• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

در بازار نوروز رونق اگر نیست، گرانیست! / به دنبال شکستن قیمت در بازار آجیل و خشکبار هستیم

  • کد خبر : 106360
  • 19 اسفند 1399 - 8:32
در بازار نوروز رونق اگر نیست، گرانیست! / به دنبال شکستن قیمت در بازار آجیل و خشکبار هستیم

بازار این روز های شهر همدان با آنچه از بازار شب عید می شناختیم متفاوت است و عمده دلیل آن گرانی های بی سابقه است. کرونا و بازار های اینترنتی هم در این رکود بی تاثیر نیست. به گزارش عصر همدان این روز های پایان سال از قدیم الایام موعد خرید بوده است. سالهای سال […]

بازار این روز های شهر همدان با آنچه از بازار شب عید می شناختیم متفاوت است و عمده دلیل آن گرانی های بی سابقه است. کرونا و بازار های اینترنتی هم در این رکود بی تاثیر نیست.

به گزارش عصر همدان این روز های پایان سال از قدیم الایام موعد خرید بوده است.

سالهای سال است که ایرانیان این روز ها را صرف تهیه ی وسایل جدید برای خانه و لباس و کفش نو برای خانواده می کنند و همچنین در این روز ها پستو های خانه پر می شود از خورد و خوراکی که در ایام نوروز مورد استفاده قرار می گیرد. اما بازار نوروز امسال در چه حال است؟

در روز های گذشته عصر همدان گزارشی از لغو نمایشگاه توزیع کالا های نوروزی منتشر کرد؛ نمایشگاه عرضه ی ما یحتاج عید که هر سال با تخفیفات ویژه حال و هوای نوروز را به شهر می آورد امسال به علت خطر شیوع بیشتر کرونا برگزار نمی شود. اما تخفیف ویژه ی این اجناس در فروشگاه ها برای خریداران لحاظ می شود. با این وجود بازار نوروزی شبیه آنچه می شناختیم نیست.

بازار شاید کمی شلوغ باشد اما مردم خرید نمی کنند

هر شهروند همدانی قطعا بعد از مراجعه به بازار شب عید امسال نظر خبرنگار عصر همدان را تایید خواهد کرد. ممکن است بازار شلوغ باشد اما مراجعین رغبتی به خرید ندارند فروشندگان و دست فروشان هم خود را برای فروش عیدانه آماده کرده اندو اصلاً از این وضعیت راضی نییستند.

احمد گازرانی دبیر اتاق اصناف استان همدان در این خصوص می گوید: با وجود اینکه  تمام کسبه همدانی تخفیفات ۱۰ تا ۱۵ درصدی را برای اجناس خود درنظر می‌گیرند، اما فروش مغازه ها کم است و مردم اقدام به خرید نمی کنند. این نشانه ی قدرت خرید اندک مردم است. شهروندان مطابق رسم هر سال بازار گردی می کنند اما نمی توانند خرید کنند؛ و این وضعیت خوبی را برای سال جدید بازاریان رقم نخواهد زد

وی افزود : مردم با قیمت های کنونی نمی توانند کنار بیایند؛ باید سعی کنیم نه تنها افزایش قیمت نداشته باشیم بلکه در مورد بازار آجیل و خشکبار قیمت ها را بشکنیم.

همچنین سیدسعید شاهرخی استاندارد همدان تعطیلی بازار از نیمه ی اسفند را رد و از باز بودن بازار تا شب عید خبر داده است.

رعایت پروتکل های بهداشتی در این روز ها ضروری است

کرونا علتی کوچک تر اما واقعی برای توجیه بازار بی رونق نوروز امسال است.

بازگشت وضعیت زرد به کل استان و تایید وجود نوع انگلیسی ویروس کرونا در  همدان خیلی از شهروندان را علی رغم شور و شوق فرا رسیدن سال جدید در منازل نگهداشته است.

طبق آمار اعلام شده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، حدود ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا از طریق تماس‌های درون خانوادگی و ۲۱ درصد هم از طریق شرکت در تجمعات به این ویروس مبتلا شده اند.

با وجود استفاده کردن از مواد ضد عفونی کننده و تنفس با ماسک، باز هم قرار گرفتن در محیط های شلوغ بسیار پر خطر است. بنا بر این رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این روز ها از ضروریات است.

اما رعایت پروتکل های بهداشتی و تلاش برای حذف هر چه بیشتر واسطه ها بازار دیگری را پر رونق کرده است که سراغ آن را باید از اداره ی پست گرفت.

رکود بازار حقیقی بازار مجازی را پر ازدحام کرده است

مدیر کل پست استان همدان، محمد امیدی بیان کرده است: آمار مرسوله های پستی خرید و فروش در ۱۱ ماه گذشته با رشد ۴۵۰ درصدی مواجه بوده است.

امروز افرادی که تمایلی به خروج از منزل ندارند به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در منزل خرید می کنند. به همین دلیل فروشگاه های ی فعال در شبکه های اجتماعی و درگاه های فروش اینترنتی فعالیت زیادی پیدا کرده اند.

حتی بسیاری از فروشندگان مغازه دار برای عقب نماندن از این قافله ی تازه به راه افتاده برای فروشگاه خود درگاه مجازی ایجاد کرده اند. این اقدام البته می تواند باعث حذف واسطه و رسیدن کالا باقیمت واقعی تر به دست مصرف کننده شود.

پلیس فتا در این باره هشدار داده است: در این روز های پایان سال که خرید مردم از هر زمانی بیشتر است و با توجه به تمایلی که به خرید های مجازی ایجاد شده است و استفاده کنندگان از سایت های فروش باید مراقب افراد سود جو و کلاه برادر باشند.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=106360
  • دیدگاه‌ها برای در بازار نوروز رونق اگر نیست، گرانیست! / به دنبال شکستن قیمت در بازار آجیل و خشکبار هستیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.