• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

تقویت گردشگری همدان با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها

  • کد خبر : 199089
  • 09 مهر 1402 - 8:27
تقویت گردشگری همدان با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها
با توجه به وجود جاذبه‌های تاریخی در کنار جاذبه‌های طبیعی در همدان، لزوم تقویت زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری به شدت احساس می‌شود.

به گزارش عصر همدان، استان همدان در سال ۱۳۸۵ به صورت رسمی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور انتخاب شد.

اگر گشت و گذاری در جاذبه‌های تاریخی و گردشگری همدان داشته باشیم شاهد آن هستیم که انتخاب همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بدون علت نبوده است. استان همدان در مجموع بیش از هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که این نشان از قدمت این استان دارد.

شهر همدان به عنوان مرکز استان نیز به تنهایی جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که همین موضوع باعث حضور تعداد زیادی از گردشگران در این شهر شده و همدان در فصل بهار و تابستان مقصد بسیاری از گردشگران از مناطق مختلف کشور است.

با توجه به نزدیکی همدان به چند استان کشور و محور ارتباطی مرکز کشور به سمت غرب، این گردشگران بیشتر به چشم می‌خورند.

طبیعت بکر و چهارفصل همدان، در هر فصل گردشگران مختص به خود را دارد؛ پیست اسکی همدان نیز در برخی اوقات میزبان مسابقات اسکی و زمستانی است تا ضمن جذب گردشگران که برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان سفر می‌کنند از امکانات ورزشی شهر و استان همدان بهره‌مند شوند.

بازدید ۱۰ هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری همدان

محسن معصوم علیزاده در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار گردشگر در نیمه نخست امسال از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند گفت: خوشبختانه ۱۰ هزار گردشگر خارجی نیز در همین بازه زمانی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشتند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه تفریحی غار علیصدر با ۱۹۰ هزار بازدیدکننده بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده است افزود: کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه نیز از اماکن گردشگری و مورد علاقه گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: موزه‌های استان نیز با ۱۸۷ هزار نفر بازدیدکننده پربازدید کننده‌ترین مکان گردشگری همدان است.

همدان، زیبایی منحصر به فرد دارد

یکی از گردشگران در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه همدان آب و هوای فوق العاده ای دارد گفت: همدان نسبت به استان‌های دیگر جذابیت زیادی دارد و شما کمتر جایی در ایران پیدا می‌کنید که شاعر، عارف، طبیب و فیلسوف را در دل خود جای داده باشد.

وی با اشاره به اینکه از استان اراک به همدان سفر کرده است افزود: طبیعت همدان واقعا خاص است و با اینکه در مهر ماه هستیم، پاییز همدان جذابیت دوچندانی به شهر بخشیده است.

این گردشگر ادامه داد: همدان زیبایی منحصر به فردی دارد و مکان‌های تاریخی که رفته‌ایم نشان‌دهنده تمدن این شهر است.

بافت تاریخی شهر همدان جذاب است

یک گردشگر دیگر در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید براینکه همه مردم باید یکبار همدان را از نزدیک ببینند گفت: گنج‌نامه و غارعلیصدر همدان از جذاب‌ترین نقاط گردشگری و تاریخی این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بافت تاریخی شهر همدان از جمله بازار همدان نیز بسیار جذاب بود و حس و حال خوبی به من و خانواده بخشید.

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به متفاوت بودن بافت گردشگری استان همدان و وجود جاذبه‌های تاریخی در کنار جاذبه‌های طبیعی درکنار یکدیگر، لزوم تقویت زیر ساخت‌ها در حوزه گردشگری به شدت احساس می‌شود.

کمتر استانی وجود دارد که همه این جاذبه‌ را در کنارهم داشته باشد و همین مسئله استان همدان را خاص کره است بنابراین مسئولان زیربط باید بیش از پیش به فکر آن باشند تا شرایط سفر را برای گردشگران فراهم کنند.

جشنواره‌هایی همچون جشنواره شیره‌پزی، گردو، آلو، سیر، انگور و … که در شهرستان‌های ملایر، بهار، تویسرکان و اسدآباد برگزار می‌شود اگر از بُعد ملی مد نظر مسئولان قرار بگیرد قطعا به رونق گردشگری استان همدان کمک فراوانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199089
  • دیدگاه‌ها برای تقویت گردشگری همدان با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.