• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان:

جامعه تشنه آگاهی و بصیرت است

  • کد خبر : 212116
  • 08 اسفند 1402 - 17:10
جامعه تشنه آگاهی و بصیرت است
مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان گفت: جامعه آگاه و کتابخوان برای آینده روشن و خرد ورز بسیار مهم است و امروز جامعه تشنه آگاهی و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» عاطفه زارعی در نشست «کتابخانه‌های عمومی-مشارکت حداکثری-آینده روشن» و تقدیر از برگزیدگان ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که ظهر امروز روز در مجتمع شهید آوینی برگزار شد، گفت: کتابخانه های عمومی، دانشگاه مردمی در تعالی اندیشه‌ها و سواد فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: مشاوران اطلاعاتی کتابخانه‌ها یعنی کتابداران با شناسایی و دسترس پذیر کردن اطلاعات در کنار کتابنویسان اعم از نویسندگان گرد آورات و شاعران و …‌ این امر را محقق می‌کنند.

زارعی با بیان اینکه جبهه فرهنگی باید عزم خود را پیش از پیش کند تا در وحدت و انسجام مبتنی بر آگاهی و خرد قدم برداریم، ابراز کرد: دانشگاه مردمی به ویژه در انتخابات آگاهانه و مشارکت حداکثری متعلق به همه مردم است.

وی در خصوص اقدامات اداره کل کتابخانه های استان در مشارکت حداکثری انتخابات به فعالیت های کتابخانه های عمومی به عنوان شعب اخذ رای، فعالیت کتابداران به عنوان عوامل اجرایی برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان، برگزاری برنامه جهاد تببین به عنوان انتخابات مظهر تجلی و اقتدار ملی، تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام شهرستان ها، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخانه ویژه رای اولی ها با عنوان <<فصل اول فصل انتخابات>> که شامل بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات می باشد، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع انتخابات در تمام کتابخوانه های عمومی، معرفی کتاب با موضوع انتخابات در سطح شهرستان ها،نشست های بصیرتی، پویش های تصویری و متنی و سایر برنامه ها اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری ۱۲ هزار فعالیت فرهنگی در کتابخانه های عمومی رقم خورده است، اذعان داشت: یکی از مهم ترین برنامه‌ها دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به میزبانی نهاد کتابخانه های عمومی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ در معارف ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های آنها و گسترش فعالیت های کتابخوانی شکل گرفت .

زارعی ابراز کرد: در سطح استان بیش از ۴۱ هزار نفر در گروه های سنی مختلف در این جشنواره شرکت کردند و افزایش چشمگیری نسبت به سال قبل داشتیم.

 

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212116
  • دیدگاه‌ها برای جامعه تشنه آگاهی و بصیرت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.