• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
یادداشت:

دستاوردهای انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 212005
  • 07 اسفند 1402 - 10:09
دستاوردهای انقلاب اسلامی
انقلاب‌اسلامى در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرزمین ایران به رهبرى پیامبر گونه امام خمینى(ره) طلوع و دستاوردهاى فراوان کسب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، انقلاب‌اسلامى در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرزمین ایران به رهبرى پیامبر گونه امام خمینى(ره) طلوع کرد و دستاوردهاى فراوان و بى سابقه‌اى را در حوزه‌هاى گوناگون به ارمغان آورد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه مساجد و نماز
فرهنگ نماز
تشکیل اجلاس سالانه نماز متشکل از برجسته‌ترین شخصیت‌های فرهنگی نظام و ابلاغ مستمر پیامهای مقام معظم‌رهبری (مدظله العالی) در آن مشتمل بر ترسیم نقشه راه از افتخارات منحصر به فرد نظام اسلامی است.
نقش تربیتی
راه اندازی بزرگترین شبکه تربیتی جهان با حضور میلیون‌ها جوان و نوجوان در قالب ده‌ها هزار حلقه‌های صالحین پدیده‌ای بی‌نظیر و از برجسته‌ترین دستاوردهای تربیتی انقلاب اسلامی است.
زیر ساخت فیزیکی
افزایش سه برابری تعداد مساجد و گسترش ده‌ها برابری مساحت زیر بنای مساجد و افزایش صدها برابری نمازخانه‌ها و حسینیه‌ها در سال‌های پس از انقلاب که کماکان ادامه دارد دلیلی متقن بر اهتمام جدی نظام به اقامه نماز است.
تحولات بنیادی
انقلاب اسلامی بر خلاف سران کاخ نشین رژیم‌های طاغوتی عالم کانون حکمرانی و صدور فرمان‌ها و اعلام مواضع رهبری خود را در مسجد، حسینیه و حرم قرار داد.
نقش فرهنگی
برپایی بزرگترین نماز جماعت مستمرجهان اسلام در حرم رضوی (ع) در تمام طول سال از افتخارات بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ نماز والهام بخش جهان اسلام است .
خدمات اجتماعی
تشکیل هزاران گروه جهادی در مساجد برای آباد سازی مناطق محروم، ابتکار عمل گره گشای انقلاب اسلامی در جیران ویرانی‌های به جامانده از دوران سیاه ستمشاهی در ایران است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه گردشگری و زیارت

در حوزه گردشگری
در گذشته اکثر جمعیت ایران از سفر محروم بودند اما با رشد ۵۰۰ برابری راه‌های روستایی و ۳۲ برابری راه‌های بین شهری پس از انقلاب اسلامی سفر و گردشگری در سید زندگی خانوار ایرانی قرار گرفت.

منابع اقتصادی
پس از انقلاب با رشدی ۵۰ برابری درآمد ارزی حاصل از ورود گردشگران خارجی به رقمی بالغ بر ۵۵/۵ میلیارد دلار رسیده است.
این در حالی است که دشمنان نظام جریان تبلیغی برای عدم عزیمت گردشگران خارجی به ایران به راه انداخته‌اند.
منابع انسانی
پس از انقلاب اسلامی ۷۰۰۰ نفر به عنوان راهنمایان طبیعت گردی ایرانگردی جهانگردی و جغرافیای گردشگری آموزش دیدند در حالی که قبل از انقلاب چنین تخصصی به کلی در ایران وجود نداشت.
منابع فرهنگی
در حالی که قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از مردم حتی توان سفر به مشهد مقدس را هم نداشتند ته در سال ۹۶ تعداد ۴ میلیون و ۸۵۷ هزار نفر به مقاصد زیارتی حج و عتبات عالیات سفر کرده اند.

سیاسی، امنیتی
ورود ۱۷۱۴۱۷۰۹۵ نفر در سال ۹۶ به قصد زیارت به کشور با وجود سیاست شیعه هراسی و ایران هراسی دشمنان نظام نشان از موفقیت انقلاب اسلامی و غلبه فرهنگی بر دشمنان است .
ابتکارات
ایجاد و راه اندازی بیش از ۱۰۰۰ اقامتگاه بوم گردی و معرفی ۵۰۰ منطقه نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری، رشد کمی و ر کیفی گردشگری دریایی پس از انقلاب که قبلا اصلا سابقه نداشت.

بختیاری

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212005
  • دیدگاه‌ها برای دستاوردهای انقلاب اسلامی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.