• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

در جنگ امروز قلمرو گسترده‌تر و دشمن هم پنهان‌تر است

  • کد خبر : 22936
  • 04 مهر 1398 - 9:35
در جنگ امروز قلمرو گسترده‌تر و دشمن هم پنهان‌تر است

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان بابیان اینکه در دفاع مقدس قلمرو و دشمن مشخصی بود، گفت: امروز در جنگ نرم هم قلمرو گسترده‌تر و هم دشمن پنهان‌تر است؛ لذا می‌طلبد که مردم ما باید بصیرت داشته و در انتخابات افرادی در طراز انقلاب انتخاب کنند.   سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار عصر […]

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان بابیان اینکه در دفاع مقدس قلمرو و دشمن مشخصی بود، گفت: امروز در جنگ نرم هم قلمرو گسترده‌تر و هم دشمن پنهان‌تر است؛ لذا می‌طلبد که مردم ما باید بصیرت داشته و در انتخابات افرادی در طراز انقلاب انتخاب کنند.

 

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و نقش استان همدان در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: دفاع مقدس مقطعی از تاریخ به یادماندنی به لحاظ حضور و فداکاری مردم و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام و تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید به انقلاب است؛ وظیفه ماست که در هفته دفاع مقدس گوشه‌هایی از این دفاع جانانه را به مردم خصوصاً نسل چهارم انقلاب منتقل کنیم.

وی نقش استان همدان را در دفاع مقدس پررنگ، مهم و حماسی خواند و افزود: نیروهایی از ارتش، پایگاه شهید نوژه، تیپ ۳۱۶ شهید قهرمان و لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و گروه ۴۳ امام علی(ع) جزء نیروهای مسلحی بودند که در دفاع مقدس نقش ایفا کردند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به نقش مهم و اثرگذار بسیج در دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی از همه مهم‌تر نقش بسیج استان همدان بود که توانست نیروی انسانی یگان‌های عملیاتی را در کرمانشاه و حتی در سنندج پشتیبانی کند.

مجیدی بابیان اینکه استان همدان در عملیات‌های بزرگی چون فتح المبین و بیت‌المقدس هم نقش بسیار مهمی در جنگ داشت، خاطرنشان کرد: این استان شهدای زیادی را در عملیات آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد که یکی از آن‌ها شهید شهبازی به‌عنوان فرمانده قهرمان این استان بود.

‌وی با بیان اینکه در ادامه جنگ برای اینکه دشمن را در خاک خودش تعقیب کنیم عملیات‌های برون‌مرزی مثل والفجر هشت اتفاق افتاد که عبور از رودخانه وحشی اروندرود را داشتیم، گفت: به لطف خدا و کمک نیروهای غواص توانستیم پلی را آن‌طرف دامنه رودخانه اروندرود داشته باشیم و بندر اصلی که دشمن برای پشتیبانی از جنگش و صدور نفت‌کش در اختیار داشت، از دست عراقی‌ها بگیریم.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه ‌در پایان جنگ که ما قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم، عراقی‌ها تصورشان این بود که ما از روی ضعف قطعنامه را پذیرفتیم و بلافاصله در ۳۱ شهریور عملیات را از جنوب و غرب شروع کرد، تصریح کرد: استان همدان مجدد یکی از بزرگ‌ترین نقش‌ها را در این زمان ایفا کرد و نیروی هوایی پایگاه شهید نوژه هماهنگ شد و به‌عنوان نیروهای پشتیبان منطقه‌ای که دشمن از ما می‌گرفت، را عملیات هوایی انجام دادند.

وی ادامه داد: همچنین لشکر ۳۲ انصار الحسین در اردوگاه شهید شهبازی در چارزبر جلوی دشمنی که حدود ۱۰۰ کیلومتر پیش روی کرده بود را گرفت و دشمن متوقف شد تا اینکه نیروهای دیگر استان‌ها آمدند کمک کردند و سازمان نفاق که با خیال باطلی به تهران آمده بود که اعلام حکومت کند، آن‌ها را به درک واصل کردند.

مجیدی با بین اینکه باید فرصتی را ایجاد کنیم که بازماندگان آن دوران جنگ تحمیلی، گفتمان دفاع مقدس را برگزار کنند، افزود: البته در استان همدان حدود۶۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر شده است که مهم‌ترین آن‌ها کتاب “آب هرگز نمی‌میرد”، “آنجایی که مهتاب گم شد”، “گلستان چهاردهم” و “دختر شینا” هستند که رهبر انقلاب بر آن‌ها تأکید داشت.

وی گفت: باید همان‌گونه که عاشورای حسینی نسل به نسل و سینه‌به‌سینه برای نسل‌های مختلف بازگو و واقعه کربلا ماندگار شد، باید مقطع دفاع مقدس را هم بازگو کنیم تا برای همیشه در ذهن‌ها بماند و به فراموشی سپرده نشود.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان یادآور شد: آنچه مهم است، درس گرفتن از دفاع مقدس است و بهترین درسی که می‌توان از دفاع مقدس گرفت، مقاومت و پایداری است؛ چون ما تنها در جنگ با ارتش عراق نبودیم بلکه در مقابل ۳۴ کشور جهان توانستیم، مقاومت کنیم.

وی درس دیگر دفاع مقدس مدیریت جهادی دانست و گفت: اگر مدیریت جهادی در جنگ نبود، نمی‌توانستیم پیروز جنگ باشیم و آن را به پایان برسانیم؛ پس می‌توان برای پایداری انقلاب اسلامی از مدیریت جهادی داشت.

مجیدی از دیگر درس‌های که می‌توان از دفاع مقدس گرفت را اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه خواند و گفت: مهم‌ترین درس دفاع مقدس اطاعت از رهبری است که در آن زمان شهدا و رزمندگان همه مطیع و محو رهبری بودند و امروز هم این اطاعت می‌تواند مشکل‌گشا در کشورمان باشد.

وی حضور گسترده مردم در جنگ را درس دیگری از دفاع مقدس دانست و گفت: آن دوران هرکس هر چه در توان داشت از پیر تا جوان همگی حضور پیدا کردند و همین کار را تمام کرد؛ بنابراین پس برای پایداری انقلاب این مردم هستند که می‌توانند مقاوم باشند و در مقابل تحریم‌ها بایستند و به پیروزی بزرگ خواهیم رسید.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه وقتی حضرت اقا می‌فرماید ما باید تمدن نمود جهان را طراحی کنیم، این فقط شعار نیست این یک واقعیت است که اتفاق می‌افتد، افزود: منطقه خاورمیانه خصوصاً کشورهای اسلامی مثل سوریه و عراق، لبنان ، یمن، افغانستان، پاکستان تمدن لشکر آینده را طراحی و ساماندهی می‌کنند و این در حالی است که زمانی ما تنها افتخار حزب‌الله لبنان را داشتیم اما امروز این کشورها بسیار خوب کار می‌کنند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد انسجام کشورهای اسلامی برای پیش برد اسلام در منطقه را داشته باشیم.

در انتخابات با بصیرت و افرادی در طراز انقلاب انتخاب کنید

وی بابیان اینکه در دفاع مقدس یک قلمرو مشخص و دشمن مشخصی بود و این در حالی است که امروز در جنگ نرم هم قلمرو گسترده‌تر و هم دشمن پنهان‌تر است؛ لذا می‌طلبد که مردم ما بصیرت و شناخت بالایی داشته باشند، خصوصاً امسال که در آستانه انتخابات هستیم، همین بصیرت و روشنگری می‌طلبد که انتخاب اصلحی داشته باشند و افرادی در طراز انقلاب انتخاب کنند.

مجیدی تأکید کرد: انتخاب اصلح و فرد در طراز انقلاب می‌تواند بنا به فرموده امام راحل مجلسی در رأس امور ایجاد کند.
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=22936
  • دیدگاه‌ها برای در جنگ امروز قلمرو گسترده‌تر و دشمن هم پنهان‌تر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.