• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی یا استفاده ابزاری و اقتصادی از اربعین

  • کد خبر : 27840
  • 01 آبان 1398 - 15:10
خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی یا استفاده ابزاری و اقتصادی از اربعین

مدیرانی که  از پباده روی اربعین سعی دارند استفاده ابزاری یا اقتصادی کنند حداقل یکبار مشابه مردم عادی در این نهضت فراگیر شرکت کنند چرا که اعتقاد داریم در این خصوص مدیران ما از مردم عقب مانده اند . به گزارش عصر همدان، یکی از حواشی ایجاد شده در برنامه عظیم اربعین و در مسیر […]

مدیرانی که  از پباده روی اربعین سعی دارند استفاده ابزاری یا اقتصادی کنند حداقل یکبار مشابه مردم عادی در این نهضت فراگیر شرکت کنند چرا که اعتقاد داریم در این خصوص مدیران ما از مردم عقب مانده اند .

به گزارش عصر همدان، یکی از حواشی ایجاد شده در برنامه عظیم اربعین و در مسیر گذر زائرین این رزمایش بزرگ تربیتی، جهادی از استان دارالجهاد همدان وجود داشت، تبلیغاتی میدانی و گسترده با نصب بنرهای متعدد در طول مسیر از استان بود. بنرهایی که عنوان می کردند یک شرکت سیاحتی برای زائرین اربعین تخفیف ۵۰درصدی بلیط بازدید از غار علیصدر و استفاده از ویلاهای تفریحی مجتمع عباس اباد را لحاظ کرده است .

در نگاه اول شاید عده ای متوجه انحراف موضوع و نکته حاشیه ای آن نشوند و حتی این اقدام را تحسین نمایند، اما مشکل کجاست ؟ ریشه حاشیه و مشکل در انجاست که این اقدام به چه میزان با روح و نیت برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین همخوانی دارد و اصولاً هدف این شرکت سیاحتی و مسئولین متولی از این اقدام چه بوده است ؟

اگر اندکی آشنایی با راهپیمایی اربعین وجود داشته باشد، این نکته پررنگ و برجسته در خصوص عمده شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین خودنمایی می کند که هدف اصلی این حرکت عظیم تربیتی ، آماده شدن برای ظهور از طریق تحمل ناملایمات ، انسجام و اتحاد با همه ملل ، رفاقت و دوستی و رحماء بینهم در عین نشان دادن اشداء علی الکفار است و در یک واژه ((مشایه)) در تمام طول مسیر روح و فلسفه این نهضت جهانی است .

حتی زیارت نیز جزئی از این راهپیمایی است و دلیل آن هم کاملاًً روشن است ، در تمام طول سال امکان زیارت سیدالشهدا(ع) و قمربنی هاشم وجود داشته و دارد ولی دلیل اصلی اشتیاق مردم به این حضور، راهپیمایی طریق الحسین (ع) است. اگر اندک آشنایی با فلسفه این راهپیمایی وجود داشته باشد به این نتیجه خواهیم رسید که این حرکت نه تنها سنخیتی با سیاحت ندارد بلکه در پاره ای از مواقع با توجه به مشکلات و مصائب موجود در تضاد کامل با تفریح است .

و اما در خصوص این تبلیغات و حرکت صورت گرفته در استان همدان، به نظر می رسد با توجه به فرا رسیدن فصل پائیز به صوت طبیعی حجم گردشگران استان ریزش جدی داشته باشد . این موضوع در غار علیصدر و سایر مجموعه های گردشگری هم مشهود است. اعلام تخفیف برای غار و ویلا، به نظر نگارنده به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین نیست بلکه در راستای جبرای بخشی از این ریزش گردشگر طراحی شده است و البته تلاش برای تبلیغات این مجموعه ها نیز با استفاده از عنوان اربعین در دستور کار بوده است .(به نوعی تلاش شده است تا این این رهگذر و از این نمد کلاهی برای این مجموعه گردشگری دوخته شود) .

اگر این شرکت قصد ارائه خدمات به زائرین را می داشت، می توانست با رایگان اعلام کردن ظرفیتهای اسکان، بکارگیری ناوگان ایاب و ذهاب و خدمات ویژه در این حوزه و حتی با اداره یک موکب، ضمن ارائه خدمات، تبلیغات خود را هم دنبال نماید. همچنین اگر واقعاً در وعده خود صادق بودند نسبت به ارائه بلیطهای تخفیف مدت دار مثلاً سه ماهه ، به زائرین اقدام می کردند. همه کسانی که تجربه این سفر معنوی را دارند به خوبی می دانند، مسافرین در مسیر برگشت به تنها چیزی که فکر نمی کنند، بحث بازدید از غار و گردشگری تفریحی و توریستی است وفقط به دنبال رسیدن زودتر به استان مقصد خود هستند. اگر مدیران شرکت مزبور ادعایی خلاف این امر را دارند ، پیشنهاد می کنیم آمار بازدیدهای با تخفیف اربعین را منتشر کنند.

نکته آخر هم جهت اطلاع مدیران این شرکت و مسئولین استانی که شعارشان تبدیل همدان از مسیر به مقصد در راهپیمایی اربعین بود و این موضوع را عنوان داشتند ، جنس راهپیمایی اربعین حتی از جنس گردشگری هم نیست چه رسد به گردشگری تفریحی که بخواهید برای آن مقصد تعریف کنید. مقصود نهایی رزمایش بزرگ اربعین مقدمه سازی برای ظهور است و استان همدان به قرار گرفتن در مسیر این نهضت و حرکت عظیم افتخار می کند.

پیشنهاد می کنیم مدیرانی که این گونه پیشنهاداتی را ارائه می دهند برای اینکه درک درستی از این برنامه عظیم داشته باشند، حداقل یکبار مشابه مردم عادی در این نهضت فراگیر شرکت کنند چرا که اعتقاد داریم در این خصوص مدیران ما از مردم عقب مانده اند . مصداق بارز آن هم تحمیل هزینه های اجباری نظیر مکالمه و اینترنت، تعریف بارانداز (در عمل بعد از صرف هزینه های بسیار و بدون نتیجه خاصی متوقف شد)، هزینه های بیمه اجباری سامانه سماح ، مدیریت های ضعیف در حوزه ترابری ، ضعف های دستگاههای اجرایی در حمایت از ایستگاههای صلواتی و زائرسراها ، تلاش برخی از دستگاهها برای ثبت تلاشهای مردمی ایستگاههای صلواتی به نام خود و… اشاره کرد که در صورت لزوم به صورت مستند به همه این موارد برای اصلاح خواهیم پرداخت .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=27840
  • دیدگاه‌ها برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی یا استفاده ابزاری و اقتصادی از اربعین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.