• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

دو منطقه کرفس و تجرک به بخش خصوصی واگذار می شود

  • کد خبر : 17594
  • 09 شهریور 1398 - 13:02
دو منطقه کرفس و تجرک به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، گفت: واگذاری  دو منطقه کرفس و تجرک به بخش خصوصی باعث می شود تا کمک بزرگی به حفظ حیات وحش استان و گونه های جانوری شود. به گزارش عصر همدان، عادل عربی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش سازمان این […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، گفت: واگذاری  دو منطقه کرفس و تجرک به بخش خصوصی باعث می شود تا کمک بزرگی به حفظ حیات وحش استان و گونه های جانوری شود.

به گزارش عصر همدان، عادل عربی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش سازمان این است که به همه اهداف خود برسد گفت: با این که در حوزه محیط زیست بسیاری از کارها انجام نشده اما خوشبختانه در بسیاری از شاخص ها در رتبه مناسبی قرار گرفتیم و روند رو به جلویی داریم.

وی، با اشاره به اینکه شرایط آبی استان با وجود بارندگی های گذشته به مراتب بهتر از قبل شده است تصریح کرد: پیش بینی هایی که در رابطه با میزان بارش ها میشود باعث کمک به مشکل اب استان می‌شود.

عربی، در ادامه با تاکید بر اینکه که در حوزه پسماند به خوبی کار شده است و ناحیه بندی ها صورت گرفته افزود: هرچند شرایط روبه بهبود است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد و باید رفع شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، با بیان اینکه علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی کارهای خوبی نیز توسط شهرداری ها انجام شده است یادآور شد: برای ماه محرم کمین نه به ظروف یکبار مصرف راه اندازی شده که امیدواریم اثرات مثبت این طرح را در دراز مدت شاهد باشیم.

وی، با اشاره بر اینکه همچنان اقدامات را با قدرت ادامه می دهند و واحد پالاینده استان هر سال نسبت به سال قبل کمتر می شود گفت: خوشبختانه در بین ادارات استان ها رتبه سوم را داریم و در شاخص عمومی و اقتصادی و همچنین رای اولین بار در جشنواره شهید رجایی توانستیم در شاخص عمومی رتبه بیاوریم و باعث مباهات است.

عربی، با بیان اینکه که با وجود محدودیت هایی که بوده بیش از صد درصد رشد داشتند افزود: امسال توانستیم از اعتبارات ملی برخوردار شده و نتایج مثبت آن را بیشتراز قبل ببینیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، پس از افتتاح مرکز محیط بانی خانگرمز در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با وجود اعتباراتی که برای این پروژه در نظر گرفته شده روند کار روبه جلو است.

وی، با اشاره براینکه ضوابط همیاری محیط زیست ابلاغ شده است تصریح کرد: از مسئولین دعوت میکنیم تا به جمع همیاران حافظان محیط زیست بپیوندند و ما را مفتخر کنند تا کارت همیاری برای آنها صادر شود.

عربی، با بیان اینکه در برنامه سند راهبردی سه سال استان موظف شدند دو منطقه را به شخص حقیقی و حقوقی واگذار کنند ادامه داد: یکی از این مناطق کرفس در شهرستان درگزین می باشد که بزرگ ترین منطقه حفاظت محیط زیستی است و آمادگی آن را داریم که به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، با اشاره به اینکه منطقه دیگر منطقه هجرک است گفت: واگذاری این مناطق به بخش خصوصی باعث می شود تا کمک بزرگی به حفظ حیات وحش استان شود و گونه های جانوری حفظ شوند.

وی، با تاکید بر اینکه در تصمیم گیری های دولتی در استان مشکلی نداریم چون قانون و ضوابط داریم افزود: فضا در استان جوری نیست که با فشار یا طرق دیگر اقدام کنیم و بر خلاف ضوابط باشد مخصوصاً همکاری استاندارد با ما بسیار راضی کننده است و ایشان بارها گفته اند که محیط زیست و منابع طبیعی جزو خط قرمزهایشان می باشد.

عربی، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های دولتی حمایت کرد و افزود: این اقدام باعث می شود که در رسیدن به اهداف دولتی کمک شود و همچنین کمک شایانی در حفظ بیت المال می شود و ما میتوانیم بودجه های عمرانی دولت را به سمت دیگری هدایت کنیم و از حجم کار دولت کم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، در پایان با بیان اینکه پاکسازی زباله ها به مدیریت شهرداری برمی گردد خاطرنشان کرد: ما امروز از شهرداری حمایت می کنیم چرا که زحمات آنها را در حوزه های اجرایی و حتی در بحث آموزشی می بینیم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17594
  • دیدگاه‌ها برای دو منطقه کرفس و تجرک به بخش خصوصی واگذار می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.