• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
بزودی در همدان انجام می‌شود؛

راه‌اندازی ۳ بازارچه دائم صنایع‌دستی در استان همدان

  • کد خبر : 208348
  • 10 دی 1402 - 9:36
راه‌اندازی ۳ بازارچه دائم صنایع‌دستی در استان همدان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه‌اندازی سه بازارچه دائم صنایع‌دستی در سطح استان همدان در راستای حمایت از هنرمندان این دیار خبر داد.

به گزارش «عصر همدان» به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ، محسن معصوم‌علیزاده در جمع خبرنگاران گفت: بحث بازارچه فروش صنایعدستی از اولویت‌های مهم و دستور رئیس جمهور بوده که بر این اساس استاندار همدان تصمیم ویژه‌ای را برای ایجاد و راه‌اندازی بازارچه موقت و دائم دارد و به همین منظور در حال حاضر راه‌اندازی سه بازارچه دائم در شهرستان‌های همدان، نهاوند و ملایر هستیم ضمن اینکه ۱۹ بازارچه موقت تابستانی نیزدر سطح استان همدان دارای فعالیت است.

او با اشاره به فعالیت ۴۵ هزار نفر در حوزه صنایعدستی در سطح استان همدان افزود: در حال حاضر دو شهر جهانی لالجین در حوزه سفال و سرامیک و ملایر در حوزه مبلمان منبت در استان همدان به شهرهای صنایع دستی جهانی معروف هستند.

معصوم علیزاده در ادامه با تأکید بر اینکه باید صنایعدستی را به گونه‌ای تولید کنیم که مورد نیاز مردم باشد، گفت: توجه به آموزش در حوزه صنایع‌دستی یکی از ضرورت‌هاست که در همین رابطه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان برای شاغلان صنایعدستی سه دوره مدیریت تولید، برندسازی و فروش و بازاریابی برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه آموزش هر چه بیشتر موجب تربیت هنرمندان بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حوزه حضور در نمایشگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین کار هنرمندان صنایع دستی، هنرمندان با حضور در نمایشگاه قادر خواهند بود آثار خود را معرفی کرده و رقبای خود را بینند و ایده‌های جدید پیدا کنند.

 

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208348
  • دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی ۳ بازارچه دائم صنایع‌دستی در استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.