• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2

جامعه کارگری با جمعیت ۸۵ هزارنفر، بزرگترین کانون جمعیتی استان همدان

  • کد خبر : 182696
  • 06 اردیبهشت 1402 - 21:42
جامعه کارگری با جمعیت ۸۵ هزارنفر، بزرگترین کانون جمعیتی استان همدان

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در استان همدان ۲۵۸ هزار کارگر بیمه شده وجود دارد که ۱۴۲ هزار نفر دارای بیمه اجباری هستند و با یک خانواده ۸۵۰ هزار نفری به عنوان بزرگترین کانون جمعیتی استان محسوب می‌شویم و ما خدمتگزار این خانواده هستیم. به گزارش عصرهمدان؛  به مناسبت هفته […]

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در استان همدان ۲۵۸ هزار کارگر بیمه شده وجود دارد که ۱۴۲ هزار نفر دارای بیمه اجباری هستند و با یک خانواده ۸۵۰ هزار نفری به عنوان بزرگترین کانون جمعیتی استان محسوب می‌شویم و ما خدمتگزار این خانواده هستیم.

به گزارش عصرهمدان؛  به مناسبت هفته کار و روز کارگر در سطح کشور یادواره های زیادی برگزار می شود که امسال استان همدان اقدام به برگزاری اولین یادواره ۴۷۰ شهدای کارگر کرد.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان امروز چهارشنبه در یادواره شهدای کارگری همدان اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که چند سال اتفاق می افتد یادواره شهدای رسته ای است که برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه جامعه های هدف زیادی بودند که در جنگ‌ بسیار تاثیر گذار بودند گفت: برگزاری یادواره شهدای کارگر بسیار موثر خواهد بود و افرادی بودند که بدون توقع در صحنه بودند و افتخارآمیز کار می کردند.

این مقام مسئول با اشاره به خاطرات دوران جنگ گفت: شهید نظری کارگر کارخانه قند همدان بود که پدر و پسر زمان جنگ مجادله داشتند که کدام در جنگ شرکت کنند و در نهایت پدر در فاو به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه اگر بعد از ۴۴ سال بقایی داریم، به دلیل همین تفکرات است، افزود: روحیه استقامت و پایداری است که پایه های نظام را استوار می کند، یک فرهنگ و واقعیتی است که از دفاع مقدس برای ما مانده است که پایدار باشیم و استقامت کنیم.

سردار مجیدی بیان کرد: در آن زمان ۳ تا ۴ نفر از بچه های کارگر آنجا اشاره می کردند که برویم و اجازه ندهیم خط تولید دچار مشکل شود و آنجا عظمت جمهوری اسلامی را درک کردم.

وی افزود: در گردان ها جوان هایی را می دیدیم که کسی فکر نمی کرد تا این حد پای کار باشند،در اهواز کنار کارخانه نبرد بودیم و عراق آن را بمباران کرد وصحنه خیلی دلخراش بود چرا که خانواده ها در جوار همین کارخانه بود.

همچنین یوسف شعبانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: حدود ۸۰ برنامه برای هفته کارگر پیش بینی شده است و برای نخستین بار در این هفته یادواره شهدای کارگر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این یادواره ذیل کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برگزار می‌شود، افزود: با همکاری بنیاد شهید استان همدان، ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان شناسایی شدند و امروز شاهد برگزاری یادواره برای این شهدا هستیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: قدرشناسی و قدردانی در آموزه‌های دینی ما نهادینه شده و مورد تاکید ائمه معصومین است و این قدرشناسی چه بهتر از مقام شامخ شهید باشد.

وی ادامه داد: امروز میزبان خانواده شهدای کارگر هستیم، پیام ما این است که شهدای کارگر قابل فراموش شدن نیستند و شان و منزلت شهدای ما بر اساس آموزه‌های دینی خیلی بزرگتر از این یادواره‌ها است.

شعبانی یادآور شد: برگزاری این نوع یادواره‌ها زیر نظر معاونت اجتماعی این اداره کل است و متعهد می‌شویم از برگزاری این نوع برنامه‌ها برای جامعه کارگری دریغ نکنیم.

وی با اعلام خبر تشکیل دبیرخانه دائمی یادواره شهدای کارگردر استان همدان گفت: از اهداف این دبیرخانه برگزاری یادواره شهدای کارگر، جمع آوری اسناد شهدای کارگر در راستای کنگره هشت هزار شهید استان و همچنین نامگذاری اماکن کارگری به نام این شهدا است که در اولین اقدام سالن چند منظور فلکه مدرس به نام شهدای کارگر نامیده شده است.

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نسبت به شناسایی شهدای شاخص جامعه کارگری و تجلیل از خانواده آنان با محوریت دبیرخانه کنگره ۸ هزار شهید استان همدان حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در استان همدان ۲۵۸ هزار کارگر بیمه شده وجود دارد که ۱۴۲ هزار نفر دارای بیمه اجباری هستند و با یک خانواده ۸۵۰ هزار نفری به عنوان بزرگترین کانون جمعیتی استان محسوب می‌شویم و ما خدمتگزار این خانواده هستیم.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=182696
  • دیدگاه‌ها برای جامعه کارگری با جمعیت ۸۵ هزارنفر، بزرگترین کانون جمعیتی استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.