• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

هزینه های انتخاباتی در طرح شفاف سازی تحت نظارت و کنترل است

  • کد خبر : 38734
  • 03 دی 1398 - 8:06
هزینه های انتخاباتی در طرح شفاف سازی تحت نظارت و کنترل است

امیر خجسته با بیان اینکه در طرح شفاف سازی هزینه های انتخاباتی  همه چیز چهارچوب دارد و هزینه ها تحت نظارت و کنترل است، گفت: در این طرح دنبال این هستیم که در هر انتخاباتی میزان پول های کثیف وارد شده به سیستم انتخابات را مشخص کنیم. نماینده مردم همدان و فامنین  در مجلس شورای […]

امیر خجسته با بیان اینکه در طرح شفاف سازی هزینه های انتخاباتی  همه چیز چهارچوب دارد و هزینه ها تحت نظارت و کنترل است، گفت: در این طرح دنبال این هستیم که در هر انتخاباتی میزان پول های کثیف وارد شده به سیستم انتخابات را مشخص کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین  در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در خصوص تصویب دو فوریت طرح شفاف سازی هزینه های انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح دنبال این هستیم که در هر انتخاباتی میزان پول های کثیف وارد شده به سیستم انتخابات را مشخص کنیم.

وی افزود: قطعا عده ای در بحث انتخابات شامل سرمایه داران، دارندگان پول های کثیف و دارندگان شرکت های خاص و ویژه می خواهند با پول هایشان نماینده را در اختیار بگیرند.

خجسته با بیان اینکه این افراد می خواهند نماینده مجلس وکیل رعیت نباشد بلکه وکیل سرمایه دار باشد ادامه داد: متاسفانه از گذشته چنین اقدامات و کارهایی انجام شده که با اجرای طرح با این افراد برخورد جدی می شود.

وی ادامه داد: اگر در مجلس نماینده ای از حق مردم دفاع نکرد باید بدانیم که آن نماینده سقوط و پول های کثیف این نماینده را آلوده کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نماینده ای که به پول های کثیف آلوده شود نمی تواند از حق مردم در مجلس دفاع کند چرا که پول های کثیف دهان نماینده را می بندد.

خجسته با اشاره به اینکه این طرح جلوی آقایانی که در شب قبل از انتخابات در روستاها و قسمت های مختلف شهر رای می خرند را می گیرند، عنوان کرد: علاوه بر اینکه این افراد باید  شناسایی شوند با آنها برخورد قاطعی هم صورت گیرد.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود با تاکید بر اینکه از دوره های قبل این موارد اتفاق افتاده است٬ گفت: در این خصوص شخصاً در بعضی جاها سند هم ارائه دادم لذا برای جلوگیری از این مسائل و برخورد با پول های کثیف  طرح دو فوریتی شفاف سازی هزینه های انتخابات به تصویب رسیده است.

وی افزود: در این طرح همه چیز چهارچوب دارد و هزینه ها تحت نظارت و کنترل است. این مهم حتی در فرصت کم باید به نتیجه برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خصوص مزایا و ایرادات این طرح نیز بیان کرد: تمام هزینه ها در این طرح شفاف سازی می شود و باید طرح در مجلس به بحث گذاشته و تحت نظارت شورای نگهبان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در همین مجلس خیلی از نمایندگان بر اثر همین پول های کثیف پشت پرده، دهانشان بسته شده بود، خاطرنشان کرد: همین آفت، مردم را به شک می اندازد که چرا نماینده با قدرت و اقتدار در مقابل فساد نمی ایستد و نظارت کافی ندارد.

خجسته با اشاره به اینکه آفت این پول های کثیف مجلس را خنثی می کند تاکید کرد: تصویب چنین طرحی می تواند مجلس را پویا کند و حق مردم را به نحو احسن ادا کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست های کلی انتخابات اظهار کرد: باید این سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب به قانون تبدیل شود اما این سیاست ها در طول این چهل سال به قانون تبدیل نشده چرا که با اجرای این طرح منافع عده ای به خطر می افتاد.

انتهای پیام/ف

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38734
  • دیدگاه‌ها برای هزینه های انتخاباتی در طرح شفاف سازی تحت نظارت و کنترل است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.