• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
نماینده ولی فقیه در همدان تاکید کرد؛

تمرکز زدایی از مرکز و دادن اختیارات به استان‌ها

  • کد خبر : 206048
  • 10 آذر 1402 - 19:33
تمرکز زدایی از مرکز و دادن اختیارات به استان‌ها
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: یکی از شئون مردمی بودن دولت‌ها، استقرار وزرا در استان‌هاست، نباید مسئولیت‌ها در وزارتخانه‌ها تمرکز پیدا کرده و باید به استان‌ها اختیارات بیشتری داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تشکر از حضور دیوان عدالت ادارات در استان،ظهار کرد: این یک سفر تخصصی برای حل معضلات مردم بود.

او با بیان اینکه به بعضی از مسئولین در سطح ملی پیشنهادی می‌دهم که چند روزی را در استان‌ها مستقر شوند، عنوان کرد: ما در سطح استان مشکلاتی را داریم.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه مسئله طرح جامع شهر مدت‌هاست معطّل مانده، بیان کرد: مسئله مسکن، یکی از مشکلات اساسی شهر همدان است.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به ایستگاه راه آهن همدان، ایستگاه راه آهن در شان همشهری‌ها نبوده، مسئولین استانی هم انصافاً پیگیری می‌کنند، اما آنچه که مهم است بعضی از مشکلات در استان قابل حل نیست.

این خطیب جمعه با بیان اینکه یکی از شئون مردمی بودن، صرفاً حضور یک روزه وزرا در استان‌ها نیست، افزود: اگر وزرا در استان‌ها حضور داشته باشند و مسائل را در طی یک هفته بررسی کنند، مشکلات قابل حل می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در همدان اذعان داشت: یکی از شئون مردمی بودن، استقرار و وزرا در استان‌هاست، اگر مسئولی به استان بیاید ثمرات فراوانی دارد، این کار به عدالت نزدیک‌تر است و نباید مسئولیت‌ها در وزارتخانه‌ها تمرکز پیدا کند.

او ادامه داد: یکی دیگر از معضلاتی که ما داریم این است که اختیارات به استان‌ها داده نشده است،اختیارات در دست وزارتخانه‌هاست.

آیت‌الله شعبانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات حل مشکل بدست خود وزرات‌خانه‌هاست نه استان‌ها، بنابراین تمرکز زدایی از مرکز و دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها خیلی از مشکلات را حل می‌کند.

تدین، کارآمدی و شجاعت از ویژگی‌های نماینده طراز انقلاب است

فلسفه روز دانشجو استکبار‌ستیزی است

حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی امام جمعه موقت نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از یک نظر مهمترین و حساس‌ترین و موثرترین نهاد قانونی کشور است چون ریل گذاری و قانون گذاری و اداره کشور در این مجلس اتفاق می افتد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال اظهار داشت: انتخاباتی سالم و امن با مشارکت بالا و رقابتی همراه با رفاقت از مهمترین خصوصیات این انتخابات است که رعایت و اجرای این موارد خواسته رهبر معظم انقلاب از ما است.

امام جمعه موقت نهاوند افزود: ویژگی‌ خاص شهید آیت الله مدرس مرعوب نشدن ایشان در مقابل تهدیدها است و وی در مقابل همه تهدیدها ایستادگی می‌کرد و ترسی نداشت.

وی با اشاره به ویژگی نماینده طراز انقلاب اسلامی بیان داشت: تدین و اعتقاد به اصول و مبانی اسلام نکته اول، کارآمدی و عمل کننده به وظایف نکته دوم و نکته سوم دلسوز مردم و محرومان بودن و نکته چهارم این است که نماینده مردم باید شجاع و نترس باشد.

حجت الاسلام مولوی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دوازدهم آذر سالروز تصویب قانون جمهوری اساسی در سال ۵۸ افزود: این قانون به عنوان میثاق ملی، دینی و انقلابی ما باید مورد افتخار ما باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان و دانشگاهیان ما به فلسفه روز دانشجو که استکبارستیزی است، توجه کنند چون در ۱۶ آذر سال ۳۲ وقتی معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد دانشجویان به خاطر کودتای ۲۸ مرداد همان سال در مقابل او ایستادند و رژیم ستم‌شاهی دانشجویان را به گلوله بست و سه دانشجو را شهید کردند.

امام جمعه موقت نهاوند ادامه داد: دانشجویان سرمایه‌های عظیم و پر ارزش جامعه ما هستند و مسئولان از این دانشجویان آرمان‌گرا و همیشه در صحنه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند.
اصل تربیت دنیای غرب
غافل شدن از استمداد خداست

امام جمعه فامنین گفت: یکی از اصل‌های تربیتی که دنیای غرب و مادی گرایی از آن غافل است اصل دعا، توکل و استمداد از خداوند متعال می باشد . پدران و مادران از دعا کردن برای فرزندان خود غافل نشوید.

بع گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی 《آوای فامنین 》امام جمعه فامنین در خطبه دوم ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته اخیر یادآور شد: با گرامیداشت یاد عالم متدین و غیور امروز دهم آذرماه شهادت حضرت آیت الله سیدحسن مدرس می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری افزود: این شهید الگوی عملی، تدین، شجاعت برای نمایندگان می‌باشد و این روز را روز شورای اسلامی نام‌گذاری شده و حساس‌ترین نهاد قانون گذار کشور است.

وی تصریح کرد: اگر مجلس می‌خواهد در تراز اسلام باشد باید مجلسی باشد که مدرس پرور باشد و مجلس اگر بخواهد انقلابی بماند و ما باید نمایندگانی را به مجلس بفرستیم که هویت مدرس محوری خود را پرورش دهند.

وی بیان داشت: این شهید خصوصیات بارزی داشت و اگر نماینده‌ای به مجلس برود و از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد و فاقد سواد و معرفت لازم باشد به درد مجلس انقلابی نمی‌خورد.

غفاری در ادامه گفت: نمایندگان انقلابی برای اثبات انقلابی گری چهار شرط دارند که عبارتند از؛ اولین شرط تدین و پاینده بودن به اعتقادات دینی خود می‌باشد و اگر نماینده متدین باشد اهل خیانت، کوتاهی و سستی نیست و در جلسات حضور مؤثر و جریان ساز دارد و مسائل کلان کشور را بررسی می کند، دومین شرط کارآمدی او می‌باشد و ناامیدی نماینده نشانه ناکارآمدی او می باشد، سومین شرط دلسوزی به مردم محروم مناطق محروم و رأی دادن به مصوباتی که در مسیر محرومیت زدایی و توانمندسازی مناطق محروم کشور باشد و پاکدستی خود را حفظ کند و چهارمین شرط شجاعت در مقابل دشمن و قدرت‌های متکبر جهانی و پذیرش حرف حق نماینده می‌باشد.

وی عنوان کرد: حل نشد مشکلات شهرستان ضعف نظام نیست بلکه ضعف برخی مسئولین و نمایندگان است که نتوانسته یا نخواسته اند مشکلات را حل کنند و وضعیت بیمارستان، وضعیت منطقه ویژه اقتصادی که اخیرا کارهای خوبی شروع شده است و این مشکلات می شد در سال‌های قبل حل شود.

در پایان با گرامیداشت منزلت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ایام فاطمیه را به شهروندان شهرستان تسلیت گفت.
انتقاد امام جمعه اسدآباد از نماینده دولت در استان؛
وقتی نخبه و طراح تولید خودروی برقی در استان هست، چرا از خارج بیاید؟!

امام جمعه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه چندین سال یک نخبه استانی برای ایجاد کارخانه تولید و عرضه سه مدل خودروی برقی که هم بازار داخلی و هم خارجی دارد، از این اداره به آن اداره می‌رود و هنوز موفق نشده، گفت: اینکه تولیدکننده‌ای خارجی به استان بیاوریم، انتقال تکنولوژی نیست بلکه زدن بر سر توان داخلی است!

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۰ آذرماه در مسجد جامع شهر اسدآباد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از معصیت، گفت: یکی از ضروریات‌های مسجد جامع به عنوان مصلی نماز جمعه وجود وضوخانه مناسب بود که با سلیقه مهندسان طرحی را برای این امر انجام و خاکبرداری آن صورت گرفته، حال فرصتی برای مؤمنان است که در این ساخت زودتر آن سهمم باشند.
امام جمعه شهرستان اسدآباد با اشاره به خبر احداث کارخانه تولید ماشین‌های برقی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و کشور چین در استان همدان، گفت: یکی از مسئولان استانی با این عنوان «می‌خواهیم انتقال تکنولوژی بشود»، مصاحبه‌ای داشت، و این سئوال مطرح است که کلنگ‌زنی یک پروژه مشکلی را حل نمی‌کند، چراکه چندین طرح مصوب نیمه‌کاره در استان داریم که به نتیجه نرسیده و متوقف مانده است، از طرف دیگر چرا هنر و تکنولوژی جوانان ایرانی را باور نمی‌کنیم، در این استان یک نخبه استانی سه مدل خودروی برقی طراحی کرده و ساخته است، چرا از او حمایت نمی‌شود؟!
وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی یک دولت جهادی است که بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام چندین ساله را به اتمام رسانده و این قابل تقدیر و هنر این دولت است، حال توقع می‌رود که این موضوع در استان همدان هم به منصه ظهور برسد، چندین سال یک نخبه استانی به دنبال ایجاد کارخانه و تولید و عرضه آن بازار است که هم بازار داخلی و هم خارجی دارد، متأسفانه از این اداره به آن اداره می‌رود و هنوز موفق نشده است.
حجت‌الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه باید فرصت وجود نخبگان ایرانی و استانی را غنیمت شمرد و به آنان بها داد، افزود: نمایندگان دولت در استان کمک کنند که این نخبگان و طرح آنان عملاً به نتتیجه برسد، اگرنه کلنگ‌زنی کار سختی نیست، به نتیجه رساندن یک پروژه زحمت می‌خواهد و چیزی است که این دولت ثابت کرده می‌تواند، توقع داریم در استان هم تسهیل‌گری اتفاق بیفتد و وظیفه این دولت است.
وی تصریح کرد: وقت ما در استان نخبه‌ای داریم که طرح تولید خودروی برقی را دارد، چه ضرورتی دارد که از طرح خودروی برقی چینی حمایت بشود؟! این امر انتقال تکنولوژی نیست، این زدن بر سر توان داخلی است.
امام جمعه شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه وضعیت مسکن در شهرستان اسدآباد رضایت‌بخش نیست، گفت: سفر دولت به استان‌ها برکاتی خوبی دارد و در سفر اقای رئیسی به همدان، مصوبات و اختصاص اعتبارات خوبی صورت گرفت، اما این تخصیص کافی نیست و باید برای عملی شدن تخصیص اعتبارات پیگیری و تلاش کرد، چراکه کار نکردن و پیگیری نکردن نمایندگان و مسئولان دولت، دولت مردمی و انقلابی را تضعیف می‌کند، مردم به این انقلاب و دولت امید بسته‌اند، باید مشکل آنان حل شود، انتقادات رسانه و مطالبه‌گری‌ها به حل مشکلات کمک می‌کند و آن‌ها را بیدار می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: امروزه جنگ ترکیبی و هیبریدی دشمن بر علیه ایمان و خدا مداری و پایه های اعتقادی مردم است.

وی گفت:هدف دشمن در جنگ هیبریدی و ترکیبی امروز، از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مصباح خاطرنشان کرد:هدف آن‌ها ارزش‌های جامعه است، هدف آن‌ها با تزریق شبهات و محتوای منهای اخلاق بدنبال گرفتن ایمان از مردم است.

وی تصریح کرد:هدف دشمنان نظام اسلامی القای بن‌بست و سیاه‌نمایی به‌منظور ناامیدی مردم و سست کردن اراده مردم ما است.

امام جمعه شهرستان بهارالقای نا امیدی و از بین بردن اعتماد مردم در بین جوانان از اهداف استکبار جهانی خواند و گفت: پوساندن یک جسم از درون با ازبین بردن اراده و سست کردن مردم انجام می‌شود که دشمن به‌خوبی به این مسئله پی برده است.

وی راه مقابله با این جنگ دشمن را صبر و مقاومت مردم خواند و گفت: صبر و مقاومت مردم بالاترین سرمایه جمهوری اسلامی است و نباید گذاشت گسل‌های اقتصادی و اجتماعی بیشتر شود و به مشکلات بیشتر دامن زد که مسئولین با همکاری مردم باید بصورت جهادی مشکلات را برطرف کنند و مسئولین پاسخگو مردم باشند و خود را مسئول بدانند تا در جنگ هیبریدی پیروز باشیم.

مصباح خاطرنشان کرد:حرکت ما رو به جلو است با وجود مشکلات و ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها اما درعین حال با وجود بعضی از مشکلات حرکتی با عزت و روبه جلو داریم که حتی این حرکت را می‌توان با پیشرفت در عرصه های مختلف در دورترین نقاط کشور مشاهده کرد.

خطیب جمعه بهار گفت:الحاق ناوشکن دیلمان با تجهیزات پیشرفته و تاکتیک پذیری بالا به ناوگان نیروی دریایی در خزر باعث افزایش قدرت دریایی ایران شده است.

وی در موردپیامدها و بازتاب های جنگ غزه در دنیا گفت: جنگ غزه پیامدهای متعددی در جهان داشته که فاصله و شکاف مردم کشورهای اروپایی و غربی با دولت مردان خود، و شکاف در بین خود دولتمردان غربی داشته است که متزلزل شدن ناتو از مصادیق آن است و بزودی این پیمان نظامی از هم پاشیده خواهد شد.

مصباح خاطرنشان کرد:به خود اسرائیل هم ضرباتی وارد شده است که هزینه‌های سرسام آوری برای رژیم صهیونسیتی داشته است که معادل ۷ و نیم میلیارد دلار تا کنون متحمل خسارت اقتصادی شده است و مهاجرت معکوس در اسرائیل هم از ضربات دیگر به رژیم صهیونسیتی است.

مصباح به روز مجلس اشاره کرد و گفت: دههم آذر سالروز شهادت شهید مدرس شخصیتی بی نظیر و صدایی رسا است که با تمام تهدیدات هیچوقت عقب نشینی نکرد.

وی با اشاره به این‌که مجلس جمهوری اسلامی نماینده انقلابی در تراز شهید مدرس را می‌خواهد گفت:اگر نماینده همانند شهید مدرس باشد آن مجلس اسلامی است چرا که هیچ تطمیع و فریبکاری و تهدید در راه مدرس هیچ خللی ایجاد نکرد.

مصباح با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت:مجلس شورای اسلامی حساس ترین و موثر ترین نهاد جمهوری اسلامی ایران است که اگر نماینده ای که علاقه ای به انقلاب نداشته باشد و وارد مجلس شود بدرد نمی‌خوردو اگر نماینده ای قبل از ورود به مجلس خود را وام دار احزاب و گروه‌هایی کرده باشد بدرد مجلس نمی‌خورد، همچنین اگر ازطرف احزابی که سواد و و دلسوز کشور نباشد راهی مجلس شودبدرد نمی‌خورد.

امام جمعه بهار با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت:حکومت میرزا کوچک خان جنگلی که سالروز شهادت او نیز نزدیک است یک واحد کوچک از نظام اسلامی است و قیام میرزا کوچک خان یک قیام ایرانی و اسلامی تمام عیار بود.

وی گفت:۱۶آذر ماه روز دانشجو است و دانشجو بالاترین سرمایه نظام و انقلاب است .

مصباح خاطرنشان کرد:روز جهانی معلولین است و فضا برای معلولین باید در شهر ما فراهم شود.

وی در پایان گفت:متأسفانه شاهد برخی از حرکت ها در فضای مجازی هستیم که بدنبال نا امیدی در فضای مجازی است که باید از این حرکت پرهیز شود و به‌دنبال جذب و مشارکت حداکثری بود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206048
  • دیدگاه‌ها برای تمرکز زدایی از مرکز و دادن اختیارات به استان‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.