• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

حوزه علمیه بهار یکی از مظلوم‌ترین و غریب ترین حوزه‌های استان است

  • کد خبر : 83217
  • 19 شهریور 1399 - 8:42
حوزه علمیه بهار یکی از مظلوم‌ترین و غریب ترین حوزه‌های استان است

حجت الاسلام علی اصغر زارعی حوزه بهار را یکی از غریبترین حوزه های استان دانست و گفت: حوره علمیه ارتباط مستقیم با مردم دارد و وظیفه اش بیش از آموزش، کار فرهنگی در جامعه است. حجت الاسلام علی اصغر زارعی مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، از مورد غفلت واقع […]

حجت الاسلام علی اصغر زارعی حوزه بهار را یکی از غریبترین حوزه های استان دانست و گفت: حوره علمیه ارتباط مستقیم با مردم دارد و وظیفه اش بیش از آموزش، کار فرهنگی در جامعه است.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی مدیر حوزه علمیه شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، از مورد غفلت واقع شدن حوزه علمیه آیت الله بهاری در نظر مسئولین گلایه‌ کرد و اظهار داشت: در مدت ۲۵ سالی که حوزه علمیه شهرستان بهار تاسیس گردیده، این حوزه همواره مورد غفلت مسئولین واقع و آن طور که باید به آن توجه نشده است.

زارعی افزود: علاوه بر این حتی روحانیون هم به این جایگاه توجه ندارند، لذا حوزه علمیه بهار یکی از غریبترین و مظلوم ترین حوزه‌ها در استان است.

وی در تشریح اهمیت جایگاه حوزه علمیه گفت: اگر حوزه علمیه مقداری تقویت شود باعث جذب اساتید خوب و روحانیون و سخنرانان قوی خواهد شد و در نتیجه طلبه های قوی پرورش داده و همین باعث تاثیر مثبت فرهنگی در جامعه خواهد شد.

زارعی کار فرهنگی را یک کار طولانی مدت و زمان بر دانست و تصریح کرد: تلاش امروزه ما ممکن است ۱۰ سال دیگر خود را نشان دهد اما ما نباید منتظر بمانیم که نتیجه کار را همین الان ببینیم و تلاش ما این است که این کار فرهنگی هم اکنون انجام شود تا نتیجه آن را بعدها ببینیم.

وی با اشاره به مدت زمان حضورش در مدیریت حوزه علمیه آیت الله بهاری افزود : در این برهه ۴ یا ۵ ساله که در حوزه علمیه بهار هستم تلاشم این است که این حوزه یکی از بهترین ها باشد و بتوانیم ارتباط مردم را با حوزه بهتر و بیشتر کنیم.

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد:
حوزه مثل دانشگاه نیست چرا که حوزه باید با مردم مرتبط باشد کار حوزه تنها آموزش نیست بلکه بیشترین کار حوزه فرهنگی است و باید در این زمینه به ما کمک رسانی شود.

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری در خصوص بودجه اختصاصی حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه نه سازمان است و نه اداره دولتی است لذا تحت نظر هیچ نهادی قرار نداشته و فاقد ردیف بودجه خاصی می باشد، لذا اتکاء حوزه مستقیماً به مردم بوده و خیلی از مردم از این موضوع اطلاع ندارند و تصورشان این است که حوزه‌های علمیه از هر لحاظ تامین هستند.

وی ادامه داد: هیچ منبع ثابت و قطعی از نظر بودجه در حوزه علمیه وجود ندارد و باید متکی به خیرین فرهنگی باشد، لذا این مسئله برای مردم ما گنگ است و خیلی ها از آن بی اطلاعند و این مسئله باید برای مردم بازگو شود.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83217
  • دیدگاه‌ها برای حوزه علمیه بهار یکی از مظلوم‌ترین و غریب ترین حوزه‌های استان است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.