.

گفتگویی با امید سیفی، نویسنده و کارگردان این اثر داشتیم که در ادامه می خوانید.

امید سیفی یکی از انیمیشنیست های همدانی است که از دوران نوجوانی یعنی از زمانی که به قول خودش هیچ نرم افزار آموزشی در بازار جهت یاد گرفتن انیمیشن نبود، برای یادگیری انیمیشن تلاش کرده است و تاکنون موفق به شرکت در چندین جشنواره مطرح در استان ها و کشور های مختلف از جمله آمریکا شده است.

این انیمیشنیست که متولد سال ۱۳۶۷ است به تشریح نحوه آشنایی با انیمیشن پرداخت و گفت: زمانی که کلاس پنجم ابتدایی بودم برادرم یک کامپیوتر خرید و من ابتدا با آن بازی می کردم سپس به کار تدوین علاقه مند شدم.

وی ادامه داد: در آن زمان به هر فروشگاهی مراجعه می کردم هر کدام یک نرم افزار به من معرفی می کردند تا در نهایت با نرم افزار تری دی مکس آشنا شدم و خودم به تنهایی شروع به یادگیری اش کردم و حدود یک سال طول کشید تا یاد گرفتم.

ما مهدکودک باز نکردیم!

سیفی اظهار کرد: زمانی که ۱۵ ساله بودم یک برنامه تهیه و به صدا و سیمای مرکز همدان ارسال کردم ولی متاسفانه مسئول آن زمان وقتی من را دید گفت ما مهدکودک باز نکردیم، سپس همان آقا وقتی کارهای من را دید که به جشنواره راه یافتند از من دعوت به همکاری کرد.

وی با بیان اینکه تقریبا ۱۳ سال است که در واحد پویا نمایی صدا و سیمای همدان مشغول هستم، افزود: متاسفانه انجام کار انیمیشن در صدا و سیما براساس رابطه است و فقط با این شرط می توان کار گرفت.

این انیمیشنیست ادامه داد: با وجود اینکه چندین سال است در صداو سیما مشغولم تاکنون نتوانستم یک کار تصویب کنم و همیشه از من خواستند داخل پروژه ها مشارکتی کار کنم و این مشکل در کل کشور وجود دارد ولی با این وجود تعدادی انیمیشن  همچون “من یک درخت هستم” جهت شرکت در جشنواره های مختلف ساختم.

وی از راهیابی انیمیشن من یک درخت هستم به ۲۸ جشنواره از جمله به کشور آمریکا خبر داد و گفت: این انیمیشن در مورد محیط زیست و حفظ درختان است که حفظ محیط زیست را به کودکان آموزش می دهد.

وی همچنین از راه اندازی استودیو موشن کپچر بومی در صداو سیمای همدان خبر داد و گفت: این سیستم توسط  سید عباس فاطمی، رئیس سیمای استانهای صدا و سیمای کشور افتتاح شد.

سیفی با بیان اینکه قیاس انیمیشن ایران با سایر کشورها درست نیست، افزود: در برخی از کشورهای غربی انیمیشن قدمت بسیار طولانی دارد و تکنولوژی مربوط به آن هاست و هر روز یک نرم افزار جدید ابداع می کنند.

رابطه، معضل بزرگ صنعت انیمیشن

انیمیشنیست همدانی با بیان اینکه در سطح انیمیشن، سه بازار در ایران داریم، گفت: یکی از این بازار ها صدا و سیما است که دو معاونت مجزا دارد که یکی سیمای استان ها است و هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید در آنجا تصویب شود و دیگری هم مرکز صبا است که انگار فامیلی اداره می شود.

وی عنوان کرد: در بخش خصوصی هم یک سری رابطه ها وجود دارد مثلا مسئول روابط عمومی ها یا معاونت های فرهنگی وقتی کاری را می خواهند سفارش بدهند درصدی را خودشان برمی دارند.

این انیمیشنیست در خصوص بحث آموزش انیمیشن گفت: برخی فکر می کنند انیمیشن پول ساز است در صورتی که وقتی بازار برای این کار در ایران نیست، دلیلی ندارد که هزینه های گزاف صرف آموزش بشود.

سیفی در پایان با تاکید براینکه بزرگترین مشکل انیمیشن این است که بازار خوبی ندارد، افزود:  متاسفانه انیمیشن در ایران وابسته به صدا و سیما شده و در این حوزه  بحث رابطه پر رنگ شده و این معضل بزرگ صنعت انیمیشن است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=72358
  • دیدگاه‌ها برای راهیابی انیمیشن “من یک درخت هستم” به ۲۸ جشنواره بین المللی/ رابطه، معضل بزرگ صنعت انیمیشن بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.