• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

تولید علم صرفا تولید مقاله نیست، بلکه حرف نو زدن است/همدان، سرزمین تجلی عارفان و دانشمندان بزرگ/استاد تراز انقلاب، حکیم تر است

  • کد خبر : 156317
  • 02 تیر 1401 - 12:27
تولید علم صرفا تولید مقاله نیست، بلکه حرف نو زدن است/همدان، سرزمین تجلی عارفان و دانشمندان بزرگ/استاد تراز انقلاب، حکیم تر است

اجلاسیه بسیج اساتید استان همدان با حضور اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و لشکری ضبح امروز در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد. رضاحاصلی -به گزارش عصرهمدان؛ اجلاسیه بسیج اساتید استان همدان با حضور اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و لشکری ضبح امروز در دانشگاه بوعلی […]

اجلاسیه بسیج اساتید استان همدان با حضور اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و لشکری ضبح امروز در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

رضاحاصلی -به گزارش عصرهمدان؛ اجلاسیه بسیج اساتید استان همدان با حضور اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و لشکری ضبح امروز در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این مراسم حسن رحیمی روشن، رئیس بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه هم اکنون اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، گفت؛ اساتید باید نور معرفت را بر زوایای تاریکی که در گوشه و کنار جهان در حال رخ دادن است بتابانند.

رحیمی روشن  اظهار داشت: بسیج اساتید بعنوان شاخه ی شجره طیبه بسیج است که تعهد، تدین و مجاهدت را می طلبد و همچنین تولید کننده علم نافع است که نیاز اصلی کشور است.

وی افزود: نو آوری در ماهیت دانش از وظایف بسیج اساتید است؛ فرماندهان جنگ نرم و جهاد تبیین برای تاباندن نور معرفت بر زوایای تاریک اتفاقاتی که در گوشه و کنار دنیا در حال رخ دادن است.

رحیمی روشن تاکید کرد: این روزها برجام مطرح است؛ شبهه ای مطرح بود که اگر برجام بد است دولت جدید چرا می خواهد به برجام برگردد؟ برجام تعهد ۸ تا ۱۵ ساله ای را برای کشور ایجاد کرد که ایران باید بپذیرد.

وی گفت: جهاد تبیین برای استادی که به ایران پایبند است یکی از مهمترین وظایف است.

رحیمی روشن تاکید کرد: در صورت پذیرش چیزی که امریکا در برجام عنوان می کند ایران تمام دارایی های خود را از دست می دهد.

بسیج اساتید قوه محرکه در حرکت به سوی جامعه اسلامی

همچنین سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در این نشست گفت: تربیت و تخصص باید برای افراد تبیین شود و افراد توانایی اش را داشته باشند و نیروی متخصص باید آماده و مهیا باشد.

سردار مجیدی در جمع اساتید بسیجی گفت: همان طور که اشاره شد یکی از قشرهای اثر گذار اساتید هستند که نقش آفرین و موثر عمل می کنند.

وی افزود: امروز متعلق است به شهید چمران که مایه افتخار جمهوری اسلامی است؛ چرا که انقلاب چنین افرادی را پرورش داد و تعهد و تخصص او بی نظیر بود.

سردار مجیدی با بیان اینکه تخصص و تعهد دوبال یک استاد است، گفت؛ آینده متعلق به صالحین است و کشکمش بین حق و باطل در نهایت پیروزی حق است چرا که صالحین متولی زمین هستند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: برای تغییر سرنوشت مردم خودشان باید تلاش کنند و آینده به دست صالحین خواهد افتاد؛ باید نگریست که سهم ما برای جامعه صالحین تا چه اندازه است؟ وظیفه نخبگان امروز هدایت مردم به سوی جامعه اسلامی است و قوه محرکه باید بسیج اساتید باشد.

سردار مجیدی در انتها تاکید کرد: فرصت و تهدید و راهکارها باید توسط بسیج اساتید شناخته شود و نظام و تمدن اسلامی را با افق دور نگاه کنیم که می طلبد نگاه را از دانشگاه ها فراتر ببریم.

استاد تراز انقلابی باید در مسیر حکمرانی اسلامی قدم بزند و قدم برادرد

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، محقق علوم دینی، استاد دانشگاه و نظریه پرداز فرهنگی نیز در این جمع گفت: همدان سرزمین عارفان و دانشمندان بزرگی است که از این دیار ظهور و تجلی پیدا کردند.

وی افزود: استاد تراز انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تدوین شده و پیام اصلی آن دارای شاخصه هایی است و در این بیانیه اولین بار رهبر انقلاب نظریه ای برای انقلاب اسلامی بیان کردند. سه رکن نظام انقلابی سه شاخص برای استاد انقلاب اسلامی را بیان می کند که استاد باید رذایل و فضایل خود را بشناسد، استاد تزار انقلاب باید عالم تر باشد.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: همیشه باید دنبال دانستن بود، و در منظومه فکری اسلامی عقل حتی از توحید مهم تر است که چهار ساحت دارد یکی عقل نظری، دومی عقل عملی درک بایدها و نبایدهاست و عقل معاش تدبیرگر و برنامه ریز و چهارم عقل معاد است یعنی عقل آخرت اندیش، اینکه انسان آخرت خود را بشناسد و مدنظر داشته باشد.

این محقق علوم دینی گفت: عقل اسلام در این است که هر کسی هر چهار عقل را جمع کند اولوالالباب یعنی خردمند است و خداوند به او حکمت می دهد، استاد تراز انقلاب باید حکیم تر باشد.

وی گفت: خودسازی در بیانیه گام دوم خودسازی عقلی و معنوی است و یک استاد هر چه مقاله و تحقیق انجام داده باید ببیند چه اندازه گره باز کرده است؟

نظریه پرداز فرهنگی تصریح کرد: شاخص قرآن علم و عقل وحمکت است و خودسازی سلوکی و معنوی است.

حجت الاسلام خسروپناه در پایان تاکید کرد: شاخص دیگر برای اساتید تراز انقلاب، این است که بتواند در مسیر حکمرانی اسلام قدم بزند و قدم برادرد.

انتهای پیام/ح

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=156317
  • دیدگاه‌ها برای تولید علم صرفا تولید مقاله نیست، بلکه حرف نو زدن است/همدان، سرزمین تجلی عارفان و دانشمندان بزرگ/استاد تراز انقلاب، حکیم تر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.