• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

تلاش مضاعف اقتصادی و جهاد تبیین جز اولویت های امروز است/ ضرورت ارتباط‌ بیشتر علما با مردم و جوانان

  • کد خبر : 178733
  • 05 اسفند 1401 - 16:41
تلاش مضاعف اقتصادی و جهاد تبیین جز اولویت های امروز است/ ضرورت ارتباط‌ بیشتر علما با مردم و جوانان

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: آمریکا باید هم از سپاه پاسداران ناراحت باشد، چون سپاه جلوی نقشه های آن‌ها را گرفته و شکست های سختی به آمریکایی‌ها تحمیل کرده است. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد. همدان حجت الاسلام و المسلمین […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: آمریکا باید هم از سپاه پاسداران ناراحت باشد، چون سپاه جلوی نقشه های آن‌ها را گرفته و شکست های سختی به آمریکایی‌ها تحمیل کرده است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

حجت الاسلام و المسلمین محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران همدان با بیان اینکه دیروز خبرگان امت در خدمت مقام معظم رهبری بودند که سخنان جذاب و رسایی را به آنها فرمودند اظهار کرد: یک جمله از آن این است که جهاد تبیین را جدی بگیرید چنان که روزی با دشمن و گروهک‌ها جهاد داشتیم و سربلند بیرون آمدیم.

وی با بیان اینکه علما باید در جهاد تبیین خط‌شکن باشند در خط بعدی نیز مردم باید همراهی کنند گفت: مردم هنگامی که می‌بینند فرد و یا افرادی علیه نظام و انقلاب و شهدا حرف می‌زنند باید مانند ابوذر جلوی آنها بایستند و با روشنگری از حق دفاع کنند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با بیان اینکه علما باید با مردم به خصوص جوانان ارتباط بگیرند تصریح کرد: باید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مردم بیان کرد.

وی خطاب به مردم و مسئولان گفت: برادران و خواهران قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بدانید چرا که این نظام دینی و مردمی راحت به دست نیامده است، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف شهید شده‌اند تا این نظام را به دست ما سپردند.

جوادی با بیان اینکه خون شهید و نظام مقدس جمهوری اسلامی با هیچ چیز قابل معاوضه نیست افزود: مسئولان نیز باید در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی جهادی وارد شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان از رده پایین تا بالا باید قدر نظام را بدانند چراکه اگر نبود این نظام صندلی مدیریت برای آنها هم وجود نداشت گفت: در مرتبه بعدی باید قدر این مردم فهیم و ولایی را بدانیم و در خدمت برای آنها سر از پا نشناسیم.

امام جمعه موقت همدان در پایان با تقدیر از مردم همیشه در صحنه همدان تاکید کرد: برادران و خواهران همدانی در نماز جمعه ۸۰ میلیون تومان به زلزله‌زدگان خوی کمک کرده‌اند که باید قدردان آنها بود/فارس

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه  گفت: امروز جهاد تبیین و تلاش مضاعف اقتصادی جز وظایف همه است و دشمنان سعی دارد ناامیدی را ترویج کند.

وی اظهار داشت: نسل جوان باید بداند در حالی که مملکت در گذشته چیزی نداشت امروز همه چیز دارد و این واقعیت ها باید بیان شود.

امام جمعه نهاوند افزود: باید با استفاده از نقاط قوت بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و تحلیل انقلابی این است که باید نقاط قوت و قدرت را بدانیم و بیان کنیم و باید برای حل مشکلات تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: آمریکا هیچ حربه‌ای به جز تحریم و تهدید ندارد که باید تلاش کنیم این تحریم ها را هم برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: آمریکا باید از سپاه پاسداران ناراحت باشد چون سپاه جلوی نقشه های آن‌ها را گرفته است و شکست های سختی به آمریکایی‌ها تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب کسی فکرش را نمی‌کرد که انقلاب اسلامی بتواند در مقابل آمریکا بیایستد ولی امروز سپاه قهرمان دشمن را در منطقه شکست داده و دشمنان به این دلیل از سپاه عصبانی هستند.

امام جمعه نهاوند افزود: سپاه در عرصه هایی که ورود کرده موفق بوده است و ان شاءالله روز به روز این نیروی مومن و با تقوا قدرتمند تر شود.

وی گفت: این مردم ۴۴ سال است که همه سختی را تحمل کردند و همواره مدافع انقلاب هستند ولی دشمن این را نمی خواهد و مدام در حال ایجاد ناامیدی است بنابراین باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام مغیثی افزود: وحدت ملی و قوی شدن همانطور که رهبر انقلاب فرمودند راه حل مشکلات کشور است و باید در هر عرصه ای که می توانیم باید قدرتمند شویم.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها به تظاهرات در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: اختلافاتی که بین صهیونیست ها اتفاق افتاده است وضعیت متزلزلی را برای آنها ایجاد کرده است و امروز آنها با بحران موجودیت مواجه هستند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پنجم اسفند ماه، با سفارش و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: انسان بی تقوا اسیر نفس خود است و به برکت تقوا است که انسان به حریت می‌رسد و آزاد می‌شود.

وی با اشاره به اعیاد شعبانیه و تبریک میلاد حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: هرکسی که از دین اسلام و انقلاب پاسداری کند، پاسدار است، البته نیروهای سپاه پاسداران از برکت و ویژگی خاصی برخوردار هستند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به سالگرد شهادت شهید قهاری سعید و ویژگی های او، گفت: او در مکتب خمینی(ره) و ولایت درخشید و بعداز عمری مجاهدت در راه خدا در جمع شهدا قرار گرفت.

وی با گرامیداشت روز جانباز و قدردانی از مجاهدت آنان، گفت: رسول اکرم(ص) فرمود که شعبان ماه من است و کسی که در ماه رمضان روزه بگیرد من رسول الله شفیع او خواهم بود.بنابراین باید به مناجات شعبانیه توجه ویژه کرد.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با مجلس خبرگان و وظایف این مجلس، گفت: این مجلس تضمین کننده رهبری است.

وی با اشاره به وضعیت بازار ارز و قیمت‌ها و گلایه‌های مردم از این وضعیت، گفت: دولت شبانه روز در تلاش است که مشکل ارزی و گرانی را حل کند اما امروز دشمنان و استکبار با دروغ سازی قیمت‌ها و تبلیغات رسانه ای و جنگ روانی در پی کنند که دولت موفق نشود، دولت طرح های مختلف و جدیدی را به اجرا گذاشته و نیاز به فرصت است.

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: دولتمردان شما بی خیال نیستند و دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند، البته مشکلات اقتصادی تنها برای ایران و ملت ما نیست.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: گوهره وجودی انسان با تقوا تعالی و ارزش پیدا می‌کند، اساس بندگی انسان در تقوا خلاصه می‌شود، توصیه به رعایت تقوای توصیه و توجه به خداست، خداوند متعال انسان را بی هدف خلق نکرده انسان باید دائم در تربیت صحیح بر اساس تربیت منطقی، منطبق با فطرت ودر سایه دستورات الهی و آموزه های قرآن در حرکت باشد تا به مهارت شناختی و رفتاری و معنوی دست یابد و غفلت انسان را مشغول به دنیا می‌کند و در عین خدامداری نفاق و شرک تجلی پیدا می‌کند و انکار معاد باعث تنزل انسان از انسانیت و افتادن در ورطه گمراهی میشود، دنیا دار مقر نیست از این دنیا باید گذر کرد از آن برای آخرت بار بگیرید، خمیر مایه ی اکثر بدبختی انسان غفلت از حقیقت دنیا و اخرت است و راه چاره آن شناخت و ایمان واعتقاد و باور است.

حجت الاسلام رضا مصباح با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه که باعث قوام ایمان، باور، اسلام و شریعت اند و ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) روز پاسدار را سپاهیان، غیور مردان، بازوان توانمند نظام و اقتدار ایران اسلامی و جانبازان، شهدای زنده که با تمام وجود مدافع این مرز بوم و نظام و انقلاب هستند گفت: ماه شعبان ماه نبی مکرم اسلام ماه صلوات، استغفار و روزه است و منتسب به پیامبر اکرم(ص) است، شعبان را برای اینکه ارزاق مؤمنین تقسیم می‌شود شعبان نام نهادند، رسول اکرم میفرمایند: “ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه رسول خدا و ماه رمضان ماه امت است” و هر کسی در این ماه خود را شبیه رسول الله کند باید اخلاق، رفتار و دغدغه رسول الله را که برگرفته از قرآن بوده بشناسد و به آن منتسب شوید.

حجت الاسلام مصباح اذعان کرد: بالاترین و بارزترین کار اباعبدالله الحسین(ع) جهاد تبیین است، جهادی که اگر به قرآن رجوع کنیم از دستورات مهمی که خداوند متعال و اهل بیت طهارت(ع) به آن دعوت میکنند همین جهاد است، باید جهاد کنیم و خدا را بندگی کنیم و در عین بندگی از طاغوت دوری کنیم و در راه خدا حقیقت جهاد را به کار ببندیم.

وی عاشورا را تجلی بارز جهاد اباعبدالله الحسین علیه السلام دانست و گفت: خطبه امام حسین در منا در سال ۵۹هجری قمری یکسال قبل از مرگ معاویه، علیه انحرافات  خلافت بنی‌امیه ایراد شد که سه محور دارد و در شان شخصیت علی(ع) و اهل بیت است که ازجمله آن دعوت به معروف و نهی از منکر و یادآوری وظایف علما در مواجه با ستمگر است و در جهت تبیین اباعبدالله که مصداق بارز امروز زندگی، سیاست و اموارات دینی ماست منجمله شناساندن ماهیت ضد اسلامی بنی امیه؛ کسانیکه امروزه حقوق بشر و انسانیت را دغدغه خود می‌دانند اما روی استخوان میلیونها انسان مظلوم ایستاده اند و ظلم و ستم به فلسطین و جهان اسلام می‌کنند و این ندای امروز نیست ندای اباعبدالله حسین(ع) و هدف جهاد تبیین اباعبدالله الحسین(ع) است که بایستی ماهیت ضداسلامی را بشناسیم.

خطیب جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: آژانس انرژی اتمی بجای اینکه در راستای حقوق بشر عمل کند به ابزار سیاسی تبدیل شده است و در نشریات و گزارشات اعلام میکنند ایران به ۸۴درصد خلوص اورانیوم رسیده و ۶درصد با سلاح کشتار جمعی فاصله دارد، در حالی که خلوص اورانیوم ایران ۶۰درصداست، اما دشمن میخواهد از آن ها برای تحریم و فشار اغتشاشات بیرونی و تورم لجام گسیخته استفاده کند، اینها نگاهشان نگاه معاویه گونه است باید چشم باز کنیم و حواسمان را جمع کنیم، ما خودمان باید همت کنیم انقلاب را حفظ کنیم، آمریکا و ایادی کفر برای ما هیچ امنیت و آرامشی به ارمغان نمی آورند لذا قدرت داشتن به معنای حقانیت نیست آمریکا زور دارد اما حق نیست، این امر در مسئولین هم تسری پیدا می‌کند و حق با کسی که زور و تمکن مالی دارد نیست، حسین به ما گوشزد می‌کند افشاندن بذر انقلاب که ضد ستمگری باشد، تجلی بذر اباعبدالله(ع) در انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه ای است.

حجت الاسلام مصباح گفت: هدف امام حسین نیز جهاد فرهنگی و نشان دادن راه و رسم مبارزه است تا به تاسی از علمدار امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) برای مبارزه، ابتدا باید بصیرت و قدرت شناخت داشته باشید و ایمانتان قوی شود، همراه امام باشید و نگاه از ولایت کج نکنید، ولایت امروز ما حضرت آیت الله عظما خامنه ای است چنانچه حضرت ابوالفضل(ع) یک لحظه از امام حسین(ع) پیشی نگرفت و پایداری، مقاومت، احساس مسئولیت، ارتباط با خدا و قرآن و پیوند با خلق الله مرام ابوالفضل(ع) بود، اما جهالت، دنیا خواهی، خودپرستی و منفعت طلبی باعث انحراف از هدایت الهی می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم غیور آذربایجان گفت: ولی فقیه در کنار اشاره به پیشرفت ۴۳ ساله به ضعف های محسوس و نامحسوس هم اشاره کردند، اما تاکید کردند که توان و قدرت داریم و می‌توانیم مشکلات را حل کنیم با همین همت که در این ۴۳ سال دستاوردها را بدست آوردیم ضعف ها و مشکلات را حل میکنیم و لازم است در مشکلات، تحلیل انقلابی کنیم تا نتیجه آن امیدآفرینی و نشاط و مسئولیت آفرینی باشد نه یأس و ناامیدی و وادادگی.

خطیب جمعه شهرستان بهار به عنوان مسئول قرارگاه فرهنگی با تقدیر و تشکر از تلاش مسئولان در جهت اعتلای شهرستان در ابعاد مختلف و دعوت مسئولین به تقوا و حفظ ارزش ها و وحدت گفت: اخلاق اساس جامعه پویا و بالنده است اگر اخلاق نباشد جامعه دچار ضعف خواهد شد و ارزش ها و فعالیت ها و امور ایمانی و اعتقادی را تحت الشعاع قرار میدهد، باید به انقلاب و نظام، آرمان، اعتقاد و باور مردم توجه کنید و با کسانیکه مقابل آن باشد کنار نخواهیم آمد، راه های مختلف برای حفظ آرامش و دعوت به وحدت و انسجام و دعوت به اخلاق آزموده شد، در زمین دشمن بازی نکنید، جوانان را از انقلاب ناامید نکنید و کشمکش ها را طوری جلوه ندهید که حواس مردم پرت شود، شکاف در بین جامعه ایجادنکنید ودر عرصه کلان مدیریتی اعلام میکنم، ازسیاست دوگانه و جانبداری دوگانه و رها کردن حق و انصاف محافظت و مواظبت کنید، سیاست مقتدرانه دارید مقتدرانه در ایجاد همبستگی و وحدت عمل کنید ، بزرگترین معضل و مشکلات شهرستان بهار جدا شدن حوزه استحفاظی بهار و کبودرآهنگ است، باز هم می‌گویم من نیازی به هیچ ارگانی و مسئولی ندارم اما هر کاری برای حل مشکلات و مطالبه مردم باشد پیگیری میکنم، تاکید میکنم که سفره بداخلاقی را جمع کنید و من دلواپس نظام، انقلاب و جوان مردم و شجره انقلاب هستم تا مردم دچار دوگانگی نشوند و باید مسئولین در جهت خدمت به مردم باشند نه وادادگی و کوتاهی ها و مسئولی را می‌پسندم که امور انقلاب به نظام و انقلاب و خدمت به مردم برای وی مهم باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178733
  • دیدگاه‌ها برای تلاش مضاعف اقتصادی و جهاد تبیین جز اولویت های امروز است/ ضرورت ارتباط‌ بیشتر علما با مردم و جوانان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.