• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4
نماینده ولی فقیه در همدان:

رئیس سازمان اوقاف باید پاسخگو باشد

  • کد خبر : 207971
  • 02 دی 1402 - 12:02
رئیس سازمان اوقاف باید پاسخگو باشد
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: فروش ملک شاهزاده حسین(ع)، بر طبق تصمیم رئیس سازمان اوقاف همدان بوده و در این رابطه باید پاسخگو باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان»؛ با اشاره به موضوع فروش موقوفه امامزاده شاهزاده حسین(ع) همدان، اظهار کرد: یک توافقات اولیه‌ای در رابطه با فروش این ملک انجام شده است.

او با بیان اینکه ما نیز در رابطه با چرایی این موضوع پیگیر هستیم، عنوان کرد: به دوستان سپرده‌ام این موضوع را پیگیری کنند، اما بدلیل روشن نبودن قضیه، در این مورد فعلاً نمی‌توانم نظر نهایی را بدهم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به صحبت‌های اولیه اوقاف درباره فروش این ملک، اذعان داشت: این ملک مسئله شرعی داشته و فروش ملک وقفی به این سادگی نبوده و نمی‌شود ملک موقوفه را به بهانه یکسری مباحث بفروش رساند.

آیت‌الله شعبانی در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه چه کسانی درباره فروش این ملک تصمیم گرفته‌اند، تاکید کرد: تصمیم گیرنده اصلی سازمان اوقاف بوده که باید درباره این موضوع پاسخگو باشد.

او خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها دلیل فروش این ملک را از سازمان اوقاف جویا شده و آنها هم باید پاسخگو باشند، اگر برای این کار مجوزی دارند برای مردم توضیح دهند.

نماینده ولی فقیه در پایان با بیان اینکه اگر بهانه سازمان اوقاف مسائل میراث فرهنگی و ثبت جهانی است، این دلیل منطقی نبوده، یادآور شد: برای استفاده از آنجا تغییر کاربری بدون دستکاری ساختمان انجام خواهد شد و این هیچ منافاتی با ثبت جهانی هم ندارد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207971
  • دیدگاه‌ها برای رئیس سازمان اوقاف باید پاسخگو باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.