• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تلاش ها برای ثبت “کوبُر” به عنوان بلندترین قله رشته کوه الوند

  • کد خبر : 79876
  • 30 مرداد 1399 - 15:46
تلاش ها برای ثبت “کوبُر” به عنوان بلندترین قله رشته کوه الوند

مفتح با بیان اینکه گروه های کوهنوردی این شهرستان اعلام کرده اند که “کوبر” با ارتفاع ۳ هزار و ۶۰۷ متر یعنی در حدود ۲۷ متر مرتفع تر از یخچال، بلندترین قله رشته کوه الوند است، گفت: به دنبال آن هستیم تا با کمک سازمان جغرافیایی کشور اقدامات لازم به منظور نقطه زنی و ثبت […]

مفتح با بیان اینکه گروه های کوهنوردی این شهرستان اعلام کرده اند که “کوبر” با ارتفاع ۳ هزار و ۶۰۷ متر یعنی در حدود ۲۷ متر مرتفع تر از یخچال، بلندترین قله رشته کوه الوند است، گفت: به دنبال آن هستیم تا با کمک سازمان جغرافیایی کشور اقدامات لازم به منظور نقطه زنی و ثبت قله کوبر به عنوان بام جدید استان همدان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری عصر همدان، ۲۳ تیر ماه سال جاری خبری با عنوان “؛ کوبر بام جدید استان همدان/ثبت قله ۳۶۰۷ متری کوبر به عنوان بلندترین قله رشته کوه الوند” در این سایت خبری منتشر شد.
در آن خبر آمده بود که محسن شایسته سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان گفته: «همت و پیگیری های سه گروه کوهنوردی این شهرستان مشخص شد که “کوبر” با ارتفاع ۳ هزار و ۶۰۷ متر یعنی در حدود ۲۷ متر مرتفع تر از یخچال، بلندترین قله رشته کوه الوند است.» او ابراز امیدواری کرده بود با پیگیری های هیئت کوهنوردی استان همدان ثبت این قله در فدارسیون محقق شود.

به دنبال آن خبر نماینده مردم تویسرکان نیز پیگیر خواسته تویسرکانی ها شد و به تازگی با حضور زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و شایسته سرپرست اداره ورزش و جوانان تویسرکان در محل دفتر امور مجلس در وزارتخانه جلسه ای ترتیب داد.

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان دراین باره به خبرنگار رودآور گفت: در آن جلسه شرحی از کوهنوردی تویسرکان و ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته ورزشی ارائه شد.

وی با بیان اینکه تویسرکان در منطقه کوهستانی واقع‌شده و قله های متعددی دارد، اظهار کرد: در آن نشست رئیس فدراسیون کوهنوردی بر دانش‌افزایی مربیان و توجه ویژه به پرورش مربیان جدید و علاقه‌مند و تشکیل کلاس‌های مربیگری در رشته کوهنوردی تأکید داشت.

نماینده مردم تویسرکان افزود: مطالبه اصلی ما از فدراسیون کوهنوردی، تلاش برای تجهیز شدن شهرستان به تجهیزات صخره‌نوردی همچون حلقه هارنس بود.

مفتح همچنین عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا با کمک سازمان جغرافیایی کشور اقدامات لازم به منظور نقطه زنی و ثبت قله کوبر به عنوان مرتفع ترین قلعه استان همدان انجام شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79876
  • دیدگاه‌ها برای تلاش ها برای ثبت “کوبُر” به عنوان بلندترین قله رشته کوه الوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.