• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

دسته روی در روز سوم امامان ممنوع است

  • کد خبر : 81969
  • 11 شهریور 1399 - 11:05
دسته روی در روز سوم امامان ممنوع است

امسال در شهر بهار علی رغم تاکیدات فراوان متولیان امر تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه ممنوعیت دسته گردانی، در روز تاسوعا و عاشورا شاهد دسته روی برخی از دستجات در شهر بهار بودیم که همین موضوع باعث ازدحام جمعیت زیادی در نقاط مختلف شهر شد. به گزارش عصر همدان، هر ساله در روز سوم […]

امسال در شهر بهار علی رغم تاکیدات فراوان متولیان امر تبلیغ و اطلاع رسانی در زمینه ممنوعیت دسته گردانی، در روز تاسوعا و عاشورا شاهد دسته روی برخی از دستجات در شهر بهار بودیم که همین موضوع باعث ازدحام جمعیت زیادی در نقاط مختلف شهر شد.

به گزارش عصر همدان، هر ساله در روز سوم امامان نیز گروهی از افراد اقدام به صحنه سازی کربلا سوار بر تریلی یا سوار بر اسب و شتر کرده و به صورت نمایشی این کاروان نمایشی از خیابان های اصلی شهر عبور داده می شود که باعث ازدحام زیاد جمعیت در خیابان های شهر می شود.

حجت الاسلام جمشیدی با انتشار اطلاعیه ای ضمن تقدیر و تشکر از آن دسته از هیئاتی که با رعایت پروتکل های بهداشتی از دسته گردانی در شهر ممانعت کردند، بر ممنوعیت دسته گردانی در شهر در روز سوم تاکید کرد.
در این اطلاعیه آمده است:

با عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانگداز حضرت سیدالشهداء علیه السلام و خاندان و اصحاب باوفای ایشان و آرزوی قبولی عزاداری های خالصانه مردم شریف شهرستان بهار؛ می دانیم که هیئات و تشکل های مذهبی در کشوری که مهد فرهنگ تشیع و میعادگاه محبان اهل بیت (علیهم السلام) است کارنامه ای پر افتخار با تجاربی ریشه دار و عمیق در تعظیم شعائر حسینی و خصوصاً سنت شکوهمند عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) دارد.

بی شک تلاش های ارزشمند مسئولین هئیات مذهبی، سخنرانان و مبلغین دینی، مداحان اهل بیت (ع) و به خصوص عزیزانی که در اجرای پروتکلهای ستاد مقابله با کرونا با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همکاری نمودند در پیشگاه حضرت اباعبداالله الحسین (علیه السلام) مأجور خواهد بود.

عزاداری برای سید و سالار شهیدان تعطیل برادر نیست و فقط ممکن است شکل و برنامه‌های آن متفاوت باشد، امسال علیرغم شیوع بیماری کرونا نه تنها از شور عزاداری‌ها کم نشد بلکه مردم ما نشان دادند در عین رعایت دقیق مسایل بهداشتی عزاداری برای آقا اباعبدالله الحسین (ع) را انجام دادند و اجازه نخواهند داد چراغ مجالس عزاداری خاموش شود.
این جانب وظیفه خود می‌دانم از همه عزاداران و هیئات مذهبی در جای جای شهرستان تشکر و قدردانی کنم که به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و دستورالعمل‌های بهداشتی را در برپایی عزاداری برای سید و سالار شهیدان رعایت کردند.

در پایان خدمت تمامی هیئات مذهبی شهرستان می رساند برابر دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا دسته روی در روز سوم شهادت امام حسین(ع) در شهرستان ممنوع می باشد فلذا از محضر همه عزاداران، هیئات مذهبی، ذاکرین استدعا داریم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و فقط با رعایت و اجرای پروتکلهای بهداشتی در اماکن پیش بینی شده محل استقرار هیئت ها وحسینیه ها و مساجد اقدام به عزاداری نمایند.

من الله توفیق

محمد جمشیدی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=81969
  • دیدگاه‌ها برای دسته روی در روز سوم امامان ممنوع است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.