• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

جولان کرونا در جاده ها/ فکری برای سفرهای تفریحی نمی شود

  • کد خبر : 90694
  • 11 آبان 1399 - 12:25
جولان کرونا در جاده ها/ فکری برای سفرهای تفریحی نمی شود

در شرایطی که هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می شود مسافرت های تفریحی به بهانه ی تعطیلات چند روزه و یا حتی تعطیلی مدارس هم هر روز جاده ها را شلوغ تر می کند اما ستاد ملی کرونا به صورت روشن مسافرت ها را ممنوع اعلام نمی کند مردم ساکن شهرهای تفریحی که قربانی […]

در شرایطی که هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می شود مسافرت های تفریحی به بهانه ی تعطیلات چند روزه و یا حتی تعطیلی مدارس هم هر روز جاده ها را شلوغ تر می کند اما ستاد ملی کرونا به صورت روشن مسافرت ها را ممنوع اعلام نمی کند مردم ساکن شهرهای تفریحی که قربانی مسافرت ها هستند براعمال محدودیت اصرار دارند اما گویا سازمان های دولتی صبر و فرهنگ سازی تدریجی را ترجیح می دهند.

به گزارش عصر همدان، مسافرت های غیر ضروری بلای جان مردم و باعث خستگی بیش از پیش کادر درمان شده است. بحث بر سراعمال محدودیت برای آمد و شدهای جاده ای است وزیر بهداشت از عدم رعایت مردم شکایت دارد که اگر مدارس را تعطیل کنیم با مسافرت های بعد از آن چه کنیم. نمکی چندی پیش با شکایت از عدم همدلی مردم در زمینه  مسافرت های غیرضروری گفت: قرنطینه خانگی و اینکه مردم با آگاهی در منزل خود را قرنطینه کنند و سفر نکنند بسیار حایز اهمیت است اکنون انتظار داریم وقتی قرنطینه اعمال نمی کنیم، مردم به مسافرت نروند یکی از مواردی که مانع تعطیلی مدارس می شود این است که تا تعطیل می‌کنیم همه سوار خودروی خود شده و بدون توجه به پیام های بهداشتی به جاهای مختلف می‌روند.

 معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا تهران در مصاحبه ای تعیین جریمه نقدی برای افرادی که در طول دوران شیوع کرونا به سفرهای غیرضروری می‌روند را یکی از پیشنهادات عنوان کرد و گفت: در این راستا برای افرادی که در زمان‌ شیوع بالای کرونا نسبت به مسافرت‌های غیرضروری اقدام کرده و خود و هم وطنان دیگر را به مخاطره می‌اندازند، جریمه نقدی در نظر گرفته شده و همچنین پیشنهاد شده که اگر فردی در حین مسافرت غیرضروری و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها به کرونا مبتلا شد، هزینه درمان را پرداخت کند.

اما ستاد ملی کرونا به صورت روشن مسافرت ها را ممنوع اعلام نمی کند تجربه نشان داده است مردم ما بسیار به توصیه های پزشکی و جامعه بهداشت و درمان اعتماد دارند و بر انجام دادن دستورات ابلاغ شده از آن ارگان همت می گمارند. علت اصلی عدم محدودیت در سفرهای بین شهری در گفتگوی چند روز پیش معاون سیاسی استاندارد همدان با خبرنگار عصر همدان این بود که، تامین معاش مردم در کنار بهداشت و سلامت آنها است و اینکه ضعیف شدن اقتصاد هدف دشمن به شمار می آید . این در حالی است که فرایند تفکیک سفرهای تفریحی از سفرهای کاری و اقتصادی با زیر ساخت های اندکی قابل انجام است. تهیه مجوز و برگه ی ماموریت از شیوه های کار آمد این تفکیک است.

در گفتگویی که با مسئولان علوم پزشکی استان داشتیم بر این باور بودند که خود رفتن به مسافرت نیست که باعث کروناست بلکه افزایش تعاملات اجتماعی شرکت در اجتماعات و استفاده از سرویس های عمومی مثل رستوران ها فروشگاه ها مسافر خانه ها و سرویس های بهداشتی موجب بالا رفتن میزان ابتلا می شود آنچه باعث نگرانیست این افزایش ارتباطات مردم در مسافرت است.

در بیان مسئولان علوم پزشکی استان پیامی که  پزشکان به مردم می دهند و عملکرد شان برای مردم دارای بار معناییست زمانی که مسئولان مقداری آسان گیری می کنند، مردم هم رعایت ایشان را کم می کنند و زمانی که مسئولان از خطر با مردم صحبت می کنند و سخت گیری می کنند مردم هم رعایت ها را بیشتر می کنند همچنین مسئولان باید اول خودشان به شعار هایی که می دهند متعهد باشند اینکه چیزی را از مردم بخواهند که خود آن را اجرا نمی کنند نتیجه ای غیر از بی اعتمادی در بر ندارد.

در اعتقاد مسئولان علوم پزشکی همچنین اگر کرونا بیماری بود که طی چند ماه به پایان می رسید برای رفع آن همه جا سخت گیری های زیادی انجام می شد اما سرانجام این بحران مشخص نیست و اگر اعمال محدودیت کنیم نمی دانیم تا کی می توانیم مردم را در تنگنا قرار دهیم. لازم است مردم برای رعایت پروتکل ها و اجتناب از سفر های غیر ضروری همت کنند.

 در این بین احمد گازرانی، دبیر اتاق اصناف همدان هم در گفتگو با خبرنگار ما، از ضرر و زیان صنف های مربوط به گردشگری می گوید و ممنوعیت مسافرت ها را مناسب نمی داند بلکه راه حل را در واگذاری مسئله به خود مردم،  فرهنگ سازی و تبلیغ از سوی اصحاب رسانه می شمارد این در حالی است که با وجود ماهیت تاریخی شهر همدان اقتصاد این شهر وابستگی چندانی به گردشگری ندارد.

 همینطور ساکنان شهر های شلوغ چوب سوغاتی که مسافران از شهر های مختلف برایشان به ارمغان آورده اند را می خورند و البته که ریاست محترم جمهور کماکان به توصیه های بهداشتی خود ادامه می دهد.

به گزارش عصر همدان، در شرایطی که پایان بحران اپیدمی مشخص نیست انتظار می رود دولت زیر ساخت هایی را برای عدم ضرر و زیان مشاغل مختلف و آسیب به معیشت مردم فراهم کند فرهنگ سازی در زمینه ی کاهش و قطع سفر های غیر ضروری اصلی ترین و بنیادی ترین راه ممکن است اما اکنون که در وضعیتی بسیار بدتر از ابتدای شروع کرونا هستیم به نظر می رسد دیگر وقتی برای فرهنگ سازی نیست چون جان مردم در معرض خطر قرار گرفته است تا فروکش کردن موج سهمگین سوم تنها راه حل ضروری محدود کردن مسافرت ها و جلوگیری از آمد و شد در شهر های تفریحی و گردشگری در خلال اقدام جدی برای فرهنگ سازی و شکست صد درصدی کرونا است.

انتهای پیام/رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=90694
  • دیدگاه‌ها برای جولان کرونا در جاده ها/ فکری برای سفرهای تفریحی نمی شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.