• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

در جلوگیری از مسافرت های آخر هفته جدیت و هماهنگی لازم است/اقامه ی نماز عید فطر در همدان

  • کد خبر : 113394
  • 20 اردیبهشت 1400 - 18:22
در جلوگیری از مسافرت های آخر هفته جدیت و هماهنگی لازم است/اقامه ی نماز عید فطر در همدان

پیک چهارم کرونا از نظر سرعت و میزان سرایت از موج های قبلی بیماری شدید تر بود اما با تلاش های کادر درمان و ستاد مقابله با کرونا از این مرحله هم گذر کردیم به گزارش عصر همدان؛ این روز ها به گفته ی ستاد استانی مقابله با کرونا از نقطه ی اوج پیک چهارم […]

پیک چهارم کرونا از نظر سرعت و میزان سرایت از موج های قبلی بیماری شدید تر بود اما با تلاش های کادر درمان و ستاد مقابله با کرونا از این مرحله هم گذر کردیم

به گزارش عصر همدان؛ این روز ها به گفته ی ستاد استانی مقابله با کرونا از نقطه ی اوج پیک چهارم عبور کردیم و شهر همدان را در وضعیت نارنجی میبینیم. همچنان تلاش برای نزدیک کردن شهرستان های قرمز به حالت آرامش ادامه دارد. این مختصر پیشرفت در کنترل همه گیری حاصل تلاش بی وقفه و سختی های بسیار کادر درمان و فعالان ستاد مقابله با کرونا است. اما عبور از وضعیت قرمز کرونایی باز هم مصادف است با روز هایی که در تقویم سال با رنگ قرمز مشخص شده اند.

تعطیلات آخر هفته و فرا رسیدن عید سعید فطر نگرانی را در دل های فدا کار کادر درمان مهمان کرده است. احتمال تجمعات در دور همی ها، جشن های مردمی عید فطر و البته مسافرت هامی تواند به سادگی شیشه ی تلاش های ۳ ماهه ی کادر درمان و بقیه ی دست اندر کاران را بشکند و شرایط را دوباره به بحران باز گرداند.

پرستار سماواتی در مصاحبه ای با خبر نگار عصر همدان با بیان این که در گوشه و کنار خیابان ها افرادی دیده می شوند که ماسک ندارند گفت: متاسفانه مردم همدان در رعایت پروتکل های بهداشتی به اندازه ی زمان مشابه پارسال جدی نیستند.

وی ادامه داد: دیدن بیماری و سختی هم وطنان از خستگی کار برایمان دشوار تر است و اگر مردم همت واقعی داشته باشند می توانیم خیلی زود پایان همه گیری را اعلام کنیم. این کار تنها با زدن ماسک، رعایت فاصله ی فیزیکی و بهداشت دست ها قابل انجام است.

پرستار سماواتی از عموم افراد جامعه خواست در تعطیلات پیش رو با جدیت از برگزاری دور همی ها و تجمعات خود داری کنند.

در این زمینه سید سعید شاهرخی، استاندارد همدان گفت: لازم است طرحی در کمیته ی امنیتی-اجتماعی تدوین شود تا بر اساس آن از ورورد و خروج به استان در طعتیلات آخر هفته توسط نیروی انتظامی ممانعت شود.

وی با بیان این که فروکش کردن موج چهارم به شدت شکننده است گفت نیروی انتظامی در جلوگیری از ورود و خروج خودروها وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به طعتیلات آخر هفته مقارن با عید سعید فطر نسبت به خطر تجمعات و سفر های بین استانی و دور همی ها همچنین برگزاری مجالس عروسی هشدار داد و تاکید کمیته ی اطلاع رسانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی را ضرری دانست.

استاندارد همدان از اقامه ی نماز عید فطر به صورت محدود در فضای باز خبر داد و افزود در برگزاری نماز عید فطر باید رعایت شرایط بهداشتی و فاصله گذاری در اولویت کار قرار بگیرد.

با توجه به نارنجی شدن رنگ شهر همدان و باز گشایی مشاغل گروه ۲ رعایت شرایط بهداشتی توسط مغازه داران و عدم تجمع مردم در محیط های بسته ضامن سلامتی و ادامه ی کنترل همه گیری خواهد بود.

گفتنی است ۸ شهرستان استان همدان در وضعیت نارنجی و شهرستان های بهار و اسدآباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=113394
  • دیدگاه‌ها برای در جلوگیری از مسافرت های آخر هفته جدیت و هماهنگی لازم است/اقامه ی نماز عید فطر در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.