• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

توسعه فرهنگ موکب‌داری در ایران؛ راه‌حلی برای حل مشکلات زوار امام حسین(ع)

  • کد خبر : 195757
  • 11 شهریور 1402 - 9:04
توسعه فرهنگ موکب‌داری در ایران؛ راه‌حلی برای حل مشکلات زوار امام حسین(ع)
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که فرهنگ موکب‌داری از کشور عراق به دیگر کشورها، از جمله ایران انتقال داده شده است، اگر این کار توسعه پیدا کرده و در بین مردم فراگیر شود خیلی از مشکلات زوار حل خواهد شد.

احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص حضور مردمی موکب‌های اربعین، گفت: مردم در طول چند سال گذشته که بحث اربعین پیش آمده است با جان و دل پای کار آمده‌اند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه فشارهای اقتصادی تأثیری در اراده مردم برای ایجاد موکب‌های حسینی نداشته، عنوان کرد: به هر حال مردم با کم و کسری که در مسیر بوده موکب‌هایی را ایجاد کرده و در مسیر رفت و برگشت زائر فعالیت می‌کنند، در واقع آنان با وجود مسائل اقتصادی موجود، موکب‌ها را تعطیل نکرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که باید این موکب‌ها را به صورت مردمی‌تر توسعه دهیم، گفت: خانواده‌ها نیز می‌توانند در کنار موکب‌ها پای کار آمده و فعالیت کنند.

فلاحی یادآور شد: اگر این فرهنگی که در مسیر نجف و کربلا در ایام منتهی به اربعین در بین همه توسعه پیدا کرده و مردم ما هم مانند مردم عراق که در خانه‌های خود پذیرای زائران امام حسین علیه‌السلام باشند هم به موکب‌ها فشار کمتری وارد می‌شود و هم اینکه دسترسی به خدمات برای زائران آسان‌تر صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این سال‌ها که همه شاهد استقبال بی‌نظیر مردم از جای‌جای جهان برای شرکت در این راهپیمایی عظیم و پرشکوه هستیم، یکی از دلایل اصلی آن فراهم کردن فضا برای اسکان و تهیه ملزومات سفر برای جمعیت میلیون‌ها نفر، توسط خیلی عظیمی از مردم عراق است.

وی بیان کرد: با وجود مسائل اقتصادی موجود در منطقه، جمع کثیری از مردم در این همایش گسترده حسینی بدون هیچ کم و کسری شرکت کرده و خوشبختانه هیچ کس احساس کمبودی در میزان امکانات و خدمات رسانی در این مسیر نکرده است.

فلاحی تأکید کرد: واقعیت این است که فرهنگ موکب‌داری از کشور عراق به دیگر کشورها، از جمله ایران انتقال داده شده است، که اگر این کار توسعه پیدا کرده و در بین مردم فراگیر شود، خیلی از مشکلات زائران حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195757
  • دیدگاه‌ها برای توسعه فرهنگ موکب‌داری در ایران؛ راه‌حلی برای حل مشکلات زوار امام حسین(ع) بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.