• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

حال فرهنگ رزن چگونه است؟

  • کد خبر : 22538
  • 02 مهر 1398 - 9:28
حال فرهنگ رزن چگونه است؟

  شهرستان رزن با وجود داشتن بیشترین تعداد فقها،عرفا و نخبگان مذهبی نظیر آیت الله نوری همدانی باید جایگاه بسیار بهتری از شرایط فعلی در کاهش مشکلات و آسیبهای فرهنگی داشته باشد. به گزارش عصر همدان؛انقلاب اسلامی به مدد قدرت تبلیغی بالا و ارتباط گسترده و شگرف علما و شبکه تبلیغی آنان با مردم شکل […]

 

شهرستان رزن با وجود داشتن بیشترین تعداد فقها،عرفا و نخبگان مذهبی نظیر آیت الله نوری همدانی باید جایگاه بسیار بهتری از شرایط فعلی در کاهش مشکلات و آسیبهای فرهنگی داشته باشد.

به گزارش عصر همدان؛انقلاب اسلامی به مدد قدرت تبلیغی بالا و ارتباط گسترده و شگرف علما و شبکه تبلیغی آنان با مردم شکل گرفت و در این موضوع کسی تردید ندارد.

معارف دینی و فرهنگی در این جامعه قرنهاست که در شبکه عظیم،سالم و گسترده تبلیغ با مردم عجین شده است و محرم و ثمرات آن یکی از نمونه های این شبکه تبلیغی گسترده است.

این شبکه هر چه منطقه و جماعتی مذهبی تر باشد قوی تر و پویاتر است و با قدرت بیشتر به کار خود ادامه می دهد.

در حالی که در سالهای اخیر متاسفانه شبکه تبلیغی دشمنان این کشور و این فرهنگ با همه توان و سه شیفته در حال تلاش برای ارتباط گیری با بطن جامعه و اذهان مردم بخصوص جوانان هستند ،انتظار از شبکه تبلیغی گسترده فرهنگی و دینی کشور متقابلاً گسترش برنامه های حساب شده دقیق و با تدبیر است.

برای مثال برگزاری با برنامه و از روی طرح ریزی های دقیق فرهنگی در سطح منطقه مختلف برای آسیبهای اجتماعی یکی از کمترین این موارد است.

شبکه تبلیغی فرهنگی در کشور،استان و شهرستانی چون رزن و درگزین باید برای مقابله با عملیات دقیق و هوشمندانه فرهنگی و تبلیغی دشمن بروزترین و دقیق ترین طرح ریزی ها را داشته باشد و چنان شب عملیات‌های دفاع مقدس در چندین نوبت کاری سر از پای نشناسد.
منطقه و گستره ی فکری و جغرافیای رزن و درگزین را همگان در کشور و استان می شناسند.

اینک چند صباحی است که متاسفانه به دلیل برخی کم کاری ها و عدم برنامه ریزی و البته حاشیه سازی های اشتباه برخی، وضعیت فرهنگی و تبلیغی آنی نیست که انقلاب می خواهد و حتی در حد گذشتگان همین شهرستانها نیز نیست.

در حالی که این منطقه مهد علما و فقها و عرفای نامی بوده است مدتها است از چنین ظرفیتی در منطقه بی بهره ایم. آخرین باری که در این منطقه زر خیز فرهنگی یک برنامه اخلاقی،تربیتی و فرهنگی حتی در حد یک همایش و سخنرانی با حضور یک منبری و سخنران کشوری برجسته نیز وجود نداشته است.این واقعیتی تلخ برای شهرستانهای رزن و درگزین است و اکثریت برنامه ها و اقدامات فرهنگی مسائلی روزمره و بدون خلاقیت حداقلی است.

این نشان و علامتی است که نشان می دهد شهرستانهایمان از نبود راهبردهای فرهنگی در عرصه تبلیغ و پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی رنج می برد.

می گویند مگر در سایر نقاط چه خبر است؟ به شما پاسخ می‌دهیم در همین دهه محرم سری به سایر نقاط کشور که هم سطح جمعیتی و البته بسیار پایین تر از منطقه ما هستند میزدید ،چشمتان به ده ها بنر سخنرانی بزرگانی فکری و فقهی میخورد که حداقل دو شب در آن شهرستانها برنامه داشتند. این ضعف را نه می شود و نه می توان انکار کرد.

تغییرات نامطلوب اوضاع فرهنگی حتی در ظاهر شهرستانمان نیز دیده می شود،استفاده از سبک پوشش های نامطلوب و بعضاً نازل ترین نوع پوشش کم کم به امری متداول در بین برخی اقشار جامعه تبدیل می شود.

غیرت و عفت کلیدواژه اساسی مردمان شهرستانهای رزن و درگزین بوده و است و خواهد بود برای تقویت این مرام در سالهای اخیر آیا یک برنامه اثرگذار و ابتکار فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته است؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=22538
  • دیدگاه‌ها برای حال فرهنگ رزن چگونه است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.