• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

حاج قاسم در دل مردم ما جای داشت

  • کد خبر : 41122
  • 14 دی 1398 - 13:55
حاج قاسم در دل مردم ما جای داشت

ساعات اول صبح روز جمعه زمان خوبی برای شنیدن خبرهای ناگوار نیست  چه برسد به خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که هیچ کس آمادگی شنیدن این خبر را نداشت. به گزارش عصر همدان، خبر شهادت سردار سلیمانی آنچنان برای مردم ما شوک آور و ناراحت کننده بود که هر شخص در هر جایگاهی که […]

ساعات اول صبح روز جمعه زمان خوبی برای شنیدن خبرهای ناگوار نیست  چه برسد به خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که هیچ کس آمادگی شنیدن این خبر را نداشت.

به گزارش عصر همدان، خبر شهادت سردار سلیمانی آنچنان برای مردم ما شوک آور و ناراحت کننده بود که هر شخص در هر جایگاهی که هست می خواهد به نوعی ناراحتی و اندوه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

از کودک ده ساله گرفته که با نقاشی دست و انگشتری سردار تاریخ ۱۳ دی ۹۸ را حک می کند تا پیرزن هفتاد ساله ای که پای تلویزیون نشسته و با دیدن اخبار و تصاویر سردار با گوشه روسریش اشکهایش را پاک می کند.

هر کس به نوعی میخواهد غم و اندوه خود را نشان دهد، کاسبی که اول صبح پرچم سیاه را از پستوی مغازه اش بیرن کشیده تا بر سردر مغازه اش بزند؛ پسر جوانی که از همان ابتدای صبح پوستر حاج قاسم را با جمله سردار شهادتت مبارک پرینت گرفته و جلوی درب خانه اشان می زند.

طبع شاعری شاعران بهاری برانگیخته شده و هر یک به سرودن ابیاتی در وصف سردار دلها می سرایند؛ مصطفی قربانی شاعر شهر بهار در وصف سردار چنین سروده است:
با رفتن او بهشت مهمانی شد
تا عرش مسیر او چراغانی شد
از برکت خون پاک او در ایران
هر کس که شنید یک سلیمانی شد

مصطفی بیاتی نیز، دیگر شاعر بهاری در وصف حاج قاسم این چنین سروده است:
از بغض و غرور و گریه سرشار شدیم
در کرببلای قصه تکرار شدیم
با ریختن خون ابر مرد شهید
ما یک یکمان قاسم سردار شدیم

بیانیه ها و پیام های تسلیت و دعوت به حضور در راهپیمایی و مراسم شهید از سوی ادارات، اقشار مختلف جامعه و سایر نهادها به شکل های مختلف در شبکه های اجتماعی و پیامک ها برای مردم ارسال می شود.

شهرداری ها و دهیاری ها اقدام به سیاهپوش کردن معابر می کنند و پیام های تسلیت از شورای شهرها و دهیاری ها گرفته تا جامعه ورزشکاران، هنرمندان ، بسیجیان، اصناف و ادارات دولتی و نهادهای مردمی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

یکی کلیپ می سازد و فیلم و عکس سردار را به تصویر می کشد، آن یکی عکس پروفایلش را به نشانه عزا به عکس حاج قاسم تغییر می دهد.

همه بی تاب نبودن سردار هستند و به شکلی می خواهند دلشان را تسلی دهند؛ نماز جمعه و راهپیمایی بعد از نمازجمعه در اعتراض به ترور حاج قاسم را آرامشی موقتی می دانند و این بار با مشت گره زده محکمتر فریاد مرگ بر امریکا را سر می دهند تا شاید دلشان کمی آرام گیرد.

آری همه بی تاب نبودن سردار شده اند و همه می خواهند به هر طریقی که شده پیام تسلیت خود را به جهان بفرستند. حاج قاسم که بود و چه کرد با این ملت که از بزرگ و کوچک و از زن و مرد همه گریان و ماتم زده اند.

اما حاج قاسم در دلها زنده است و همگی یک جمله را تکرار می کنند: اگر یک حاج قاسم را از ما گرفتید اما حالا هزاران حاج قاسم در جایش نشسته، با این هزاران چه می کنید؟

انتهای پیام/ ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=41122
  • دیدگاه‌ها برای حاج قاسم در دل مردم ما جای داشت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.