• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

تقدیر مجمع نمایندگان همدان از اقدامات جهادی و مبتکرانه دستگاه قضایی استان

  • کد خبر : 119040
  • 06 تیر 1400 - 12:52
تقدیر مجمع نمایندگان همدان از اقدامات جهادی و مبتکرانه دستگاه قضایی استان

رفع مشکل ۵۷ کارگاه تولیدی، عملیاتی شدن طرح های مبتکرانه و راه اندازی سامانه های ابداعی به منظور تسریع در رسیدگی کیفی تر به پرونده های قضایی و ختم به مصالحه شدن نزدیک به سه هزار پرونده؛ سبب شد تا امروز مجمع نمایندگان همدان از اقدامات جهادی و مبتکرانه دستگاه قضایی استان تقدیر کنند. به […]

رفع مشکل ۵۷ کارگاه تولیدی، عملیاتی شدن طرح های مبتکرانه و راه اندازی سامانه های ابداعی به منظور تسریع در رسیدگی کیفی تر به پرونده های قضایی و ختم به مصالحه شدن نزدیک به سه هزار پرونده؛ سبب شد تا امروز مجمع نمایندگان همدان از اقدامات جهادی و مبتکرانه دستگاه قضایی استان تقدیر کنند.

به گزارش عصر همدان، شامگاه گذشته، «محمدرضا عدالتخواه» در نشست و دیدار مجمع نمایندگان استان به مناسبت هفته قوه قضائیه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی انقلاب اسلامی، گفت: رفتار و اعمال این شهید والامقام در مسیرانقلاب بود، تا جایی که منافقان او را همچون افراد شاخص، برجسته و ارزشمند دیگری همچون شهید مطهری کوردلانه به شهادت رساندند.

وی با بازخوانی ترورهای وحشیانه دشمنان اسلام در طول سال های پس از پیروزی انقلاب به ویژه در دهه ۶۰، اظهار کرد: آن ترورهایی که اگر در هر نظام دیگری رخ می داد، آنان را زمین گیر می کرد، اما در پرتو رهبری امام خمینی(ره) و همراهی امت حزب الله در نهایت به بالندگی و پیروزی ایران اسلامی ختم شد.

رفع مشکل ۵۷ کارگاه تولیدی در همدان به همت دستگاه قضایی استان

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با اشاره به عملکرد دادگستری استان در سه بخش اقدامات، ابتکارات و ابداعات، عنوان کرد: رسیدگی به پرونده های معوقه در کوتاهترین زمان ممکن، توسعه ساختاری با افزایش ۳۷شعبه قضایی، کسب رتبه نخست کشوری در شاخصه صلح و سازش در شورای های حل اختلاف با ثبت رکورد ۴۷ درصد صلح در پرونده های قضایی، کسب رتبه نخست اعطای عفوکشوری، رفع مشکل ۵۷کارگاه تولیدی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، افزایش دفتر خدمات قضاوی از ۲۰ به۲۴دفتر و نیز انجام ۹۳% ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی بخشی از فعالیت های دستگاه قضایی استان در یک سال اخیر بوده است.

عدالتخواه تصریح کرد: همچنین در یک سال اخیر ۲ هزار و ۱۱۹ دادرسی الکترونیک با متهمان در زندان، کادر سازی از طریق جوان گرایی و نخبه گرایی در انتصابات مدیریت های قضایی شهرستان ها و استان و فساد ستیزی درونی توسط مجموعه قضایی همدان انجام شده است.

برنامه های ابداعی دستگاه قضایی همدان در یک نگاه

وی، تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته های معین آن در راستای صلح و سازش، تدوین و اجرای برنامه های ابداعی کمّی در قالب برنامه شعبه محور، کیفی با عنوان قاضی محور و مدیریتی با عنوان حوزه محور به منظور تعییین تکلیف اهداف کمی، کیفی و منطقه ای، راه اندازی سامانه ساآب(سامانه ارزشیابی آرای دادگاه های بدوی) و طراحی ساتد (سامانه ارزشیابی تحقیقات مقدماتی)، سامانه سادو (سامانه ارزشیابی دفاعیات وکلاء) و سامانه سانک ( سامانه ارزشیابی نظرات کارشناسی) را به عنوان برنامه های ابداعی دستگاه قضایی همدان برشمرد.

نزدیک به ۳ هزار پرونده قضایی در ۲۶۱ روز ختم به مصالحه شد

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به نتایج حاصله از فعالیت های اثربخش کمیته های معتذرین در ۲۶۱ روز گذشته، گفت: در نهایت با ختم به مصالح شدن یک هزار و ۵۰۰ پرونده، شاهد گذشت بیش از ۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی از سوی شاکیان نسبت به طرف مقابل پرونده های قضایی بودیم.

عدالتخواه عنوان کرد: با فعالیت کمیته معتذرین در سطح کلانتری ها یک هزار و ۲۴۴ نفر و در زندان ها ۲۳۳ شاکی از طرف مقابل خود گذشتند.

وی همچنین به سفر آیت الله رئیسی در نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به استان همدان اشاره کرد و گفت: در آن سفردستور تعمیم طرح های ابداعی از جمله ستاد تألیف قلوب و کیمته های معین آن و سامانه های ابداعی به ویژه سامانه ارزشیابی ساآب در سراسر کشور داده شد.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: مجموعه قضایی این استان رتبه نخست کشوری در اتقان آراء، رتبه نخست در اعطای عفوهای هدفمند و کارشناسایی شده در سطح کشور و رتبه چهارم درخصوص جلب رضایتمندی مردمی را به خود اختصاص داده است.

عدالتخواه تأکید کرد: تعالی مجموعه قضایی استان بی شک در سایه الطاف الهی و امام زمان (عج) و در پرتو تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی قضات و کارکنان و بهره مندی از ظرفیت های مدیران جوان آن هم با بهره گیری از طرح های مبتکرانه شدنی است.

تقدیر مجمع نمایندگان همدان از اقدامات جهادی دستگاه قضایی استان

در این نشست نمایندگان استان همدان از مدیریت ارزشمند و جهادی رئیس کل دادگستری استان در راستای عملیاتی ساختن طرح ها و اقدامات انجام شده در استان قدردانی و آمادگی خود را به منظور مساعدت در پیگیری و مرتفع ساختن مسائل مجموعه قضایی در مجلس اعلام کردند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119040
  • دیدگاه‌ها برای تقدیر مجمع نمایندگان همدان از اقدامات جهادی و مبتکرانه دستگاه قضایی استان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.