• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

توییت بی‌شرمانه آلمانی‌ها در سالروز بمباران شیمیایی سردشت

  • کد خبر : 188582
  • 09 تیر 1402 - 12:03
توییت بی‌شرمانه آلمانی‌ها در سالروز بمباران شیمیایی سردشت
سفارت آلمان برای همه‌ کسانی که «عیدقربان» را جشن می‌گیرند، در توییتی عیدی پر از صلح و صفا آرزو دارد؛ این در حالی است که هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط نیروهای عراقی است؛ بمبارانی که آلمانی ها سلاح های شیمیایی آن را تهیه و در اختیار عراقی ها قرار داده بودند.

به گزارش عصر همدان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا؛ سفارت آلمان برای همه‌ی کسانی که «عیدقربان» را جشن می‌گیرند، در توییتی عیدی پر از صلح و صفا آرزو دارد؛ این توییت سفارت آلمان در حالی در فضای مجازی دست به دست می شود که هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت (آذربایجان غربی) توسط نیروهای عراقی در سال ۶۶ است؛ بمبارانی که آلمانی ها سلاح های شیمیایی آن را تهیه و در اختیار عراقی ها قرار داده بودند و حالا در سالروز همان واقعه، به صورت وقیحانه و بی شرمانه برای ما آرزوی صلح و صفا دارند.

در آن واقعه جانسوز و هولناک چهار نقطه پر از ازدحام شهر سردشت توسط هواپیماهای عراقی بمباران می شود و در این حمله، ۱۱۰ نفر از شهروندان بی گناه کشته و نزدیک به ۸ هزار نفر مورد آسیب های شدید گازهای شیمیایی قرار می گیرند.
اعتراف خود آلمانی ها برای تهیه سلاح های شیمیایی عراق
با وجود ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط سازمان ملل، در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، به طور مکرر این سلاح‌ها توسط این رژیم مورد استفاده قرار می‌گرفت. اکنون روشن شده است دولت های غربی که به طور همه جانبه از رژیم بعث حمایت می‌کردند، در تجهیز شیمیایی عراق نقش فعالی داشتند.
از جمله کشورهایی که در کنار دیگر کشورها مثل آمریکا، فرانسه و انگلیس به تجهیز رژیم بعث پرداخته بود، آلمان بود که حتی رسانه‌ها و برخی مقامات آلمان هم به آن اعتراف کردند.

 

مجله «اشپیگل» چاپ آلمان ذیل یکی از گزارش‌های خود درباره جزئیات تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی توسط آلمان نوشت: یک عراقی به نام علی قاضی گرفتار زندان صدام می‌شود که با وساطت رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه آلمان از مرگ نجات پیدا می‌کند. پس از بازگشتش به آلمان با همکاری یک افسر عضو سازمان ضدجاسوسی آلمان غربی، ترتیب صدور یک کارخانه تهیه سلاح‌های شیمیائی به عراق داده می‌شود.

به گزارش «اشپیگل» علی قاضی پس از بازگشت به آلمان بلافاصله با کمک یک عضو ارتش سازمان ضدجاسوسی آلمان در شهر هامبورگ شرکت صادرات و واردات تأسیس می‌کند و از طریق این‌ شرکت از «کنسرن معروف فورستای آلمان» وسائل یک کارخانه بزرگ تولید اسلحه شیمیایی را خریداری می‌کند. این کارخانه قادر است سالانه یک میلیون و هفتصد و شصت هزار تن مواد شیمیایی را به گازهای کشنده خردل و تابون مبدل سازد. بنابر این گزارش، صدور و حمل چنین کارخانه عظیمی به یک‌باره صورت نگرفته بلکه در قطعات و دفعات متعدد به واسطه ترکیه به عراق صادر می‌شد.

مجله «اشپیگل» در گزارش دیگری نوشت: اینک در عراق در «سلمان پاک» در ساحل رودخانه دجله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تهیه گاز شیمیایی قرار دارد. در شهر «فلوجا» مواد خام اولیه تهیه می‌شود و بالاخره در شهر «سامره» گازهای خردل و گاز عصبی تابون به‌طور انبوه تولید می‌شود. بنابر این گزارش در هر سه شهر، شرکت‌های مختلف آلمان غربی حضور داشته و در ساختمان و تکمیل این کارخانه از آزمایشگاه تا تولید انبوه سهیم بوده‌اند.

بنابر گزارش همین مجله، اطلاعات تحقیقات محرمانه حاکی از آن است که تأسیسات شیمیایی ساخته شده توسط شرکت‌های آلمانی در سامره عراق اخیرا موفق به تولید مواد شیمیایی بسیار مرگ‌بار تابون و لاست هم شده‌اند. کارشناسان آلمانی همچنین متوجه شده‌اند که سه کارخانه فروخته شده آلمانی به عراق قادر به تولید اسید سیائیدریک غلیظ و فشرده است.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188582
  • دیدگاه‌ها برای توییت بی‌شرمانه آلمانی‌ها در سالروز بمباران شیمیایی سردشت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.