• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

تنها یک خودرو در استقبال حجاج کفایت می‌کند/ دوم مردادماه تعداد پرواز حجاج به حداکثر می‌رسد

  • کد خبر : 191054
  • 01 مرداد 1402 - 11:51
تنها یک خودرو در استقبال حجاج کفایت می‌کند/ دوم مردادماه تعداد پرواز حجاج به حداکثر می‌رسد
مدير فرودگاه همدان گفت: تنها یک خودرو در استقبال حجاج کفایت می‌کند و در دوم مردادماه تعداد پرواز حجاج به حداکثر می‌رسد که کاهش حضور استقبال‌ کنندگان حجاج در فرودگاه ضرورت دارد.

علی اصغر جهانگیری معز مدیر فرودگاه همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: ازدحام و ترافیک در استقبال از حجاج همدانی به علت تمام پروازهایی است که بدون وقفه تاخیرمی خورند و تا زمانی که پرواز نمی کنند فرودگاه مدینه اطلاع رسانی درستی ارائه نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه اما تمام افرادی که اعتراض می کنند بدون استثنا همه اطلاع دارند که زائر چه زمانی پرواز می کند و از زمان رسیدن آن کاملاًًً اطلاع دارند گفت: همه زائران تماس دقیقه ای با خانواده های خود دارند و از زمان پرواز زائر خود اطلاع دارند.

 

جهانگیری معز افزود: بارها و بارها توسط فرودگاه اعلام شد که روز شنبه ۳۱ تیرماه و دوشنبه ۲ مردادماه صدر در صد ترافیک داریم و همدانی ها تا جایی که می توانند در فرودگاه حضور پیدا نکنند، چرا که مراسم استقبال را به درب منزل ببرند و فقط یک ماشین برای بردن حاجی تشریف بیاورند.

 

مدیر فرودگاه همدان بیان کرد: بعد از این همه اطلاع رسانی شاهد بچه های دو ساله گم شده زیادی در فرودگاه بودیم که اصلاً چه نیازی به حضور خردسالان در مراسم استقبال وجود دارد؟

 

وی ادامه داد: در دوشنبه دوم مردادماه ۵ پرواز داریم و شنبه ۳ پرواز داشتیم که همزمانی پروازها باعث ترافیک شد.

 

گره ترافیکی به هیچ وجه بازشدنی نبود

 

جهانگیری معز گفت: حضور خانواده ها در فرودگاه باعث ترافیک شد و باعث شد خدمات خوبی ارائه نشود، لذا از خانواده ها خواهشمندیم حداقل حضور را داشته باشند

 

وی افزود: زمانی که پرواز از مدینه بلند می شود دو ساعت و نیم بعد در همدان می نشیند، و افرادی از کردستان حضور دارند که چادر زدند و در فرودگاه مستقر هستند.

 

مدیر فرودگاه همدان گفت: با پلیس راهور و فرماندار جلسه ای گذاشتیم و برای روز دوشنبه تاکید داریم به علت ۵ پرواز حداقل حضور را در فرودگاه داشته باشند.

 

وی افزود: ترافیک بسیار سنگین در میدان فرودگاه به دلیل سو مدیریت فاحش در اطلاع رسانی پروازهای حجاج از سوی فرودگاه همدان و سازمان حج و زیارت استقبال کنندگان از حجاج که در چند پرواز باتاخیر در فرودگاه حضور به هم رسانده بودند ، با این حجم از ترافیک مواجه شده اند.

 

جهانگیری گفت: یکی از مهمترین معضلات وجود نمایشگاه ساختمانی بود  چرا که معمولا روزهای آخر نمایشگاه شلوغ ترین روزهاست و میدان فرودگا ظرفیت این میزان تردد و وسایل نقلیه را ندارد.

 

گفتنی است: در گزارشات میدانی خبرنگاران این پایگاه خبری اطلاعات پرواز فرودگاه وتلفن و سایت کلا تعطیل است.

 

در یک روز چهار تا پرواز بوده با فاصله های زمانی حدود دو ساعته که وقتی همه با هم تاخیر دارند ، عملا ازدحام وحشتناک رخ می دهد در فرودگاه نه سرویس بهداشتی نه آب خوردن و نه هیچ امکانات رفاهی دیگر . اخذ هزینه ورودیه از خودروها بدون ارایه خدمات مسدود کردن سالن های ترانزیت و برخورد نامناسب انتظامی و….

 

ترافیک بسیار سنگین در میدان فرودگاه به دلیل سو مدیریت فاحش در اطلاع رسانی پروازهای حجاج از سوی فرودگاه همدان و سازمان حج و زیارت استقبال کنندگان از حجاج که در چند پرواز باتاخیر در فرودگاه حضور به هم رسانده بودند ، با این حجم از ترافیک مواجه شده اند.

 

یکی از مهمترین معضلات وجود نمایشگاه ساختمانی بود که روز آخر بود، معمولا روزهای آخر نمایشگاه شلوغ ترین روزهاست و میدان فرودگا ظرفیت این میزان تردد و وسایل نقلیه را ندارد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191054
  • دیدگاه‌ها برای تنها یک خودرو در استقبال حجاج کفایت می‌کند/ دوم مردادماه تعداد پرواز حجاج به حداکثر می‌رسد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.