• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

تیم ‎داری حرفه ‎ای، به‌صلاح سازمان فرهنگی شهرداری نیست/پیشنهاد شکل‌گیری سازمان مستقل ورزشی در شهرداری

  • کد خبر : 128047
  • 20 شهریور 1400 - 9:05
تیم ‎داری حرفه ‎ای، به‌صلاح سازمان فرهنگی شهرداری نیست/پیشنهاد شکل‌گیری سازمان مستقل ورزشی در شهرداری

مرتضی کرباسیان صراحتاً اعلام کرد: تیم‌داری حرفه‌ای به صلاح سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری همدان نیست. به گزارش عصرهمدان؛ مرتضی کرباسیان، رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در بیست‌ویکمین صحن شورا با اعلام مخالفت خود با تیم‌داری حرفه‌ای شهرداری، گفت: پرداختن به امور تیم‌داری حرفه‌ای بسیار وقت‌گیر و پیچیده […]

مرتضی کرباسیان صراحتاً اعلام کرد: تیم‌داری حرفه‌ای به صلاح سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری همدان نیست.

به گزارش عصرهمدان؛ مرتضی کرباسیان، رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در بیست‌ویکمین صحن شورا با اعلام مخالفت خود با تیم‌داری حرفه‌ای شهرداری، گفت: پرداختن به امور تیم‌داری حرفه‌ای بسیار وقت‌گیر و پیچیده است؛ از این‌رو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از تمام امور غیرورزشی خود باز خواهد ماند.

کرباسیان با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان به جز ورزش، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری هم مسئولیت دارد؛ ادامه داد: حوزه تیم‌داری در رشته ورزشی فوتبال هم پیچیده است؛ از این‌رو تمامی نیروهای انسانی این سازمان درگیر حوزه تیم‌داری می‎شوند که موجب تعطیلی دیگر مأموریت‌های سازمان خواهد شد و به صلاح این مجموعه فرهنگی نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه کاملاًً مخالف تیم‌داری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان هستم؛ در حالی‌که باید تیم‌داری را به‌ سمت‌وسوی ورزش محلات و شهروندی سوق دهیم؛ معتقد است: اگر تیم‌داری حرفه‌ای، کار شهرداری نیست، انجام نشود؛ اما اگر این اقدام ورزشی خلاف قوانین و مقررات بالادستی نباشد، باز هم اجرای آن به صلاح سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیست؛ زیرا در شرایط فعلی با نبود منابع درآمدی، دست و پنجه نرم می‌کند.

کرباسیان در این زمینه پیشنهاد داد: تأمین منابع مالی تیم‌داری حرفه‌ای به مناطق برخوردار یا سازمان‌های درآمدزا شهرداری سپرده و یا باشگاه مستقل شهرداری تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید رابطه منطقی بین بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با بودجه ورزش تنظیم شود؛ عنوان کرد: منع قانونی به‌دلیل محدودیت منابع مالی، مانع تیم‌داری شهرداری خواهد شد؛ از این‌رو باید ورزش‌های همگانی و شهروندی را گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان تأکید کرد: شایسته است شورای اسلامی شهر و مدیریت‌شهری به تمامی وظایف فرهنگی، اجتماعی؛ ورزشی و گردشگری سازمان، توجه یکسان و عادلانه داشته باشد.

کرباسیان افزود: باید تنظیم عادلانه بودجه سالانه برای بخش‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در نظر گرفته شود تا اقدامات مناسبی در راستای شکوفایی تمامی استعدادهای جوانان و نوجوانان شهر همدان در تمامی زمینه‌های مختلف صورت پذیرد.

وی پیشنهاد داد: در صورت صلاحدید و تصویب شورای شهر و همچنین تأیید مراجع بالادستی، به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز تقویت حوزه ورزشی، سازمان مستقل ورزشی یا باشگاه ورزشی در شهرداری شکل گیرد تا سازمان فرهنگی شهرداری به امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خود بپردازد.

کرباسیان همچنین توضیح داد: یکی از دلایل اصلی ما برای مخالفت با تیم‌داری حرفه‌ای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، کاهش درآمدهای سازمان در مواجهه با بحران کرونا بوده است؛ به‌طور استخر شهدای شهرداری، باشگاه ورزشی شهرداری و باشگاه‌های شهید مدنی و شاهد هم تعطیل هستند، از این‌رو سازمان فرهنگی شهرداری هیچگونه منبع درآمدی در ۲ سال گذشته نداشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=128047
  • دیدگاه‌ها برای تیم ‎داری حرفه ‎ای، به‌صلاح سازمان فرهنگی شهرداری نیست/پیشنهاد شکل‌گیری سازمان مستقل ورزشی در شهرداری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.