• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگوی بشریت به همگان معرفی شود

  • کد خبر : 28320
  • 05 آبان 1398 - 11:10
پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگوی بشریت به همگان معرفی شود

یک کارشناس مذهبی گفت: متاسفانه در خصوص سیره شناسی پیغمبر اسلام کوتاهی شده در حالی که ایشان به عنوان یک الگوی کامل هستند که باید به بشریت امروز معرفی شوند. حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص ابعاد شخصیتی و سیره پیامبر اکرم ص با اشاره […]

یک کارشناس مذهبی گفت: متاسفانه در خصوص سیره شناسی پیغمبر اسلام کوتاهی شده در حالی که ایشان به عنوان یک الگوی کامل هستند که باید به بشریت امروز معرفی شوند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص ابعاد شخصیتی و سیره پیامبر اکرم ص با اشاره به بیتی از اشعار حافظ اظهار کرد: این بیت حافظ اشاره ای به زوایای شخصیتی پیامبر دارد که فردی در سرزمینی بدون علم و سواد در شبه جزیره عربستان به پیغمبری مبعوث می شود.

وی با بیان اینکه در جامعه آن روز عربستان بیشتر از ۱۷ نفر باسواد نبودند افزود: مردی با مبعوث شدن به پیغمبری در مقابل قدرت های غرب و شرق آن زمان حرف سومی را مطرح می کند و توانست بتدریج هر دو امپراتور را تسخیر آموزه های دین اسلام کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه شخصیتی که درسی نخوانده و الگویی در آن جامعه نداشته معجزه است که چنین کاری انجام دهد ادامه داد: این نشان که چنین اقداماتی از سوی این فرد منشا خدایی دارد.

فلاحی با تاکید بر این نکته که دین اسلام تنها مکتبی است که در طول تاریخ بشری دستخوش تغییر نشده است خاطرنشان کرد: اسلام به عنوان یک دین کامل بهترین آموزه ها را توسط قرآن کریم در اختیار بشر قرار داده است.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام با سیره الهی بارها در قرآن کریم مورد تمجید الهی قرار گرفته است تاکید کرد: پیغمبر گرامی اسلام با خوی الهی خود توانست در سخترین شرایط اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آن زمان اجتماع مردمی را مدافع مکتب الهی کند که این نشان دهنده نفوذ شخصیت الهی پیامبر ص است.

فلاحی در خصوص اینکه چرا شخصیت پبامبر اسلام در جامعه ما کمتر شناخته شده است نیز بیان کرد: متاسفانه امروز با توجه به ایجاد الگوهای کاذب غیر عقلانی و غیر اخلاقی برای نسل جوان این شخصیت والا به عنوان الگو همچنان به جامعه اسلامی ما معرفی نشده است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر ص به عنوان الگو در جامعه اسلامی بیشتر از گذشته احساس می شود اظهار کرد: در جامعه ما شخصیت حضرت ابالفضل العباس ع بیشتر از امام حسین ع و شخصیت امام حسین بیشتر از حضرت امیر المومنین ع به مردم معرفی شده است.

وی با بیان اینکه هر شخصیتی که در جامعه به عنوان الگو معرفی شود به دنبال آن تبعیت و سیره شناسی از آن شخصیت نیز در جامعه بیشتر می شود تصریح کرد: متاسفانه در خصوص سیره شناسی پیغمبر اسلام کوتاهی شده در حالی که ایشان به عنوان یک الگوی کامل هستند که باید به مردم و بشریت معرفی شوند.

فلاحی در خصوص اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده گفت: امروز یک مجمعی تشکیل شده که یک عده پای کار و کمر بسته به نفع مردم از مسئولان کشور مطالبه گر باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این نکته که امروز خلا دادخواهی و مطالبه گری در جامعه ما احساس می شود خاطرنشان کرد: چنین الگویی در زمان پیامبر ص با بسته شدن پیمانی در یک مکان خاص کار دادخواهی و دادن حق مظلوم را انجام می داد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد روحیه مطالبه گری از جمله سیره های پیامبر قبل از مبعوث شدن به رسالت بوده است افزود: امروز ایجاد چنین روحیه ای برای جامعه ما ضرورت دارد به طوری که در بحث مطالبه گری به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد این روحیه قشر دانشجو مورد خطاب است.

فلاحی بدترین معضل جامعه امروزی را دریافت حقوق نجومی مسئولان کشوری دانست و گفت: با تقویت روحیه مطالبه گری می توان شایسته سالاری را در جامعه کنونی ایجاد کرد.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه داشتن قدرت علمی و جسمی در کار نیاز امروز مسئولان ماست گفت: مردم تا کی باید منتظر این باشند که دستاورد اقدامات مدیران در زندگی آنها جاری و ساری شود.

فلاحی در پایان با بیان اینکه روحیه مطالبه گری در استان همدان ضعیف است افزود: باید به مانند صدر انقلاب این نگاه در مردم تقویت شود تا بی تفاوتی در زمینه اقدامات مسئولان در جامعه ایجاد نشود.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28320
  • دیدگاه‌ها برای پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگوی بشریت به همگان معرفی شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.