• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
0

در مقابل مکر مکرون ها تنها همبستگی کارساز است/ جمهوری اسلامی، عامل وحدت مسلمانان

  • کد خبر : 90812
  • 12 آبان 1399 - 11:28
در مقابل مکر مکرون ها تنها همبستگی کارساز است/ جمهوری اسلامی، عامل وحدت مسلمانان

حجت الاسلام و المسلمین محمد جوادی گفت: اگر ملت مسلمان با وحدت دست در دست هم داشته باشند احدالناسی جرئت توهین به بزرگ ترین و مقدس ترین آفریده ی خدا را نمی کند. به گزارش عصر همدان، بزرگ ترین پیام ولادت پیامبر اسلام، ارمغان مهر، مهربانی و وحدت و همدلی است. در هفته وحدت مسلمانان […]

حجت الاسلام و المسلمین محمد جوادی گفت: اگر ملت مسلمان با وحدت دست در دست هم داشته باشند احدالناسی جرئت توهین به بزرگ ترین و مقدس ترین آفریده ی خدا را نمی کند.

به گزارش عصر همدان، بزرگ ترین پیام ولادت پیامبر اسلام، ارمغان مهر، مهربانی و وحدت و همدلی است. در هفته وحدت مسلمانان جهان سعی می کنند علی رغم عقاید مختلف، در یک اجتماع میلاد پیامبر خود را جشن بگیرند و در این جشن آرمان های پیغمبر اسلام و ارزش های ناب اسلامی را در بین جهانیان گسترش بدهند.

وحدت عامل نجات و پیروزی مسلمانان در سطح جهان است و همه مسلمانان اگر با الگو گرفتن از سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم ص با وحدت، همدلی  و همبستگی در کنار یکدیگر باشند به عزت و سربلندی خواهند رسید و دیگر مکرون و مکرون ها اجازه اهانتی به آن ها و مقدساتشان نخواهند داشت.

مقام معظم رهبری هم همواره به این موضوع تاکید داشته اند و گفته اند که “مبادا بازیچه دست دشمنان مشترکی بشوید که به عنوان قومیت عرب و عجم، به عنوان مذهب شیعه و سنی، به عناوین گوناگون دیگر می خواهند بین شما اختلاف بیاندازند.”

همچنین تاکید کرده اند “امروز دنیای اسلام بیش از همه به اتحاد و یکدلی و تمسک به قرآن نیازمند است. از سویی ظرفیت های جهان اسلام برای توسعه و عزت و اقتدار، امروز بیش از گذشته آشکار شده و بازیابی مجد و عظمت امت اسلامی، امروز در سراسر جهان اسلام، انگیزه و فراست جوانان و فرزانگان شده است.”

همزمان با فرارسیدن هفته وحدت گفتگویی با حجت الاسلام محمد جوادی، کارشناس مسائل مذهبی صورت گرفت و از او در خصوص لزوم رعایت وحدت در بین مسلمانان و چرایی هتک حرمت به پیامبر مهربانی ها پرس و جو کردیم.

اسلام پاسخگوی همه مسائل است

جوادی با بیان اینکه اسلام دینی محکم، استوار و جهانی با کتابی متقن و جواب گوی همه ی مسائل مورد نیاز زندگی انسان ها از روز نزولش تا عرصه قیامت است ، گفت: اسلام و کتاب مقدسش به گونه ای است که جواب گوی همه مسائل است؛ طرح هایی هم برای زندگی بشر دارد که اگر انسان ها با ایمان کامل به این طرح های سازنده اسلام و قرآن عمل کنند قطعا خیر دنیا و آخرت نصیبشان خواهد شد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه اهم این طرح ها برای خوشبختی تمام انسان ها وحدت است، افزود: تمام مردمی که به اسلام گرایش و ایمان دارند لازم است کنار هم، باهم و برای هم باشند تا بتوانند در جهان عزت برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.

وی با اشاره به آیه ۱۰۲ قرآن از سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُو»  ادامه داد: این آیه مبارک می گوید: مردم به راه هدایت الله در آیید و از یکدیگر جدا نگردید تا به آن سعادت و خوش بختی برسید؛ اینکه با هم باشید تا بتواتید سعادت مند گردید خواسته اسلام است. تلاش دشمن هم در مقابل این خواسته اسلام از ابدا تا کنون، جدایی، تفرقه، دوئیت و نسبت های نادرست دادن به یکدیگر است.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی با تاکید بر اینکه بسیاری از ما مسلمان ها متاسفانه به آن نحوه که باید خواسته اسلام را رعایت نکردیم تصریح کرد:  موافق طبع دشمنان عمل کردیم، وحدت را شکستیم و جدایی و دعوا و ستم را برای یکدیگر پسندیدیم؛ این باعث سود بردن دشمنان شد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: احساس دشمن این است که دیگر نیازی به تلاش و هزینه و صرف انژی برای تضعیف مسلمانان ندارد بلکه از دور نگاه می کند و ضعف مسلمانان را می بیند و بهره می برد.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی ادامه داد: در این ایام جمهوری اسلامی ایران برای وحدت مسلمانان تدبیری اندیشیده است؛ آن هم این که بین دو تاریخی که اختلاف وجود دارد یک هفته را جشن اعلام کرد. برادران اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سال عام الفیل را روز ولادت پیامبر اکرم ص می دانند و شیعیان ۱۷ ربیع الاول را به عنوان سالگرد تولد پیامبر گرامی اسلام جشن می گیرند.

وی ادامه داد: سوال این است ما مسلمانان چرا نباید برای میلاد پیامبر دینمان در یک روز جشن بگیریم و چرا در این مسئله هم بین ۲ گروه اختلاف و جدایی وجود دارد؟ با این تدبیر جمهوری اسلامی، همه مسلمانان در یک هفته به همراه یکدیگر میلاد پیامبر اسلام را جشن می گیرند.

دشمنان از تفرقه بین مسلمانان سود برده اند

جوادی با بیان اینکه دشمنان از تفرقه بین مسلمانان همیشه سود برده اند، تصریح کرد: امروز وقاحت به جایی رسیده است که می بینیم در ایام شادی ولادت پیامبر اسلام، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه آن انسان بی خرد، توهینی که آن مجله هرزه گو به عنوان آزادی بیان نسبت به پیامبر کرد را چند بار تایید می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: اگر من و شما و همه مسلمان ها بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون جمعیت لاالله الاالله و محمد رسول الله با هم، کنار هم و برای هم بودیم قطعا کسی همچین جسارتی را نمی توانست بکند.

لزوم وحدت بین مسلمانان در پاسخ به توهین هایی که به اسلام می شود

وی با ابراز تاسف از عدم وحدت کافی در بین مسلمانان اظهار کرد: جهان اسلام این توهین ها را به بزرگ ترین شخصیت بشریت می شنود، اما هیچ وحدتی نشان نمی دهد تا این جسارت ها و گستاخی ها از کسی سر نزند.

جوادی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) موسس این نظام مقدس حدود ۵۰ سال قبل فرمودند اگر مسلمانان هر کدام یک دلو آب بر سر اسرائیل بریزند، این کشور جنایتکار و جعلی از بین خواهد رفت. این حرف معنای حقیقی نداشت؛ بلکه کنایه ای بود از این که اگر مسلمان ها وحدت داشته باشند و متعهدانه برای اسلام تلاش کنند می توانند دشمنی ها را خنثی کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان ابراز امیدواری کرد: به برکت این هفته ی وحدت و به مدد رسول الله وحدت در جامعه اسلامی برقرار شود تا همه بتوانیم در مقابل دشمنی های استکبار بایستیم.

انتهای پیام/رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=90812
  • دیدگاه‌ها برای در مقابل مکر مکرون ها تنها همبستگی کارساز است/ جمهوری اسلامی، عامل وحدت مسلمانان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.