• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان:

در ازدواج فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم همدیگرند

  • کد خبر : 214501
  • 27 فروردین 1403 - 9:59
در ازدواج فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم همدیگرند
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در امر ازدواج فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم همدیگر هستند، همانطور که اقتصاد تعیین کننده چگونگی و افزایش یا کاهش ازدواج است فرهنگ هم در این موضوع بسیار دخیل است.

یوسف خدرویسی در گقتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ با بیان اینکه در امر ازدواج هم فرهنگ و هم اقتصاد نقش تعیین کننده‌ای دارند اظهار کرد: در امر ازدواج فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم همدیگر هستند، همانطور که اقتصاد تعیین کننده چگونگی و افزایش یا کاهش ازدواج است فرهنگ هم در این موضوع بسیار دخیل است.

وی تأکید کرد: اگر جامعه ما فرهنگ خوب و قوی داشته باشد و ازدواج عاقلانه باشد مطمئناً جوان‌ها بخاطر چشم و هم چشمی، مشکلات اقتصادی را در نظر نمی‌گیرند و زندگی را ساده شروع می‌کنند و خداوند هم به آنها کمک می‌کند. اما متأسفانه در این امر، تجمل‌گرایی بسیار زیاد شده است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در رابطه با علل فرار جوانان از ازدواج در شرایط فعلی، بیان کرد: این موضوع تک عاملی نبوده و ابعاد مختلفی در این زمینه مؤثر است، معمولاً چشم و هم چشمی، مسائل اقتصادی، نداشتن شغل مناسب، عامل فرهنگ، تغییر نگرش افراد جامعه و بخصوص خانواده‌های زوجین در رابطه با چگونگی برگزاری ازدواج و تهیه ملزومات زندگی برای شروع زندگی در بروز این اتفاق تأثیرگذار است.

خدرویسی در خصوص گرایش نداشتن جوانان به ازدواج و کاهش باروری، اظهار کرد: عوامل اصلی رغبت نداشتن به تعالی خانواده و فرزند‌آوری، غالب شدن فرهنگ سال‌های هفتاد و هشتاد مبنی بر شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر است که به یک سبک زندگی غلط در اکثر خانواده‌ها تبدیل شده است که البته مشکلات اقتصادی هم در این قضیه خیلی دخیل است.

وی اضافه کرد: در یک مقاله علمی عامل ۳۰ درصد طلاق‌ها، چشم و هم چشمی خانواده‌ها برای ازدواج ، تهیه جهیزیه‌های خیلی سنگین، برگزاری جشن عروسی بسیار مجلل در تالارهای گران‌قیمت و ریخت و پاش‌های زیاد که باعث مقروض شدن زوجین در شروع زندگی می شود، بوده که این موضوع، عامل اصلی اختلافات خانوادگی و در نهایت منجر به شکست و طلاق است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تأکید کرد؛ عامل دیگر فرار جوانان از ازدواج، عامل اقتصادی و بحث اشتغال است که متأسفانه جوانان برای شروع زندگی باید متحمل بار مالی بسیار بالایی بشوند که این موضوع، مسئله مهمی است.

خدرویسی خاطرنشان کرد: دولت برای تسهیل امر ازدواج برای جوانان وام‌ و تسهیلاتی مصوب کرده است که برای پرداخت آن جوانان نیازمند به اشتغال مناسب هستند. پس مهم‌ترین عامل برای ترغیب جوانان به ازدواج ایجاد اشتغال برای آنان است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان عدم مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌داری در برخی از جوانان امروز را از دیگر دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق جوانان دانست و یادآور شد: چرا که در برخی از خانواده‌ها ما شاهد این هستیم که جوانان ما از نظر اقتصادی هیچ مشکلی ندارند اما بخاطر تن‌پروری و گرایش به رابطه پ‌های غیر متعارف و ازدواج‌های سفید حاضر به قبول زیر بار رفتن مسئولیت تشکیل خانواده نیستند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214501
  • دیدگاه‌ها برای در ازدواج فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم همدیگرند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.