• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

تولید روزانه ۸ تن شیر خام و ۴۰ تن گوشت قرمز در یک دامداری صنعتی

  • کد خبر : 39339
  • 05 دی 1398 - 12:17
تولید روزانه ۸ تن شیر خام و ۴۰ تن گوشت قرمز در یک دامداری صنعتی

مدیر مجتمع یک دامداری با اشاره بر اینکه در این واحد گاوداری روزانه ۸ تن شیر تولید می شود گفت: روند افزایش سالانه تولید شیر در این دامداری مطلوب است چراکه گله این گاوداری یکی از برترین ژن های کشور محسوب می شود. به گزارش عصر همدان، یک واحد گاوداری از دهه ۶۰ در حال […]

مدیر مجتمع یک دامداری با اشاره بر اینکه در این واحد گاوداری روزانه ۸ تن شیر تولید می شود گفت: روند افزایش سالانه تولید شیر در این دامداری مطلوب است چراکه گله این گاوداری یکی از برترین ژن های کشور محسوب می شود.

به گزارش عصر همدان، یک واحد گاوداری از دهه ۶۰ در حال فعالیت در شهرستان همدان است و یکی از واحدهای موفق در انجام فعالیت های علمی علاوه بر فعالیت اقتصادی است که با استفاده از طرح DHI و نصب نرم افزارهای به روز و پیشرفته این دامداری را از لحاظ اصلاح نژاد و مدیریت تغذیه جزو دامداری های پیشرفته استان و کشور قرار داده است.

عباس اصلاًنی مدیر این مجتمع کشاورزی دامداری گفت: این دامداری یک واحد گاو شیری ۳۰۰ راسی است که کل گله بالغ بر ۷۰۰ راس است.

مدیر مجتمع دامداری با اشاره بر اینکه این واحد گاوداری از سال ۶۸ به شکل کاملاًً صنعتی با ۱۰ راس گاو شروع به فعالیت کرده است ادامه داد: در کنار مجتمع دامپروری نیز مزرعه ۲۰۰ هکتاری از علوفه برای تامین علوفه دام وجود دارد.

اصلاًنی با بیان این که قیمت پایین گوشت قرمز و شیر، واحدهای صنعتی را با ضرر و زیان مواجه کرده است خاطرنشان کرد: امروز گوشت را از ما کیلویی ۴۸ هزار تومان خریداری می کنند در حالی که برای رسیدن به قیمت ایده آل باید گوشت با افزایش قیمت به کیلویی ۱۵۰ هزار تومان برای تامین هزینه ها برسد.

وی با اشاره بر اینکه در این واحد گاوداری روزانه ۸ تن شیر تولید می شود گفت: روند افزایش سالانه تولید شیر در این دامداری مطلوب است چراکه گله این گاوداری یکی از برترین ژن های کشور محسوب می شود.

احیای ۱۲ واحد تولیدی غیر فعال در همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در ادامه این بازدید اظهار کرد: این گاوداری تحت پوشش یک برنامه و طرح DHI است که توسط این نرم افزار مشخصات و دوره شیردهی و کنترل دام در این برنامه در هر دوره به ثبت می رسد.

حسین فضلی با اشاره براینکه تولیدات این دامداری صنعتی روزانه ۸ تن شیر، سالانه ۴۰ تن گوشت قرمز است افزود: پرورش در طول سال ۱۲۰ راس تلیسه است و این واحد گاوداری توانسته برای ۱۵ نفر به صورت دائم و ۵ نفر به صورت غیر دائم شغل ایجاد کند.

فضلی در خصوص احیای واحدهای تولیدی شهرستان همدان گفت: در سطح شهرستان ۱۲ واحد غیر فعال داشتیم که دوباره احیا شده و از این تعداد ۹ واحد دامی است.

وی با بیان اینکه با احیای دوباره واحدها ۱۶ تن به شیر تولیدی و ۱۵۰ تن گوشت قرمز اضافه شده تصریح کرد: در بخش اشتغال نیز برای ۷۶ نفر شغل ایجاد شده است و تعدادی از واحدها پس از ۷ سال رکود دوباره به جرگه تولید بازگشته اند و ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

 

برنامه تولید ۳۷۰ هزار تن شیر تا پایان امسال در استان همدان

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه همدان از استان های مطرح در تولید شیر خام و گوشت قرمز است بیان کرد: هم اکنون ۳۷۰ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک در واحدهای صنعتی و روستایی استان وجود دارد.

محمد نظرپور افزود: ۳۶۰ واحد پرورش گاو شیری در استان با ظرفیت ۲۷ هزار راس دام مولد و ۲۷۵ واحد پرورش گوساله پروری با ظرفیت ۲۹ هزار راس وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید شیر در سال گذشته ۳۶۰ هزار تن بوده است گفت: امسال این میزان تولید طبق برنامه باید به ۳۷۰ هزار تن تا پایان سال برسد.

نظرپور ادامه داد: هویت گذاری دام ها از ابتدای امسال آغاز شده و قرار است تا پایان سال هویت گذاری دام های سبک به پایان برسد.

وی در خصوص واحدهای صنعتی در دست اقدام و پیگیری در استان خاطرنشان کرد: در شهرستان رزن یک واحد ۶ هزار راسی مولد و در شهرستان ملایر یک واحد ۳ هزار راسی در دست اقدام است.

نظرپور اضافه کرد: یک واحد ۳ هزار راسی در اسدآباد و یک واحد ۳ هزار راسی دیگر در قهاوند نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=39339
  • دیدگاه‌ها برای تولید روزانه ۸ تن شیر خام و ۴۰ تن گوشت قرمز در یک دامداری صنعتی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.