• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

تمهیدات فرماندار تویسرکان برای مقابله با تنش آبی/از مسدود شدن چاه های غیرمجاز تا ممنوعیت کشت دوم و برخورد با متخلفان

  • کد خبر : 164507
  • 15 شهریور 1401 - 8:38
تمهیدات فرماندار تویسرکان برای مقابله با تنش آبی/از مسدود شدن چاه های غیرمجاز تا ممنوعیت کشت دوم و برخورد با متخلفان

فرماندار تویسرکان گفت: باید برای جلوگیری از تنش آبی در شهرستان، تمهیدات لازم اندیشیده شود و مسدود شدن چاه های غیرمجاز و ممنوعیت کشت دوم از جمله این برنامه هاست. حسین افشار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به بازدید سه ساعته خود به همراه دادستان تویسرکان از چاه های تامین آب شرب، ایستگاه […]

فرماندار تویسرکان گفت: باید برای جلوگیری از تنش آبی در شهرستان، تمهیدات لازم اندیشیده شود و مسدود شدن چاه های غیرمجاز و ممنوعیت کشت دوم از جمله این برنامه هاست.

حسین افشار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به بازدید سه ساعته خود به همراه دادستان تویسرکان از چاه های تامین آب شرب، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و سد سرابی، گفت: در این بازدید بررسی میزان آبدهی و حجم ذخیره آب در دستور کار قرار گرفت تا با تحلیل جوانب مختلف، تمهیدات لازم برای جلوگیری از تنش آبی در شهرستان اندیشیده شود.

وی سلامت و کیفیت مناسب آب را اولویت در حوزه آبرسانی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به محتمل بودن تداوم کاهش بارندگی‌ها در پاییز و زمستان سال جاری نسبت به دوران بلند مدت، از هم اینک باید تمام شرایط پیش رو را برآورد کرد که گرفتار در بحران کم آبی و یا بی آبی نشویم.

فرماندار تویسرکان افزود: باید تمام ظرفیت‌های تامین آب به ویژه آب شرب بررسی و در مدار تولید قرار گیرد.

افشاری در حوزه مدیریت آب و برخورد با سودجویان در این بخش، نیز گفت: در سال های گذشته حفر چاه های غیر مجاز خود به عنوان یکی از معضلاتی بود که چندان مورد توجه قرار نداشت، اما اینک با هماهنگی فرمانداری و دادستانی مقرر شده تا چاه های غیرمجاز به ویژه چاه های غیرمجاز در نزدیکی منابع آبی مسدود شود.

وی همچنین ممنوعیت قانونی هرگونه کشت دوم محصولات کشاورزی را یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری در ایجاد تنش آبی دانست و تصریح کرد: در این خصوص اکیدا دستور داده شده تا با متخلفان برخورد جدی شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=164507
  • دیدگاه‌ها برای تمهیدات فرماندار تویسرکان برای مقابله با تنش آبی/از مسدود شدن چاه های غیرمجاز تا ممنوعیت کشت دوم و برخورد با متخلفان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.