• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
فرماندار ملایر عنوان کرد:

جریان دانشجویی صریح‌ترین جریان مطالبه‌گر کشور

  • کد خبر : 206384
  • 15 آذر 1402 - 8:39
جریان دانشجویی صریح‌ترین جریان مطالبه‌گر کشور
فرماندار ملایر گفت: سالم‌ترین، صادق‌ترین و صریح‌ترین جریان مطالبه‌گر کشور جریان دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ سلمان اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه در آیین گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه ملی ملایر با اشاره به نقش دانشجو در جامعه اظهار کرد: دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و نسبت به عملکرد دولت منتقد باشد، از دولت در حوزه مسکن، تحقق عدالت و اشتغال پرسشگری کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجو حق دارد که انتقاد کند، گفت: سالم‌ترین، صادق‌ترین و صریح‌ترین جریان مطالبه‌گر کشور جریان دانشجویی است.

فرماندار ملایر گفت: روز دانشجو فرصتی است که به موضوعات و چرایی نام‌گذاری ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو تفکر کرد.

وی با بیان اینکه یک دانشجو باید بداند هسته اصلی پدیدآمدن حادثه‌ای با عنوان ۱۶ آذر سال ۳۲ چه بوده است، تصریح کرد: باید دانشت که ریشه تاریخی اختلاف و دشمنی جهانی با ایران اسلامی چیست و علت مشکل اساسی آمریکا با ایران و ایرانی چیست.

اسماعیلی توجه به تاریخ و مسائل پیرامون دشمنی با ایران را از مهم‌ترین وظایف دانشجویان دانست و گفت: اتفاقات در جنگ جهانی اول و دوم، اشغال ایران توسط کشورهای متخاصم، قحطی سراسری، حضور سران کشورهای شوروی، بریتانیا و آمریکا در ایران بدون اطلاع شاه از جمله مسائلی است که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند.

وی سرکار آمدن محمدرضا شاه توسط اجنبی‌ها و کودتا علیه دولت مردمی مصدق را از دیگر مصادیق تاریخی موردتوجه دانست و گفت: در دوره منحوس قاجار و پهلوی هر روز ضعیف‌تر می‌شدیم.

فرماندار ملایر تأکید کرد: دغدغه دانشجو و جنبش دانشجویی ایران همواره مبارزه با استکبار بوده است و دانشجویان همواره در مقابل زور ایستاده است.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی کشور یک جریان اصیل و از خالص‌ترین جریانات کشور است، تصریح کرد: دانشجویان باید بدانند که تمامی دشمنی‌هایی که با مردم دارند به دلیل این است که ما به دنبال استقلال خود هستیم.

اسماعیلی گفت: دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر همواره پیشران بودند؛ اما حفظ این مسئله یک شرط دارد که ما سرگرم نکنند و دانشجویان باید نسبت به مسائل روز بیدار باشد.

انتهای خبر/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206384
  • دیدگاه‌ها برای جریان دانشجویی صریح‌ترین جریان مطالبه‌گر کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.