• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

حجاب در میراث کهن ایران سابقه ای طولانی دارد

  • کد خبر : 9495
  • 20 تیر 1398 - 13:31
حجاب در میراث کهن ایران سابقه ای طولانی دارد

  تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه قبل از اسلام و در دوران باستان زنان ایرانی حجاب داشتند و در تخت جمشید و دیگر آثار تاریخی زنان‌محجبه هستند گفت: حجاب از دیرباز در خون و فرهنگ جامعه ما بوده است.   محمد حسین قدیری ابیانه امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با […]

 

تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه قبل از اسلام و در دوران باستان زنان ایرانی حجاب داشتند و در تخت جمشید و دیگر آثار تاریخی زنان‌محجبه هستند گفت: حجاب از دیرباز در خون و فرهنگ جامعه ما بوده است.

 

محمد حسین قدیری ابیانه امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه در جوامع سرمایه داری عملا سرمایه‌داران حاکم هستند و امور کشور را در دست دارند اظهار داشت: جنبش ۹۹ درصدی علیه نظام سرمایه داری در آمریکا که در آن مردم می‌گفتند چرا یک درصد جامعه باید این همه ثروت داشته باشد، برای سرمایه داران خطرناک بود.

وی افزود: نظام لیبرال سرمایه داری برای اینکه کار جوامع خودشان به این جا نکشد درصدد انحراف افکار عمومی هستند، تا افراد جوامع به چیزهای دیگری فکر نکنند و سوالات این چنینی نپرسند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه سرمایه‌داران در نظام سرمایه داری باید مردم را سرگرم کنند تاکید کرد: انواع و اقسام راه ها را برای کنترل و مدیریت افکار به کار می گیرند. به همین منظور سرمایه داران ابزارهایی نظیر رسانه و موسسات مد و لباس هم دارند.
وی با اشاره به اینکه غربی ها می‌خواهند زن و مرد را مشغول کنند و تحت عنوان آزادی زن، برهنگی زنان را ترویج می کنند بیان کرد: آنها به بی بند و باری دامن می زنند تا افراد، کاری به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور و صاحبان سرمایه نداشته باشند.

قدیری ابیانه افزود: ارزش زن در اسلام به قد، رنگ، اندازه نیست بلکه به اندازه علم، ایمان، نقش مادری و مسئولیت‌های اجتماعی و نقش همسری است.
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه پوشش زنان مربوط به اسلام نیست و در یهودیت و مسیحیت هم تاکید موکد شده عنوان کرد: حجاب حضرت مریم (س) یک حجاب سنتی نبوده بلکه حجاب عقیدتی بوده و فلسفه آن هم همان فلسفه اسلامی است.

قدیری ابیانه در پاسخ به این پرسش که آیا قبل از اسلام و در دوران باستان زنان ایرانی حجاب داشتند تاکید کرد: در تخت جمشید و جاهای دیگر و دیگر آثار تاریخی زنان‌محجبه هستند و زنان محجبه به تصویر در آمده اند.

تحلیل گر مسائل فرهنگی ادامه داد: حجاب از دیرباز در خون و فرهنگ جامعه ما بوده است.

وی با بیان اینکه در کشور گاهی هم بحث سیاسی بر سر مسائلی نظیر حجاب می‌شود گفت: چون عملکرد نداشتند که بتوانند افتخاری برای خود کسب کنند یا بتواند افکار عمومی را توجیه کنند تا در انتخابات رای بیاورند به همان شیوه غربی‌ها عمل می کنند.
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: به بیکاری جوانان بی توجه هستند و دستاورد در این خصوص نداشته اند به همین دلیل بحث حضور زنان در ورزشگاه و غیره را مطرح می‌کنند.

قدیری ابیانه گفت: ما شاهد دولت فوق لیبرال و فوق مرفه هستیم که های چند میلیاردی و شرکت‌های خصوصی دارند که باعث شده منافع مردم را در نظر نگیرند و به جای اینکه پاسخگوی عمل و حقوق های نجومی و پاسخگویی اسراف و فساد دستگاه ها باشند دنبال سرگرم کردن مردم و به دنبال چیزهای بی معنا هستند.

وی اظهار کرد: می‌خواهند با دو قطبی کردن جامعه و حاشیه‌سازی‌ها و فرافکنی و کنار دادن مسائل اصلی مردم را از موضوعات اصلی دور کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=9495
  • دیدگاه‌ها برای حجاب در میراث کهن ایران سابقه ای طولانی دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.