• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تمامی بیماران کلیوی با کمبود دستگاه دیالیز مواجه هستند

  • کد خبر : 10963
  • 31 تیر 1398 - 8:14
تمامی بیماران کلیوی با کمبود دستگاه دیالیز مواجه هستند

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، گفت: اساسی ترین مشکل امروز بیماران کلیوی در سراسر کشور نبود دستگاه های دیالیز است و شاید چند دستگاه دیالیز وارد کشور شود. ابوالفتح میرزایی، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه یکی از اساسی […]

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، گفت: اساسی ترین مشکل امروز بیماران کلیوی در سراسر کشور نبود دستگاه های دیالیز است و شاید چند دستگاه دیالیز وارد کشور شود.

ابوالفتح میرزایی، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مشکلات امروزه بیمارن کلیوی نه تنها در همدان بلکه در سطح کشور نبود دستگاه های دیالیز است گفت: با توجه به صحبت هایی که با مسئولین شده شاید چند دستگاه دیالیز وارد کشور شود و قول گرفتیم برای شهرستان بهار که شدیدا نیازمند تاسیس بخش دیالیز است راه اندازی شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، با اشاره بر اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای دریافت دستگاه ها نداریم افزود: براساس سخنان مسئولین قول گرفتیم اما هنوز تاریخ دقیقی نداریم و در صف انتظار هستیم.

میرزایی، در پاسخ به اینکه چرا بیمارانی که در صف انتظار برای پیوند هستند با مشکلات زیادی روبه رو هستند تصریح کرد: اخیرا مقرر شده تا آزمایشی به نام HLA قبل از عمل بر روی فرد اهداکننده و گیرنده انجام شود که در حال حاضر دستگاه و ابزار های این آزمایش در شهرستان ها نبوده و فقط تهران می باشد در نتیجه بیماران مجبورند به تهران بروند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مرگ مغزی هستند اما قرار است از کلیه آن ها استفاده شود را به تهران میفرستند و در همان جا عمل اهدا صورت میگیرد ادامه داد: ما این اتفاق را به فال نیک میگیریم، چرا که این آزمایش بسیارمهم و اساسی بوده و در استحکام، ثبات و طول عمر پیوند نقش پررنگی دارد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان، با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه ازمایش، توسط دانشگاه خریداری شده اما هنوز مورد بهره برادری قرار نگرفته است گفت: امیدواریم با وجود این دستگاه هرچه زودتر مشکلات بیماران بر طرف شود.

میرزایی، در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید برای رفع مشکلات بیماران مساعدت بیشتری با آن ها داشته باشند افزود: قیمت دارو و درمان روز به روز رو به افزایش است و شرایط به نحوی شده که بیماران توان ندارند برای درمان اقدام کنند و از مسئولین و مردم تقاضا دارریم کمک حال بیماران خاص و کلیوی باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=10963
  • دیدگاه‌ها برای تمامی بیماران کلیوی با کمبود دستگاه دیالیز مواجه هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.