• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
0

دولت نسبت به معیشت مردم و مدیریت فضای مجازی توجه ویژه داشته باشد/جهاد تبیین، واجبی فوری و همگانی

  • کد خبر : 175167
  • 23 دی 1401 - 16:32
دولت نسبت به معیشت مردم و مدیریت فضای مجازی توجه ویژه داشته باشد/جهاد تبیین، واجبی فوری و همگانی

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: گاهی دغدغه اول بانوان پیدا کردن شغل است، در حالی که حس مادری یعنی حس انسان پروری و تربیت انسان. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه شهرستان های سراسر استان همدان اقامه شد. همدان به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: گاهی دغدغه اول بانوان پیدا کردن شغل است، در حالی که حس مادری یعنی حس انسان پروری و تربیت انسان.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه شهرستان های سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته در جمع نمازگزاران با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره توجه به نقشه‌های دشمن و مغرور نشدن اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن دست‌برادر نیست و بهترین راه برای مبارزه با دشمن، شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنهاست.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف کشور معبر ورود دشمن است افزود: آنجایی که نقاط ضعف وجود دارد، پلی برای ورود دشمن است و دشمن هم تمرکز خود را بر برجسته‌سازی نقاط ضعف است و همین تمرکز، برجسته‌سازی باعث می‌شود، دستاوردها، زحمات و نقاط قوت کتمان شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که این نقاط قوت دیده نشود تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، راه‌حل این است که این نقاط قوت دیده نشود.

وی با بیان اینکه این نخستین مسئله اقتصاد و معیشت مردم و نکته دوم مدیریت فضای مجازی است ادامه داد: متأسفانه در فضای مجازی مدیریتی وجود ندارد و انتظار بر این است که به آن توجه شود.

شعبانی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به جد باید سکوهای داخلی را تقویت کرده و شبکه ملی اطلاعات را آماده و مهیا کند گفت: دولت زحمات بسیار و تلاش‌های مجاهدانه‌ای را به کار بسته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان یزد، شاهد استقبال بسیار خوب مردم بودیم که توجه مردم به عملکرد و صادق بودن دولت دارد، بنای دولت بر خدمتگزاری است که البته انتقاداتی وجود دارد.

امام جمعه همدان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در این سفر رخ داد، عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج فارس به یزد و چند استان دیگر به طول بالغ بر ۷۲۰ کیلومتر است که آب شرب، صنایع و معادن را تأمین می‌کند و سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه انشاءالله مشکل تأمین آب را در برخی از استان‌ها نخواهیم داشت و شاید این طرح قابلیت اجرا در همه استان‌ها را داشته باشد تأکید کرد: با توجه به مشکلات آب شرب می‌توان در آینده پژوهی این طرح فکر کرد و مشکلات مناطق مرکزی را هم برطرف کرد و این اتفاق می‌تواند بر مسائل صنعتی استان‌ها تأثیرگذار باشد.

شعبانی در ادامه به تغییر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: از زحمات دبیر سابق تشکر کرده و امید است دبیر جدید تحول اساسی در ساختارهای فرهنگی را ایجاد کند که بتواند حکمرانی جدید را ایجاد کند، چون ما در حکمرانی فرهنگی به شدت دچار ضعف هستیم و شاید بتوان ادعا کرد که ما اصلاً حکمرانی فرهنگی نداریم.

وی با بیان اینکه گاهی از موارد فرهنگ متأثر از اقتصاد و سیاست است اظهار کرد: فرهنگ روح حاکم بر جامعه است و موفقیت اقتصادی و سیاسی ما مرهون توجه به فرهنگ است.

امام جمعه همدان تأکید کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را حل و در عرصه سیاست موفقیت‌هایی را به دست آوریم و به انسجام اجتماعی برسیم و با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم باید به فرهنگ توجه کنیم و در نوع اعمال قدرت در عرصه فرهنگ ما نیاز به حکمرانی فرهنگ هستیم.

وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب بارها حرکت انقلابی در ساختارهای فرهنگی را مطرح کردند افزود: این دغدغه رهبری را چه کسی باید ایجاد کند؟ یکی از این مراکز شورای عالی انقلاب فرهنگی است و انتظار داریم یک حرکت انقلابی برای تحول اساسی در ساختار فرهنگی و تعریف یک حکمرانی فرهنگی که بتواند انسجام و هم‌افزایی ایجاد کند، برنامه دقیق فرهنگی تدوین کند و در میدان اجرا تأثیرگذار باشد، شکل گیرد.

شعبانی تصریح کرد: امروز در کشور می‌بینیم مجموعه‌های فرهنگی فراوانی داریم، مجموعه‌های مختلف از وزارتخانه گرفته تا سازمان‌ها و مجموعه‌های مردمی و حوزه‌های علمیه اما گاهی می‌بینیم که در عرصه فرهنگ تأثیرگذاری‌ها کم است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از این مجموعه‌های موجود به خوبی استفاده کنیم چون ساختار فرهنگی ما نیازمند تجدید نظر است ادامه داد: امیدواریم با حضور دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی این تغییر رخ دهد.

امام جمعه همدان در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه به روز ولایت با سعادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در صحیفه نور فرمودند مادر بزرگترین مسئولیت و شریف‌ترین شغل را دارد، در ادامه اشاره می‌کنند جایگاه مادری متأسفانه تضعیف شده است.

وی گفت: گاهی از موارد برخی از دختران ما دغدغه اولشان یافتن شغل است در حالی که حس مادری یعنی حس انسان‌پروری، یعنی حس تربیت انسان و این یک کرامت برزگ برای انسان است و منافاتی هم برای فعالیت‌های اجتماعی ندارد.

شعبانی تصریح کرد: زنان بزرگی را می‌شناسیم که هم مادر هستند، هم فرزندان بسیاری دارند و هم در جایگاه اجتماعی حضور دارند و این جایگاه مادر را باید تقویت کرد و باید توجه کرد بهشت زیر پای مادران است نه همسر یا دختر.

وی با بیان اینکه امروز باید جایگاه مادری را در جامعه تقویت کنیم ادامه داد: این بزرگترین مسئولیت است و نگاهی که در جامعه با رویکرد غربی و فمنیستی در حال تعریف است می‌خواهد این کرامت را از زن بگیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بزرگترین مسئولیت و شریف‌ترین شغل در جامعه مادر بودن است آن هم در کنار فعالیت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز در نظام فرهنگی و آموزشی ما باید این جایگاه اصیل را احیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اهانت نشریات غربی را به مرجعیت را محکوم می‌کنیم گفت: با این کارها نخواهند توانست نور اسلام را در جهان خاموش کنند، آنها به اسم آزادی بیان به عقاید توهین می‌کنند، نه تنها به عقاید اسلامی بلکه به ساحت مقدس حضرت عیسی و حضرت مریم هم توهین می‌کنند با این وجود که خیلی از اروپایی‌ها به مسیحیت اعتقاد دارند.

شعبانی در پایان یاد امام خمینی(ره) را که روز میلادشان است را گرامی داشت و از شهدا یاد کرد./فارس

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ جهاد تبیین واجب فوری و همگانی در برابر تحریف و دروغ است.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان در فضای مجازی و با ابزارهای رسانه ای مدام دروغ پراکنی و شایعه سازی می کند و ما باید واقعیت ها را بگوییم تا نسل جوان فریب این دروغ ها و تحریف ها را نخورد.

امام جمعه نهاوند افزود: جوانان باید دشمنی ها را بشناسند و بدانند که در این سال‌ها چه خطراتی از ناحیه دشمن برای کشور ایجاد شده و باید مراقب این تحریفات باشیم.

وی ادامه داد: جهاد تبیین یعنی بیان واقعیت ها و بیان و پاسخ دادن به شبهاتی که دشمنان انتشار می دهند.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: آمریکایی ها از همان ابتدا برای نابودی انقلاب برنامه ریزی کردند و همه کار کردند ولی به برکت حضور مردم در صحنه و ولایتمداری مردم، همیشه شکست خوردند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ولایت و مرجعیت اظهار داشت: اهانت و مسخره کردن برای کسانی است که ضعف و ذلت دارند و نشان می دهد در برابر منطق انقلاب ما حرفی برای گفتن ندارند.

امام جمعه نهاوند گفت: دشمنان در فتنه ها و اتفاقات اخیر شکست خوردند و با این اهانت به مرجعیت و ولایت می خواهند انتقام شکست های خود را بگیرند ولی راه به جایی نمی برند.

وی ادامه داد: این شکست های دشمنان و نقش مهم و تدابیر رهبر معظم انقلاب در ناامید کردن دشمنان باعث شده است که دشمنان توسط یک نشریه به ساحت مرجعیت و ولایت فقیه اهانت کنند.

حجت الاسلام مغیثی بیان کرد: این اهانت ها نشان از ناتوانی و شکست دشمنان است و سابقه هم دارد ولی مردم به خوبی نشان دادند پشتیبان مقام معظم رهبری هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به تهدیدات صهیونیست ها اشاره کرد و بیان داشت: این تهدیدها صرفا مصرف داخلی برای آنها دارد و خودشان به خوبی از قدرت ایران اسلامی خبر دارند.

حجت الاسلام‌ مغیثی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر افزود: همه زندگانی ایشان برای همه بانوان الگو و دارای پیام است و شخصیت وارسته ایشان دارای مراتب بسیار بالایی است.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: زن در اسلام از جایگاه ویژه ای و خاصی برخوردار است و معیار در اسلام جنسیت نیست بلکه ملاک ارزشها، اخلاق و تقوا است.

وی در بخش پایانی خطبه ها گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی و‌ گاز این روزها بسیار ضروری و مهم است و از همشهریان درخواست داریم در این روزها که برخی از مناطق با مشکل کمبود گاز مواجه هستند نسبت به صرفه جویی اقدام کنند تا گاز به این مناطق نیز برسد.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: غرب آزادی زن در برهنگی می داند و می خواهد زن وسیله ای برای ارضای شهوانی مرد باشد، اما دین مبین اسلام دین قداست، حجاب، حیا و عفاف است.

حجت الاسلام حسینی مجد در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه ۲۳ دی ماه در مصلی امام (ره) تویسرکان، با گرامیداشت سالروز میلاد با پرکت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهراء(س) و نیز امام خمینی(ره)، گفت: زهرای مرضیه(س)، به عنوان برگزیده خدا؛ شاخصه های بسیاری همچون عصمت، بالاترین قرب الهی، علم و دانش، شجاعت و بصیرت کامل داشتند و ایشان با برخورداری از اخلاق انبیاء و اولیای الهی بهترین دختر، بهترین همسر و بهترین مادر بودند و خداوند متعال حجت خود را به واسطه ایشان و دیگر ائمه اطهار(ع) بر بشریت تمام کرد.

پاکی، حیاء، عفت و حجاب جزء قوانین اسلام است

وی با بیان اینکه روز میلاد این بزرگ بانوی اسلام، باید بهترین زمان برای بیان گفتمان حجاب و کرامت زن باشد، اظهار کرد: پاکی، حیاء، عفت و حجاب جزء قوانین اسلام است و برای این مسئله آیات و روایات بسیاری عنوان شده است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: جلوه های پاکی و عصمت در زندگی دخت نبی مکرم اسلام(ص) مشهود است و باید بدانیم حجاب، حیا و عفت زمینه ساز استحکام و کرامت خانواده می شود.

حجت الاسلام حسینی مجد تصریح کرد: یکی از دلایل وجود حجاب این است تا با زیبایی های یک زن، دل های نامحرمان ربایش نشود تا نگاه های مرد را سیر نکند که دیگر چشم دیدن همسر خود را نداشته باشد.

غرب آزادی زن را در برهنگی می داند!

وی عنوان کرد: غرب آزادی زن در برهنگی می داند و می خواهد زن وسیله ای برای ارضای شهوانی مرد باشد، اما دین مبین اسلام دین قداست، حجاب، حیا و عفاف است.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه دختران بد حجاب هم دختران ما و این جامعه هستند، گفت: امید آن که اخلاق و سیره فاطمی در جامعه رشد یابد و شاهد چنین مواردی نباشیم، چرا که مردم عزیز برای انقلاب ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرده اند.

پای علم ولایت بودیم و هستیم و خواهیم ماند

وی در ادامه با محکوم کردن نشریه هتاک فرانسوی و توهین این نشریه به مراجع گفت: این توهین چیزی از ارزش ها و ارزشمندی های ولایت کم نمی کند و ما پای علم ولایت بودیم و هستیم و خواهیم ماند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: دشمن با این یاوه گویی ها تنها خودش را خسته می کند، باید به گوش باشیم هر جا دشمن عصبانی شد آن جا جایگاه اثربخش و ارزشمند است و بیشتر از آن حمایت کنیم.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به آیه ۶۱ سوره هود “اوست که شما را از زمین پدید آورد و از شما خواست تا در آن آبادى کنید، پس، از او آمرزش بخواهید، سپس به سوى او بازگردید، همانا پروردگار من نزدیک و اجابت کننده است” گفت: هدف همه‌ى انبیا، پرستش خداى یگانه است و دلیل و فلسفه‌ى عبادت خداوند، لطف بیکران او به انسان‌هاست و سرچشمه‌ى آفرینش انسان از خاک است و اسلام، دین جامع بین دنیا و آخرت است و معبود موحّدان، داراى فهم و شعور، علم و قدرت، شنوایى و جوابگویى به آنهاست و برگشت به سوى خداوند، آسان و توبه زمینه‌ى تقرّب به خداست و اگر استغفار و توبه بود، خداوند مى‌پذیرد وخداوند به همه نزدیک است، این ما و افکار و رفتار ماست که سبب دورى ما از خداوند مى‌شود.

حجت الاسلام رضا مصباح تصریح کرد: مهارت قرآن برای ما مهارت شناختی است، بایستی نوع نگرش ودید خود را نسبت به خود و محیط پیرامون، جامعه و رابطه فردی و اجتماعی خود اصلاح کنیم وشناخت درست باعث رفتار درست انسان می‌شود و آن نشات گرفته از اعتقاد ماست.

حجت الاسلام مصباح با تبریک ولادت با سعادت زهرای اطهر صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: ولادت اهل بیت عصمت و طهارت حقیقت تجلی، شب قدر است اگر انسانیت انسان معنی پیدا میکند با حقیقت وجودی اهل بیت علیه السلام است و ولادت اهل بیت شب قدر انسانیت است اگر معجزه نبی اکرم(ص) قرآن است، عینیت قرآن اهل بیت علیه السلام هستند و ولادت اینها تجلی اسم اعظم و حقیقتی است که باید به آن تمسک جوییم

اگر می‌خواهیم زندگی ما معنی بگیرد باید الگوی ما اهلبیت باشد وباید در خلقیات رفتار منش کنش و امور شبیه آنها شویم چراگه اگر برکتی و حیاتی در زندگی داریم به برکت اینهاست.

خطیب جمعه شهرستان بهار اذعان کرد: بالاترین الگو برای زنان و دختران و همه انسانیت، مکتب فاطمی است و باید به ساحت حضرت زهرا(س) ادای دین کنیم و جشن و شور در خانه ها بگیریم تا مظلومیت زهرا(س) تجلی نکند چرا که فاطمه زهرا(س) معیار رضایت و خشم الهیست وبایستی به فاطمه پناه بریم و خود را معطر به عطر فاطمه کنیم و در مقابل مظلومیت و جایگاه زن در این نظام تهی شده از حقیقت انسانی و تبلور یافته از شهوات وهوای نفس آنچه تجلی می‌کند شور و شعور فاطمی است، از تمدن یونان تا جاهلیت عرب و اروپای مسیحی تا تمدن امروز غرب ، الفاظ شعاری و عوام فریبانه “زن، زندگی، آزادی” را بیان کردند اما زن کلمه مقدس و تجلی زن حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) هستند و زندگی فاطمه است که در آن حسن و حسین و زینب تربیت می‌شود و اگر آزادی حریت است آزادی در لقا رهایی از شهوات است و این ها معنای زن و زندگی و آزادی هستند و باید به بشریت معرفی کنیم.

حجت الاسلام مصباح گفت: جهاد تبیینی که مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای برای ما معرفی می‌کند همین جهاد تبیین است که غبار نشسته بر الگوهای دینی و اسلامی، مظلومیت اهل بیت طهارت(ع)را کنار بزنیم و در خانه ها و کوچه های خود مراسم جشن برگزار کنیم و از خانواده خود خوب پذیرایی کنید و کودکان خود را با اهل بیت آشنا کنیم و بنیان اسلام را نگه داریم.

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر موضوع اخیر در مورد کلان شهر شدن همدان گفت: کلان شهر معیار و مصداقی دارد و مسیولین باید به صورت تخصصی حرف بزنند، اگر سواد ندارند بروند و یاد بگیرند و باعث ایجاد واهمه در بین مردم نباشند، تعریف مجموعه شهری این است که یک شهر مادر و دیگر شهرها به صورت مستقیم و غیر مستقیم زیر نفوذ شهر مادر هستند، از شورای تامین درخواست داریم کسی که این حرف را زده و جریان را درآستانه انتخابات ایجاد شده ایجاد کرده قاطعانه با آن برخورد کنند، و این چنین مسائلی دیگر تکرار نشود، و اینکه از سال ۹۷ این موضوع نظریه پردازی شده و الان کمیسیون ها برگزار می‌شود چرامسئولین بی خبرند دلیل بی خبری چیست و اما اگر خبر دارید چرا به مردم اطلاع رسانی نمی‌کنید، بایستی مسئولین ما جهت و مبنا خود را مشخص کنند و از اتفاقات در جریان مطلع باشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم شریف، ولایی و فاطمی و علوی شهرستان بهار در سخترین شرایط در کنار انقلاب و نظام بودند و شهید دادند و برادری خود را اثبات کردند و در مسائل خشکسالی کشوری از خود گذشتگی کردند، گفت: از نمایندگان عزیزاستان همدان که همه متخصص و عالم و در طرازو تاثیرگذار، انقلابی، پرشور و با دغدغه در مجلس هستند این انتظار میرفت که به پاس کاری که مردمان شهرستان بهار در جهت آبرسانی به همدان کردند درمجلس شورای اسلامی کمک حال نماینده بهار میشدند و طرح اضافه کردن یک نماینده به حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ راتصویب می‌کردند واز این نظریه دفاع می‌کردند چرا که حوزه گسترده است و یک نماینده به تنهایی نمی‌تواند کار کند و عدالت را در بین دو شهر اجرا کند، از همه نمایندگان خواهش داشتیم، داریم و خواهیم داشت در کنار مردم خوب، بصیر و ولایت مدار بهار باشید و کمک کنید به نماینده تا حق مردم را شایسته ادا کنند.

شایان ذکر است، مراسم راهپیمایی همزمان با سراسر کشور در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی و مرجعیت دینی بعداز نماز جمعه بهار از مقابل مصلای امام خمینی شهر بهار برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=175167
  • دیدگاه‌ها برای دولت نسبت به معیشت مردم و مدیریت فضای مجازی توجه ویژه داشته باشد/جهاد تبیین، واجبی فوری و همگانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.