• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش امضا می‌شود/ضرورت توجه به ورزش شهروندی

  • کد خبر : 121462
  • 26 تیر 1400 - 8:46
تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش امضا می‌شود/ضرورت توجه به ورزش شهروندی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش در راستای ارتقای ورزش شهروندی خواهد بود. به گزارش عصرهمدان، اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، […]

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش در راستای ارتقای ورزش شهروندی خواهد بود.

به گزارش عصرهمدان، اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش در راستای ارتقای ورزش شهروندی خواهد بود.

کاوسی‌امید به مشکلات حوزه ورزش جوانان و نوجوانان شهر اشاره کرد و یادآور شد: همدان دارای افراد نخبه و با استعدادی ورزشی است که می توانند در دنیا بدرخشند که باید زمینه بروز این استعدادها را فراهم کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهر در بحث هم‌افزایی و انجام اقدامات مشترک با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در حوزه ورزش را ضروری دانست و یادآور شد: مدیریت شهریاگر می‌خواهد قدم‌های موثری در ارتقای ورزش شهروندی برادرد، لازم است با مجموعه ها و سازمانهای مرتبط هم‌افزایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان تهیه نقشه راه مشخص را از لازمه‌ هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادهای مختلف با مدیریت شهری در امر ارتقای ورزش شهر و استان برشمرد و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیادی که آموزش و پرورش در بحث مدارس برای استفاده ورزش محلات دارد چنان که بتوانیم به نحو احسن از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ می‌توانیم شرایط بهتری را برای جوانان رقم بزنیم.

کاوسی‌امید با بیان اینکه با تشکیل مجلس و دولت انقلابی قطعا اتفاق‌های خوبی را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: در امر ورزش شهروندی می‌توانیم از حیاط مدارس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با تشکیل فوتبال محلات امروز به ورزش شهروندان رسیده‌ایم، گفت: ادارات کل آموزش و پرورش، تربیت بدنی و مدیریت شهری می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با همکاری هم اقداماتی را در راستای ارتقای سلامت شهروندی انجام دهند.

کاوسی امید در ادامه ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی ( ع) و حضرت زهرا (س) افزود: با روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی که با شعار ازدواج آسان و تامین مسکن وارد شده، شاهد ایجاد زمینه‌های ازدواج آسان خواهیم بود.

کاوسی‌امید اضافه کرد: در کنار ایجاد زمینه‌های ازدواج‌آسان، لازم است، مسکن، جهیزیه و سایر متعلقات مربوط به ازدواج نیز با بسترسازی کامل دولت انجام شود تا بتوانیم سن ازدواج را کاهش داده و آمار ازدواج را افزایش دهیم.

وی منشاء بسیاری از بزه‌های اجتماعی موجود در جامعه را کاهش آمار ازدواج برشمرد و یادآور شد: ازدواج ارتباط مستقیمی با اشتغال دارد که باید مشکلات اقتصادی و ااشتغال نیز حل شود.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در ایجاد بسترهای ازدواج، اظهار کرد: مدیریت شهری هم در راستای سیاست‌های دولت باید بتواند در زمینه مسکن و ازدواج شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم از خدمات ویژه در ساخت مسکن به جوانان کمک کنیم.

قراباغی: جوانان ما نیاز به شام دارند!

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان این که زمینه ازدواج آسان جوانان را باید فراهم کنیم، گفت: امروز جوانان ما نیاز به شام دارند یعنی شغل ازدواج و مسکن.

حسین قراباغی با بیان اینکه حدود دو سال است که شعار مدیریت پساکرونا را می‌دهیم، افزود: لازم است با برنامه ریزی مناسب در این زمینه وارد شده و اقداماتی را برای پساکرونا انجام دهیم.‏ ‏قراباغی اضافه کرد: بحث پرورش دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف جسمی، فکری و پرورشی نکته‌ای است که امروز مغفول مانده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا هم باید، برنامه‌‌هایی برای ورزش جسمی دانش آموزان در فضاهای باز تدوین شود.

قراباغی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت مدارس در امر مرکز محالات استفاده شود، گفت: برای اجرای این طرح برنامه مشخصی لازم است تا با همگرایی وارد عمل شده و با استفاده از ظرفیت های موجود؛ نتایج خوبی حاصل شود.

نوراله‌زاده: تثبیت ازدواج موفق نیازمند آموزش، مهارت‌های زندگی است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بر تسهیل بسترهای ازدواج آسان تاکید کرد و یادآورشد: تثبیت ازدواج موفق نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی است که مدیران و مدیریت شهری نیز باید در این حوزه وارد شوند چرا که با تثبیت جایگاه خانواده است که می‌توان در امر آموزش های شهروندی موفق عمل کرد.

نرگس نوراله‌زاده اضافه کرد: بعد از فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان موضوع مهارت آفرینی اهمیت دارد که با مهارت آموزی بین زوجین باید به آن پرداخته شود.

سلماسی: ضرورت توجه به ورزش شهروندی

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان هم با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش در سلامت افراد، گفت: نگاه ورزش شهروندی به آحاد مردم جامعه است و قشر خاصی را در برنمی‌گیرد.

رضوان سلماسی با بیان اینکه در ورزش شهروندی همیاران محلات می‌توانند نقش بسزایی را داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه به سلامت و نشاط، متاسفانه در حال حاضر با مشکل عدم تحرک دانش‌آموزان و بانوان مواجه هستیم و این معضلی است که در آینده عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

سلماسی به استفاده از ظرفیت مدارس شهر، برای برنامه های ورزش شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: این مکان ها فضاهای خوبی برای ورزش شهروندی به خصوص در حوزه بانوان هستند، چرا که کمک شایانی به ایجاد امنیت روانی برای بانوان در ورزش است.

وی تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مدارس شهر در امر ورزش مستلزم عقد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش، مدیریت شهری و اداره کل تربیت بدنی است و پیگیری اجرای این تفاهم‌نامه بدون فوت وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی متولیان این امر انتظار می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=121462
  • دیدگاه‌ها برای تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با آموزش و پرورش امضا می‌شود/ضرورت توجه به ورزش شهروندی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.