• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
در گفتگو با استاد دانشگاه مطرح شد:

دانشگاه، کانون جلب مشارکت حداکثری جوانان در انتخابات

  • کد خبر : 211693
  • 30 بهمن 1402 - 10:46
دانشگاه، کانون جلب مشارکت حداکثری جوانان در انتخابات
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند کانون جلب مشارکت حداکثری جوانان و دانشگاهیان برای انتخابات باشد، گفت: باید در فضای دانشگاهی تبیین لازم صورت گیرد و دانشگاهیان با برنامه‌هایی همچون تریبون آزاد نظرات سیاسی و اجتماعی خود را بیان کنند.

پیمان فلسفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه نقش دانشگاهیان و حضور آن‌ها در انتخابات بسیار پررنگ است، گفت: بخش عمده‌ای از دانشگاهیان ما جوانان هستند که همیشه پرافتخار بودند و در کشور نقش تأثیرگذاری دارند.

وی با اشاره به اینکه در فضای دانشگاهی طیف دیگری شامل اساتید وجود دارد که آن‌ها نیز قشر مهم و تأثیرگذاری هستند، افزود: این قشر مهم می‌توانند ضمن هم‌افزایی در عین حال نقش مهمی در انتخابات و در جذب مشارکت حداکثری داشته باشند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: گاهی دانشجویان ما ممکن است تحت تأثیر مباحث خانوادگی و مباحث خارج از فضای دانشگاهی قرار بگیرند و افکار و نظرات آن‌ها تغییر کند اما با نگاهی موشکافانه به نظرات اساتید توجه ویژه‌ای دارند و آنچه اساتید مطرح می‌کنند در خط و مشی فکری و جهت گیری فکری دانشجویان اثر می‌گذارد.

فلسفی با بیان اینکه اگر سوالاتی که توسط دانشجویان مطرح می‌شود به درستی پاسخ داده شود و ابهامات ذهنی آن‌ها برطرف می‌شود، گفت: این اقدام گامی موثر در رفع بسیاری از مشکلات است‌ درنتیجه دانشجو بهتر برای انتخاب فرد اصلح تصمیم می‌گیرد.

وی با تأکید براینکه مشارکت در انتخابات به انتخاب منجر می‌شود، عنوان کرد: در این مقطع حساس جهاد تبیین لازم است تا قشر جوان با روشنگری‌ها از پیشرفت علمی و دستاوردها آگاه شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برگزاری تریبون‌های آزاد در فضای دانشگاهی اهمیت دارد، افزود: باید در فضای دانشگاهی تبیین لازم صورت گیرد و دانشگاهیان با برنامه‌هایی همچون تریبون آزاد نظرات سیاسی و اجتماعی خود را بیان کنند.

فلسفی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه می‌تواند کانون جلب مشارکت حداکثری جوانان و دانشگاهیان برای انتخابات باشد.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211693
  • دیدگاه‌ها برای دانشگاه، کانون جلب مشارکت حداکثری جوانان در انتخابات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.