• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6
فرمانده فراجا نهاوند خبر داد:

ثبت ۱۶ هزار تماس شهروندان نهاوندی با تلفن ۱۱۰

  • کد خبر : 199738
  • 15 مهر 1402 - 9:23
ثبت ۱۶ هزار تماس شهروندان نهاوندی با تلفن ۱۱۰
فرمانده انتظامی نهاوند گفت: نقش مردم در کمک به پلیس بسیار مهم و اثرگذار است و موفقیت‌های فراجا مرهون اعتماد مردم و تلاش شبانه‌روزی مأموران زحمت‌کش است.

به گزارش عصر همدان، سرهنگ ذبیح‌الله درویشی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مقوله امنیت یک موضوع مشارکتی و اجتماعی است و مردم نهاوند همواره یار نیروی انتظامی شهرستان بودند.

وی اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته در طول هفته نیروی انتظامی ۶۰ برنامهٔ فرهنگی متنوع در سطح شهرستان اجرا خواهد شد که این برنامه‌ها در راستای پیشبرد اهداف راهبردی در رویکرد اجتماعی پلیس و تکریم کارکنان خدوم پلیس پیش‌بینی‌شده است.

درویشی به این برنامه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: دیدار با امام‌جمعه شهرستان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی مزار مطهر شهدا و همچنین کوه‌پیمایی و دیگر برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی ازجمله این برنامه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش عملکرد فراجای شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۶ هزار تماس با نیروی انتظامی شهرستان برقرارشده و موارد مختلف را مردم به پلیس گزارش دادند که در این رابطه اقدامات خوبی انجام‌شده است.

فرمانده فراجای نهاوند افزود: کشفیات زیادی از ابتدای سال داشتیم که حدود ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا امروز داشتیم و در جدیدترین کفش نیز شب گذشته ۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: وضعیت شهرستان در بحث وقوع سرقت ۵ درصد کاهش‌یافته است و ۵۳ درصد افزایش دستگیری و کشف سرقت داشتیم که در استان در زمینهٔ این کشفیات رتبه اول را داریم.

درویشی گفت؛ ۳۷ درصد کشفیات سلاح و مهمات در استان مربوط به انتظامی نهاوند است که آمار قابل‌ملاحظه ای است که با هوشیاری مأموران و تلاش مردم محقق شده است. وی بابیان اینکه ۳۲۰ نفر خرده‌فروش و معتاد متجاهر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند، اظهار داشت: فضای شهرستان برای مخلان امنیت و سوداگران مرگ امن نیست و نیروهای قدرتمند و پرتلاش انتظامی شهرستان شبانه‌روز در حال تلاش هستند و برخورد لازم را با هنجارشکنان دارند.

فرمانده انتظامی نهاوند اظهار داشت: کسی که مخل امنیت مردم شهرستان شود باقدرت با او برخورد می‌شود و این قضیه در دستور کار جدی پلیس شهرستان است.

وی در ادامه بیان کرد: از مردم درخواست داریم با پلیس در ارتباط باشند و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند نیروی انتظامی رسیدگی خواهد کرد.

درویشی گفت: مشارکت مردم و کمک به پلیس خیلی مهم است و با توجه به رواج شایعات در فضای مجازی از همشهریان درخواست داریم اخبار را از رسانه‌های رسمی و سایت پلیس پیگیری کنند چون عده‌ای درصدد هستند تا القا کنند در جامعه ناامنی وجود دارد.

وی افزود: آمار و ارقام نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که در نیروی انتظامی شهرستان کارشده ولی عده‌ای می‌خواهند به وجهه نیروی انتظامی خدشه وارد کنند.

فرمانده فراجا نهاوند اظهار داشت: کلاه‌برداری اینترنتی با کارت‌های بانکی زیاد شده که عموماً هم توسط افراد غیربومی در شهرستان اتفاق افتاده که باید مراقب بود و از مراکز معتبر خرید کرد و اطلاعات کارت‌بانکی خود را در اختیار کسی قرار نداد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات همکاران انتظامی شهرستان و تمجید از تلاش مخلصانه و شبانه‌روزی آنان در راستای برقراری و ارتقا نظم و امنیت پایدار جامعه از شهروندان محترم و اقشار مختلف جامعه درخواست کرد که با در نظر گرفتن شاخصه‌های مشارکت در جامعه همواره در ایجاد و تولید امنیت اجتماعی همکاری لازم با پلیس را داشته باشند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199738
  • دیدگاه‌ها برای ثبت ۱۶ هزار تماس شهروندان نهاوندی با تلفن ۱۱۰ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.