• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

خدمت رسانی اولی ترین وظیفه بسیج سازندگی در همه دوران ها

  • کد خبر : 23259
  • 06 مهر 1398 - 9:27
خدمت رسانی اولی ترین وظیفه بسیج سازندگی در همه دوران ها

 فعالیت در حوزه های اقتصادی، عمرانی ، کشاورزی و … در مناطق کم برخوردار و روستا ها یکی از مهمترین اهداف شکل گیری بسیج سازندگی در کشور بود که بعد از گذشت تقریبا ۲۰ سال از شکل گیری آن خدمات ارزنده و ارزشمندی را در مناطق محروم انجام داده است به گزارش عصر همدان؛ بسیج […]

 فعالیت در حوزه های اقتصادی، عمرانی ، کشاورزی و … در مناطق کم برخوردار و روستا ها یکی از مهمترین اهداف شکل گیری بسیج سازندگی در کشور بود که بعد از گذشت تقریبا ۲۰ سال از شکل گیری آن خدمات ارزنده و ارزشمندی را در مناطق محروم انجام داده است

به گزارش عصر همدان؛ بسیج سازندگی محصول تفکر ناب و خالصانه راهبر و سکاندار انقلاب اسلامی برای سازندگی است که با استفاده از نیروهای جوان، انقلابی و مردمی برای بازسازی و ساخت و ساز در عرصه های مختلف حرکت های جهادی را رقم زده است.

خدمات رسانی و بسیج سازندگی همواره به هم گره خورده اند و خدمت رسانی محله محور یکی از مهمترین راهبرد های این سازمان است که در قالب اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان، آموزش و توانمند سازی، فرهنگی و … تنها برخی از حوزه های فعالیت بسیج سازندگی است

در همین رابطه با مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین ع استان همدان در خصوص فعالیت های بسیج سازندگی گفتگویی کردیم.

علی قراباغی با بیان اینکه اساس نیروهای مسلح در زمان صلح کمک به توسعه و مردم یاری است گفت: کمک به محرومیت زدایی و کمک به دستگاه های اجرایی برای اداره بهتر کشور در عرصه های مختلف یکی از حوزه های فعالیت بسیج سازندگی و سپاه پاسداران است.

وی افزود: یکی از اهداف سپاه در زمانی که مرز های کشور ثبات و امنیت دارند حضور در این عرصه ها و کمک به توسعه و پیشرفت کشور است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین ع استان همدان با بیان اینکه از سال های گذشته فعالیت هایی در قالب پروژه های کلان توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می شود تاکید کرد: بعد از اعمال تحریم ها که علیه کشورمان شدت گرفت کشور های مختلف پروژه ها را رها کردند و رفتند اما قرارگاه خاتم النبیا پروژه های ریلی، نفتی و سد سازی و … را به ثمر رساند.

قراباغی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی نیز در استان ها و مناطق محروم به مردم کمک های مختلفی داشته است و کمک به عمران و کمک به اشتغال، بهداشت و سلامت مردم همواره مورد توجه بسیج سازندگی بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی همدان نیز در این راستا فعالیت های مختلفی داشته است عنوان کرد: سال گذشته ۱۷۰ پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی در همدان انجام شده و قرارگا پیشرفت و ابادانی نیز در همین راستا اقداماتی انجام داده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین ع استان همدان در تشریح اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی به شکل تخصصی و کارشناسی شده فعالیت می کند و سال گذشته ۶۱ پروژه را بهره برادری کردیم.

قراباغی ادامه داد: تعمیر و لایروبی قنوات، راه های روستایی، مزارع، بقاع متبرکه، ایجادکارگاه های اشتغال، فعالیت های فرهنگی و ورزشی اقدامات انجام شده قرارگاه پیشرفت و آبادانی بود که جامعه هداف این پروژه ها ۴۵ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار پروژه در سال ۹۸ در دستور کار سازمان بسیج سازندگی قرار دارد گفت: از این تعداد پروژه سازمان بسیج سازندگی، ۱۰۴۰ پروژه محرومیت زدایی سهم استان همدان است که تا امروز ۷۰۰ پروژه اتمام شده و در حال بهره برادری است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین ع استان همدان با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در استان همدان در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان همدان هم از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته ۴۵۲۴ کارگاه با اشتغال ۹۰۶۴ نفر را راه اندازی و ایجاد کردیم.

قراباغی افزود: در سال ۹۸ هم کارگاه های تولیدی، نمایشگاه عرضه محصولات، توانمند سازی و صنایع تبدیلی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سه روستای اکنلو در کبودر اهنگ و چپوقلو دهستان پیشبور در فامنین و ده موسی در نهاوند بعنوان الگویی برای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: همکاران ما در حال فعالیت هستند که نتایج خوبی هم بدست آمده و سال گذشته در روستای اکنلو همایش بین اللمللی انگو را برگزار کردیم و امسال هم ۶ مهر در روستای اکنلو همایش بین اللمللی انگو برگزار می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین ع استان همدان با بیان اینکه در حوزه جهادی سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۵۵۶ نفر روز، اردوی جهادی داشتیم تاکید کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر در ادروهای جهادی از اقشار مختلف مشارکت داشتند.

قراباغی با بیان اینکه در حوزه پزشکان هم اردوهای رایگان داشتیم و تابستان امسال یک تیم پزشکی از تهران به شهرستان بهار آمدند و در روستاهای بهار مستقر شدند ادامه داد: این پزشکان در حوزه دندانپزشکی و چشم بزشکی خدماتی ارایه دادند و یک ماه بعد عینک رایگان و تمام نیاز های افراد را از تهران برایشان ارسال کردند.

وی با اشاره به پروژه های افتتاحی در هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس ما نیز ۷۰۰ پروژه آماده افتتاح داریم اما قرار شد افتتاح را پس از هفته دفاع مقدس انجام دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین ع استان همدان در پایان یادآور شد: بزرگترین سرمایه ما مردم است و روحیه خدمت گذاری که در مردم ما وجود دارد بخصوص اقشار محروم و روستا ها در آینده خدمت رسانی اولی ترین وظیفه بسیج سازندگی و نظام است تا سطح روستا ها در تراز انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش عصر همدان؛ بسیج سازندگی می تواند به عنوان الگویی برای سایر نهاد های اجرایی و خدمات رسان در کشور باشد چرا که بسیج سازندگی با توجه مدیران جهادی و انقلابی و همت بسیجیان جوان و نوجوان و سایر اقشار جامعه توانسته در عرصه خدمت رسانی به محرومین و بازسازی و سازندگی مناطق محروم نقشی بس مهم و راهبردی را ایفا کند.

نقش بسیج سازندگی در عرصه های مختلف و بخصوص در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است و تحریم های نظام سلطه به سرکردگی امریکا که روز به روز بیشتر و شدید تر می شود غیر قابل انکار است و در سراسر کشور می توان خدمات رسانی ها و سازندگی های این نهاد را به وفور مشاهده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=23259
  • دیدگاه‌ها برای خدمت رسانی اولی ترین وظیفه بسیج سازندگی در همه دوران ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.