• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دغدغه‌های جامعه نخبگانی احصا شود

  • کد خبر : 187999
  • 04 تیر 1402 - 10:22
دغدغه‌های جامعه نخبگانی احصا شود
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه گزارشاتی که در جلسات مطرح می‌شود، بیشتر جنبه کمی دارند، گفت: لازم است تا کیفیت‌ انجام کار به صورت دقیق و میدانی بررسی و مشکلات و دغدغه‌های نخبگان احصا شود.

به گزارش عصر همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در جلسه استادیاران حلقه‌های صالحین استان حلقه‌های صالحین استان همدان که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ملایر برگزار شد با بیان اینکه این جلسات بیشتر محتوایی است و باید ناظر به محتوا گفتگو کنیم، اظهار داشت: پس از انقلاب پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف در کشور رخ داد و بنیادها و سازمان‌های فراوانی راه‌اندازی شد که این نشان دهنده سیاست جمهوری اسلامی و امامین انقلاب بر محرومیت زدایی و تحقق عدالت در جامعه است.

او با اشاره به اینکه حرکت و هدف انقلاب اسلامی بر جبران عقب‌افتادگی‌ها در عرصه عدالت بود، گفت: در کنار پیشرفت‌هایی که در کشور شاهد آن هستیم، لازم است این نکته بررسی شود که این پیشرفت‌ها تا چه اندازه منافعش به عموم مردم رسیده و تا چه میزان، عدالت محور بوده است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اهمیت توجه به مبانی مطالبه‌گری، اظهار کرد: یکی از عرصه‌های امید آفرینی در جامعه، بحث مطالبه‌گری است، به بیان دیگر اگر در جامعه‌ای مطالبه‌گری نشود، به معنای آن است که یا تمام آرمان‌هایش محقق شده و یا دیگر امیدی به تحقق آرمان‌ها در آن وجود ندارد.

آیت‌الله شعبانی افزود: در مسئله‌ عقب افتادگی در عدالت و نابرابری‌های اجتماعی نیز آن چیزی می‌تواند امید در جامعه ایجاد کند، تلاش برای عدالت است، نه صرفا توجه به پیشرفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با طرح این سوال که عدالت چگونه در جامعه محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: گروه‌های صالحین شاید نتوانند مشکلاتی که در سطح کلان با آن روبرو هستیم را به راحتی حل کنند، اما توانایی حل برخی مشکلات در محله را دارا هستند.

او با تأکید بر اینکه برای کمک به جامعه‌ باید به دنبال موفقیت‌های کوچک باشیم، گفت: صالحین لازم است تا در محلات در عرصه گره‌گشایی ورود کند و مرجع مردم برای حل مشکلات باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مشکلات و نظام مسایل در استان‌ها شناسایی شده، یادآور شد: گاهی از موارد راه حل این مشکلات را هم می‌دانیم، اما اشکال در اجرا داریم که می‌توان از ظرفیت صالحین در این عرصه بهره‌ برد.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های صالحین و پایگاه باید برای نمازگزاران تشریح شود، اظهار کرد: پایگاه‌ها باید در میدان حضور داشته باشند و برای حل مشکلات مردم آن محل تلاش کنند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر لزوم همراهی امام جماعت و مسئول پایگاه در کنار یکدیگر، خاطرنشان کرد: نیازمند جلسه‌ای مشترک با امور مساجد برای تبیین این مهم هستیم، چرا که اگر ارتباط بین امام جماعت با پایگاه برقرار شود بسیاری از مشکلات محلات قابل حل است.

او تصریح کرد: امام جماعت مساجد نیز موظف است تا با جوانان پایگاه‌ها و اعضا صالحین ارتباط برقرار کند و در کنار پایگاه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه مسجد باید مدیریت محله را عهده دار باشد، یادآور شد: مسجد و پایگاه دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند که لازم است آنها را به فعلیت برسانیم.

امام جمعه همدان خواستار پویایی بیشتر جلسات صالحین در شهرستان‌ها شد و گفت: در جلساتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، خوب است تا با دعوت از فعالین برتر و نخبگان هر شهرستان، حرف‌ها و دغدغه‌های آنها را بشنویم و یک نفر از میدان واقعیت‌ها را بیان کند.

آیت الله شعبانی یادآور شد: همچنین ارزیابی واقعی از میدان یک ضرورت است تا بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم و با چه مشکلاتی روبرو هستیم. امام جمعه همدان با بیان اینکه گزارشاتی که در جلسات مطرح می‌شود، بیشتر جنبه کمی دارند، اظهار کرد: لازم است تا کیفیت‌ انجام کار به صورت دقیق و میدانی بررسی و مشکلات و دغدغه‌های نخبگان احصا شود.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187999
  • دیدگاه‌ها برای دغدغه‌های جامعه نخبگانی احصا شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.