• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

روایت یک کج سلیقگی در سیاه پوش کردن شهر

  • کد خبر : 80515
  • 03 شهریور 1399 - 16:06
روایت یک کج سلیقگی در سیاه پوش کردن شهر

در حالی که با شروع ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش، معمولاً رسم بر سیاه‌پوش کردن شهر است شهرداری منطقه یک همدان در اقدامی عجیب بیش از یک‌صد تخته بنر ۱۲ متری با داربست در اقصی نقاط منطقه یک نصب کرده که طراحی و رنگ‌های به‌کار رفته […]

در حالی که با شروع ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش، معمولاً رسم بر سیاه‌پوش کردن شهر است شهرداری منطقه یک همدان در اقدامی عجیب بیش از یک‌صد تخته بنر ۱۲ متری با داربست در اقصی نقاط منطقه یک نصب کرده که طراحی و رنگ‌های به‌کار رفته در آنها به هیچ‌وجه حال و هوای محرم و سوگواری ندارد!

به گزارش عصر همدان، استفاده از رنگ های شاد و طراحی بسیار ضعیف در کنار تعداد بالای بنرهای نصب شده در سطح شهر همدان با هیچ منطقی قابل توجیه نیست؛ آن هم در حالی که به هیات‌های حسینی برای تبلیغ مراسم خود اجازه داده نشده تا بیش از یک بنر ۱۲ متری نصب کنند!

در اقدام عجیب دیگری شهرداری منطقه یک به مناسبت ایام محرم‌ در پارک مردم، پرچم قرمز برافراشته است؛ در حالی که همواره در تمام اماکن مذهبی از جمله کربلا، مشهد و…. مرسوم است که شب اول محرم پرچم‌های قرمز و سبز پایین آورده شده و به جای آن پرچم مشکی به اهتزاز درمی‌آید. حالا چرا بزرگ‌ترین پرچم برافراشته در شهر همدان برای عزای امام حسین(ع) باید قرمز باشد، سوالی است که امیدواریم مسئولین پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آن داشته باشند.

در کنار این‌ها می‌توان به طراحی بنر بزرگ نصب شده از سوی شهرداری منطقه یک در میدان امام‌زاده عبدالله(ع) نیز اشاره کرد. محتوای بنر بسیار خوب است اما طراحی کار بسیار ضعیف!

سوال اینجاست مگر در شهرداری همدان، سازمانی به نام «سیما، منظر و فضای سبز» وجود ندارد!؟ مگر نباید مسئولیت چنین کارهایی با این سازمان باشد!؟ تا کی قرار است شاهد کارهای جزیره‌ای و کج‌سلیقگی در شهرداری همدان باشیم!؟ چه کسی باید بر کارهای شهرداری نظارت کند!؟ وظیفه شورای اسلامی شهر و به خصوص کمیسیون فرهنگی در این زمینه چیست!؟ تا کی باید شاهد این رفتارهای نادرست باشیم!

البته در حسن نیت و اهل بیتی بودن شهردار منطقه یک همدان تردیدی نیست اما کاش این‌قدر کج‌سلیقه نبودیم.همین!

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80515
  • دیدگاه‌ها برای روایت یک کج سلیقگی در سیاه پوش کردن شهر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.