• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

حوراء، مؤسسه‌ای برای تسهیل مراسم ازدواج جوانان

  • کد خبر : 209342
  • 24 دی 1402 - 8:16
حوراء، مؤسسه‌ای برای تسهیل مراسم ازدواج جوانان
مؤسسه مردم نهاد حوراء یک‌سالی می‌شود که با هدف کمک به نیازمندان و زوجین جوان برای برگزاری مراسم عقد و عروسی آسان، آغاز به کار کرده اما عدم حمایت و وعده‌های دروغین مسئولین خستگی را بر تن اعضای این مؤسسه گذاشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» ازدواج اقدام پسندیده‌ای است که در ادیان به آن سفارش شده اما مقدمات خاص خود را دارد.

یکی از اقدامات زوجین خریدهای پیش از ازدواج از جمله لباس عروس و داماد است که امروزه شاهد قیمت بالای خرید و کرایه این لباس‌ها از مزون‌های سطح شهر هستیم.

با توجه به اینکه برخی خانواده‌ها برای تهیه لباس عروس و کت و شلوار با مشکلاتی رو به رو شدند یک مؤسسه مردم نهاد به نام حوراء تصمیم بر آن گرفت تا در کنار زوجین ‌قرار بگیرد و برای آغاز فصل زندگی مشترک به آن‌ها کمک کند.

کمک به ازدواج افراد نیازمند هدف اصلی مؤسسه

مسئول مؤسسه مردم‌نهاد حوراء در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه این مؤسسه مردم نهاد و عام‌المنفعه است، گفت: همه مردم می‌توانند از لباس‌های این مؤسسه استفاده کنند و تنها در حد هزینه شستشوی لباس مبلغی را پرداخت کنند.

فریبا نادری با تاکید بر اینکه هدف اصلی این مؤسسه کمک به افراد نیازمند در راستای تسهیل ازدواج آن‌ها است، افزود: از بهمن ماه سال گذشته آغاز به کار کردیم و در ابتدا از کرایه دادن لباس‌های مجلسی، کیف و کفش خودمان شروع کردیم.

وی با اشاره به اینکه ابتدای فعالیت این گروه ۱۰ نفر بودند، تصریح کرد: در آغاز یکی از بچه‌ها زیر زمین منزل مادر خود را در اختیار گذاشت و پس از مدتی در یکی از حسینیه‌های شهرک مدنی افتتاحیه گرفتیم و کار را به صورت جدی شروع کردیم.

مسئول مؤسسه مردم‌نهاد حوراء ادامه داد: پس از مدتی به این نتیجه رسیدیم که این کار در حسینیه پیش نمی‌رود و نیاز به مکان دیگری داشتیم، با تلاش فراوان یکی از اتاق‌های خانه جوانان را در اختیار ما گذاشتند تا بتوانیم به کار خود ادامه دهیم.

نادری با بیان اینکه به مرور وسایل جشن عقد مثل تور و قند و حتی حلقه تهیه شد تا به زوجین نیازمند کرایه دهند، گفت: حتی موردی پیش آمد که ساعت به یک زوج نیازمند هدیه دادیم.

وی با اشاره به اینکه لباس‌ها از هزینه شخصی فعالین این مؤسسه خریداری شده است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر لباس عروس کرایه کردند و جشن عقد و عروسیشان را برگزار کردند.

مسئول مؤسسه مردم‌نهاد حوراء ادامه داد: یک روز فردی که وضعیت مالی بدی داشت به ما مراجعه کرد و برای مراسم جشن عقدشان لباس بردند، آنقدر خوشحال بودند و برای ما دعا کردند که ما با خوشحالی آن‌ها خوشحال شدیم.

مسئولین فقط وعده حمایت می‌دهند

نادری با بیان اینکه از ۱۰ نفری که در ابتدا در این مجموعه جمع شدند تنها سه نفر پای کار ماندند، گفت: از فعالیت این مجموعه هیچ هزینه‌ای جیب اعضا نمی‌رود چون در اصل هیچ مبلغ خاصی دریافت نمی‌کنیم اما تنها خواست ما حمایت مسئولین بود که پس از عدم حمایت آن‌ها، تعدادی از دوستانمان دلسرد شدند.

وی با اشاره به اینکه تنها موفق شدند یک اتاق خیلی کوچک از اداره جوانان دریافت کنند، تصریح کرد: مسئولین هیچ کمکی به ما نکردند یک سال دنبال فضای مناسبی بودیم به جز معاونت سازمان جوانان که این اتاق هرچند کوچک را در اختیارمان گذاشتند هیچ اداره‌ای حامی ما نبود.

مسئول مؤسسه مردم‌نهاد حوراء خاطرنشان کرد: مسئولین ادارات فقط قول الکی دادند و از ما خواستند کار را گسترش دهیم و با آتلیه و تالارها صحبت کنیم ولی هیچ کمکی به ما نکردند.

نادری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دست لباس در یک اتاق ۶ متری قرار دارد، عنوان کرد: کسی که برای کرایه لباس به این‌جا می‌آید نمی‌تواند حتی لباس‌ها ا ببیند و می‌رود.

وی ادامه داد: تبلیغات ما ضعیف است و ادارات و ارگان‌ها برای تبلیغ و معرفی به ما کمک نمی‌کنند و فقط وعده کمک می‌دهند.

مسئول مؤسسه مردم‌نهاد حوراء در پایان با بیان اینکه از صالح آباد برای انجام کارهای اداری به همدان می‌آید، گفت: این کار سود مالی برای من و بقیه دوستانم ندارد اما همین که می‌بینیم افراد از لباس‌ها استفاده می‌کنند و مراسم خود را آبرومندانه برگزار می‌کنند ارزش دارد.

به کمک حوراء با کمترین هزینه مراسم عقد برگزار کردیم

در ادامه یکی از افرادی که از این مؤسسه مردم‌نهاد لباس عقد کرایه کرده بود در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» عنوان کرد: برای کرایه لباس مناسب باید مبلغ زیادی هزینه می‌کردیم ولی با کمک این مؤسسه توانستیم مراسم عقدمان را با کمترین هزینه برگزار کنیم.

وی ادامه‌ داد: همیشه برای افراد این مؤسسه دعای خیر می‌کنیم و امیدواریم در این مسیر موفق باشند.
مسئولین برای تسهیل ازدواج جوانان پای کار باشند

با وجود آنکه بسیاری از ادارات طبق قانون وظیفه ذاتی دارند تا تسهیل‌گر ازدواج جوانان باشند اما شاهد هستیم علاوه بر اینکه به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، حمایتی نیز از مؤسسه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند نمی‌کنند.

بدون شک اگر حمایت مسئولین زیربط از مؤسسه حوراء واقعی باشد، شاهد اتفاقات بهتری در سطح شهر و حتی استان در امر ازدواج جوانان خواهیم بود.

چنین افرادی که به صورت خودجوش برای کمک به جوانان پای کار هستند با کوچک‌ترین حمایت مسئولین، کارهای بزرگی می‌کنند که شادی را به زندگی جوانان هدیه می‌کند اما وعده‌های بی اساس مسئولین تنها خستگی را بر تن این افراد گذاشته است.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209342
  • دیدگاه‌ها برای حوراء، مؤسسه‌ای برای تسهیل مراسم ازدواج جوانان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.