• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2

دارالجهاد و پیشگامی در خلق حماسه های ماندگار

  • کد خبر : 139982
  • 09 دی 1400 - 10:07
دارالجهاد و پیشگامی در خلق حماسه های ماندگار

۶ دی ماه سال ۸۸ ، پس از قریب هشت ماه حاشیه سازی یک جریان انحرافی به بهانه تقلب در انتخابات ، رویدادی اتفاق افتاد که باعث گردید تا غبارهای فتنه کنار رود و ماهیت اصلی آن روشن شود . به گزارش عصرهمدان؛ روز عاشورای سال ۸۸ و توهین آشکار جریان حاشیه ساز موسوم به […]

۶ دی ماه سال ۸۸ ، پس از قریب هشت ماه حاشیه سازی یک جریان انحرافی به بهانه تقلب در انتخابات ، رویدادی اتفاق افتاد که باعث گردید تا غبارهای فتنه کنار رود و ماهیت اصلی آن روشن شود .

به گزارش عصرهمدان؛ روز عاشورای سال ۸۸ و توهین آشکار جریان حاشیه ساز موسوم به سبز به عزاداری و عزاداران سیدالشهدا علیه السلام ، باعث گردید تا ماهیت واقعی آن بیش از پیش روشن گردد و پاسخ قاطع مردم بصیر را در غیاب تعداد قابل توجهی از خواص !! مدعی به همراه داشته باشد .

پس از انتخابات خرداد ۸۸ ، نظام سلطه و ایادی خارج نشین و داخلی آنها تمام توان خود را بکار گرفتند تا با صرف هزینه های گزاف ، شاید بتوانند انقلاب اسلامی را به سرنوشت انقلابهای کاذب و رنگی دچار نمایند .‌ فتنه ای پیچیده ، سنگین و چند بعدی .

در سکوت بخشی از خواص به دلایل مختلف ، این مردم بودند که با درک صحیح از مسایل به میدان آمدند و غائله را ختم کردند .

بدون تردید مردم دارالجهاد همدان پیشگام خلق حماسه ای شگرف بودند . حماسه ای از جنس حماسه سی ام مهر ماه ۵۷ ، از جنس حماسه های هشت سال دفاع مقدس .

هفتم دی ماه ، در روز بعد از عاشورای سال ۸۸ و توهین اصحاب فتنه به مکتب اهل بیت علیهم السلام ، دارالمجاهدین همدان خروشید . جمعیت عظیم مردمی به طور خودجوش در دفاع از اهل بیت و انقلاب اسلامی به میدان آمدند و پاسخ دندان شکن به معاندین داخلی و خارجی نشین متوهم آنها دادند .

در این میان نقش برجسته و روشنگر عالم بصیر ، حضرت آیت الله نوری همدانی در کنار اقدامات انقلابی و جهادی سردار بصیر شهید حاج حسین همدانی از نکات ویژه و خاص همدانی ها است .

حضرت آیت الله نوری همدانی در سکوت برخی از خواص !! اهل حق مجاهدانه به میدان آمدند و شعار معروف «خامنه ای کوثر است ، دشمن او ابتر است » در آن ایام زبانزد همه شهرهای ایران اسلامی شد .

همچنین اقدامات ویژه سردار شهید حاج حسین همدانی در مدیریت فتنه ۸۸ در تهران و برخورد قاطع با متجاوزان به مال و ناموس مردم ، باعث کوتاه شدن دست معاندین گردید .

و اما نکته ویژه دیگر ؛ حضور حماسی مردم همدان دو روز زودتر از نهم دی ماه در دفاع از انقلاب و ولایت بود . مردم همیشه در صحنه و بصیر همدان ، روز هفتم دی حماسه خودجوش بصیرت را خلق کردند . تعطیلی مدارس علمیه ، تجمع در امام آدم عبدالله ، تجمع های دانشجویی و مردمی و نهایتا تجمع گسترده مردم خداجوی همدان در بعدازظهر هفتم دی از حماسه های ماندگار تاریخ انقلاب در همدان بود .البته در روزهای بعد هم تجمع های مختلف و روز نهم دی ماه هم همین موضوع تکرار گردید .

وجه تمایز مردم همدان در بزنگاه های انقلاب ، روشن و واضح است تا آنجا که مقام معظم رهبری ، در چند نوبت همدان را دارالجهاد و دارالمجاهدین می نامند .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=139982
  • دیدگاه‌ها برای دارالجهاد و پیشگامی در خلق حماسه های ماندگار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.