• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
نماینده ولی‌فقیه در همدان تاکید کرد:

توسعه رفتار کریمانه در جامعه

  • کد خبر : 213396
  • 07 فروردین 1403 - 20:46
توسعه رفتار کریمانه در جامعه
نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه امام حسن مجتبی علیه‌السلام تجلی مصداق این آیات شریفه بوده، گفت؛ امروزه جامعه ما نیاز دارد که رفتارهای کریمانه را توسعه داد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ با عرض تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و میلاد باسعادت سبط الاکبر امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، اظهار کرد: ائمه بزرگوار ما هرکدام یک ویژگی‌ها و برجستگی‌هایی دارند.

او با بیان اینکه امام حسن مجتبی علیه‌السلام در تاریخ به کریم اهل‌بیت و سفره‌دار بودن در شهر مدینه معروف بوده، ابراز کرد: با توجه به شرایط حاکم بر آن روزگار، این امام بزرگوار واقعاً کریم بوده و رفتارهایی مبتنی بر کرامت داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان در ادامه افزود: روایت‌های فراوانی در مورد نوع تعامل این امام کریم با دیگران، علی‌الخصوص با کسانی که گرفتاری اقتصادی داشته‌اند مطرح شده است.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به تنصیف اموال این شخصیت والا و بزرگوار توسط خود، بیان کرد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام نصف اموال خود را در اختیار فقرای آن‌ روز جامعه قرار می‌دادند. در واقع این خصوصیت به آیاتی از قرآن کریم و توصیف خدای متعال در مورد مومنان برمی‌گردد که می‌فرماید: وَ الَّذِینَ فِی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ «۲۴» لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ «۲۵».

او با بیان اینکه امامان معصوم علیهماالسلام رفتارشان بر پایه کرامت بوده، خاطرنشان کرد: اینگونه نبوده که این بزرگواران گاهی یک کمکی را به محرومان بکنند، بلکه یک سهمی معلوم از اموال خود را برای فقرا و محرومان تعیین می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه امام حسن مجتبی علیه‌السلام تجلی مصداق این آیات شریفه بوده، گفت؛ امروزه جامعه ما نیاز دارد که رفتارهای کریمانه را توسعه داده، آن کسانی که مومن هستند و شرایط مالی مناسبی دارند، این نوع رفتارهای کریمانه را داشته باشند.

آیت‌الله شعبانی تصریح کرد: در جامعه نه‌تنها باید به محرومان کمک کنیم، بلکه باید رفتارمان با آنها کریمانه باشد. امیدواریم این روحیه امام حسن مجتبی علیه‌السلام که توجه به فقرا و کسانی که گرفتاری بوده‌اند افزایش پیدا کند و بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213396
  • دیدگاه‌ها برای توسعه رفتار کریمانه در جامعه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.