• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و صید

  • کد خبر : 197245
  • 22 شهریور 1402 - 8:23
سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و صید
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اولویت‌های بخش کشاورزی در این دوره، افزود: اولویت‌هایی که در این دوره در نظر گرفته‌ایم، سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات، صید و صیادی است، هیچ حوزه‌ای در کشور به اندازه این صنعت فرصت سرمایه‌گذاری را ندارد.

به گزارش عصر همدان؛ محمدعلی نیکبخت، بعدازظهر سه شنبه در حاشیه نشست با کشاورزان در همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولیدکنندگان در بخش کشاورزی مسئولیت مهم، خطیر و بزرگی را دارند، تصریح کرد: این مسئولیت، امنیت غذایی و  تامین غذای سالم، مناسب و در دسترس برای هموطنان است.

وی افزود: من هم بعنوان وزیر کشاورزی در کنار شما هستم و سعی  می‌کنم پشتیبان و حامی خوبی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی باشم.

وزیر کشاورزی با تاکید بر اینکه معیشت مردم در درجه اول در دستور کار دولت قرار بگیرد، عنوان کرد:  باید در زمینه تولید به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنیم، هم بخاطر اینکه مقلدش هستیم و هم اینکه قانوناً شخص اول مملکت است، پس موظفیم در این مسیر حرکت کنیم.

نیکبخت با اشاره به توصیه‌های ریاست جمهوری که توجه ویژه به تولید داخل و تولید کننده دارند، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات، برای تامین نیاز بازار و مصرف کنندگان، باید نگاه ویژه‌ای به تولید داخل داشته باشیم.

وزیر کشاورزی اضافه کرد: در صورت وجود نقصان اقلام اساسی، واردات با رعایت ملاحظات به تولید داخل، که خللی در آن وارد نشود، بلا مانع است.

این مقام مسئول تاکید کرد: استان همدان با وجود اینکه هیچ صنعت و  فعالیتی جز کشاورزی ندارد،  فقط ۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی دولتی را به بخش کشاورزی  تخصیص داده است.

سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و صید

وی با بیان اولویت‌های بخش کشاورزی در این دوره، افزود: اولویت‌هایی که در این دوره در نظر گرفته‌ایم، سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات، صید و صیادی است، هیچ حوزه‌ای در کشور به اندازه این صنعت فرصت سرمایه‌گذاری را ندارد.

نیکبخت اضافه کرد: اولویت بعدی،  فعالیت و توجه به صنایع تبدیلی است، برای اینکه کشاورز بتواند بدون دغدغه به تولید بپردازد، توجه به صنعت خیلی مهم است که متاسفانه در اینجا هم عقب‌ماندگی داریم.

وزیر کشاورزی با بیان اولویت بعدی، افزود: توجه به سرمایه‌گذاری در دام و طیور بسیار مهم است و حتماً باید  برای جمعیت بزرگ جمهوری اسلامی، در این زمینه تولید داخلی داشته و با وجود همه سختی‌ها تولید داخل را بالا ببریم.

وی در ارتباط با بخش‌های زیر ساختی، توجه به پروژه‌های آبخیزداری و طرح‌های کوچک تامین آب را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه این بخش امروزه حال و روز خوشی ندارد، در این طرح‌های کوچک مردم خودشان هم می‌توانند مشارکت کنند.

نیکبخت خاطرنشان کرد: بهره‌برادری و مشارکت بخش خصوصی در ساخت سازه‌های کوچک، هم جلوی فرسایش خاک را می‌گیرد، هم سیلاب را کنترل کرده و هم تغذیه منابع آب را انجام خواهد داد.

 مشاوران را از بین تولید کنندگان انتخاب کنید

نماینده ولی فقیه گفت: مسئولین کشور مشاورین را از خود تولیدکننده‌هایی داشته باشند که در سطح ملی وجود دارد.

آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در همدان در حاشیه حضور وزیر در نشست با کشاورزان در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی، عنوان کرد: صحبت‌هایی که امروز تولید کنندگان عنوان کردند بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که من درباره تولید و کشاورزی خواهم گفت را تولید کنندگان عمیق‌تر درک کرده، و بهتر می‌توانند مشکلات خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه صحبت در هر حوزه‌ای نیاز به تخصص ویژه در آن زمینه است، افزود: اگر بنده در این رابطه صحبتی داشته باشم، قطعاً با واسطه خواهد بود. شعبانی خاطرنشان کرد:  تولیدکنندگان و آن کسی که تولید کننده است و واقعاً تلاش می‌کند، در حوزه کشاورزی دارای تخصص است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه وزارت‌خانه‌ها از این تولید کنندگان بعنوان مشاور استفاده کنند، گفت: در عرصه کشاورزی و اقتصاد گاهی اوقات در برخی موارد ، ممکن است دچار بعضی از فضاهای انتزاعی شویم.

وی افزود: چه اشکالی دارد که در کشور مشاورین را از خود تولیدکننده‌هایی داشته باشیم که در سطح ملی وجود دارند.

شعبانی در پایان، وقت سخنرانی خود را به تولیدکننده‌ها داد و اذعان داشت: خود تولیدکننده‌گان بهتر می‌توانند مسائل خود را با مسئولین در میان بگذارند.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197245
  • دیدگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و صید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.